Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Pijnlijk ontwaken vannacht

Gestart door Peter, 09 juni 2014, 09:18:40 AM

Peter

Dank zij het noodweer vannacht met onweer en hevige neerslag van regen en hagelbollen zijn we op onaangename manier rond 02.00 uit ons bed gezet.
Toch uitgebreide schade (verandadak helemaal kapot , meubels die daar staan doordrenkt met water en glas, evenals de vloer trouwens.
Zolderraam gebarsten (gelukkig geen insijpeling van water op mijn baan).  en nog een hele waslijst van nog andere problemen.
Gelukkig stond mijn auro in mijn garage want de auto's van de buren zijn allemaal gedeukt en bij een paar is er een ruit uit.
We weten dus weeral wat doen de volgende dagen, en helaas...zal onze vakantie waarschijnlijk niet kunnen doorgaan, gezien de herstellingen en de mogelijke kosten.

Er zijn aangenamer manieren om uit je bed gezet te worden. :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Oei, Peter  ???
Dat is een pijnlijke streep door je planning
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Aiaiaia ... wat een ramp ...
Ook hier in de geburen hebben we verschillende van die gevallen: de hagel is in een smalle strook enkele km van ons huis gepasseerd.
Zeer vreemd: plots kom je een winterlandschap tegen, en dichte mist ... iets verder opnieuw niets ...

Deze miserie wens je niemand toe.
Veel sterkte, Peter !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Peter,
Ik vind dat heel erg voor jullie. Je ziet het op het nieuws wanneer het anderen overkomt, maar zelf wil je dat niet meemaken.
Zelfs wanneer de schade door de brandverzekering wordt gedekt  zit je nog altijd met een hoop miserie.
Het was idd een hevig onweer met grote hagelbollen. Wij zijn er ook van wakker geworden. Gelukkig bij ons geen schade.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Bolje

Ai  :o
Er zijn inderdaad leukere manieren om uit bed gezet te worden.
Hopelijk raakt alles snel opgelost.

Veel sterkte Peter
Vele groeten,
Ronald

Michiel

Peter, ik hoop dat het vooral bij glasschade is gebleven, zonder al te veel verdere schade aan persoonlijke dingen, en dat je dat dan op de verzekering kan afschuiven. Vreselijk dat zoiets moet overkomen, maar de natuur hou je niet in bedwang.

Je hebt er in elk geval een verhaal bij. Kwestie om het positief te zien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Erg is dat! De weersomstandigheden, daar heb je als mens geen vat op en je moet lijdzaam toezien...
Ik hoop dat je verzekering het dekt, maar dat neemt niet weg dat je schade en verlies hebt hee! Sommige zaken kan je moeilijk vervangen.

Sterkte!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Amai Peter, dat is vreselijk om mee te maken, zeg.

Laten we hopen dat de financiele schade gedekt is door je verzekering.
Brrr ik moet er niet aan denken, zoiets mee te maken.

sterkte Piet.

Metpetergaathetbeter

#8
Erg niet enkel de schade maar alles wat er bij komt kijken, de vergoeding van de schade, de verzekering die je nu opeens iets minder goed gaat weten wonen,de vakantie die komt te vervallen, de ongemakken gisteren en de komende dagen, maanden  !

Hopen dat alles snel weer goed komt alvast veel sterkte !

Anderzijds toch gelukkig horen dat jullie geen verwondingen opliepen !

ook hier(Gentse) sloeg het noodweer toe, niet bij mij maar even verderop waar de schade ook aanzienelijk is ! Een collega van mij heeft in Evergem net hetzelfde voor !  :'(

Nu was ik nog op en kan gelukkig tegen heel weinig slaap toch opgebleven tot het weer rustiger werd, hoewel de bliksemschichten nog heel lang onophoudelijk overal de lucht bleef verlichten !

Groeten Peter ;)

Peter

Na vanmorgen vroeg tot nu alles zo'n beetje opgeruimd 'glas kruipt blijkbaar tot in de kleinste hoesjes en spleetjes, is het nu wachten op de brandweer, om de veranda  met een zeil af te dekken (we hebben nummer 401 gekregen) de zetels van onder de veranda staan nu in de living op een stapel, de kussens liggen te drogen in de badkamer enz.
Mijn echtgenoote is maar terug op bed gaan liggen, want de emotie is slecht voor haar hart.
Bij de verzekering is niemand thuis (ook het hoofkantoor heeft blijkbaar geen permanentie). Het antwoordapp. van de verzekering zegt heel vriendelijk: morgen zijn we er weer vanaf 8.30h  >:(
En tot overmaat van ramp komen er weeral donkere wolken onze richting uit. >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Wij stonden deze nacht hier ook beneden, nu eens geen schade. Vier jaar geleden wel, dubbel glas volledig gebroken en de hagelstenen lagen op de slaapkamer, alles geregeld met de brandverzekering, waarvoor heb je ze anders?
De kanten van Belsele en Sint-Niklaas daar hebben ze ook ferm prijs gehad aan schade, dus Peter je bent heus niet alleen hoor, het is een niet onoverkomelijk gebeuren, kan overal voorvallen zie maar een paar dagen geleden in West-Vlaanderen en stadion in Brussel, en tis spijtig dat ge schade hebt maar der zijn ernstige dingens in het leven.
Wij wonen in een gebied van fruittelers en die maken ons eerder wakker met hun kanonnen dan het onweer, dus wij krijgen soms een dubbele lading soms over ons heen......................
Veel sterkte aan allen die schade hebben.

Den Eric.

Dirkh

Peter, ik hoop dat alles snel herstelt kan worden en dat de verzekering het allemaal terug betaald.
Net op de buienradar gaan zien en ik denk dat wij rond 12.30 u de volle laag gaan krijgen, hopelijk enkel regen anders zal de serre hier ook wel sneuvelen.

Rangeerduivel

Citaat van: Dirkh op 09 juni 2014, 11:23:54 AM
Peter, ik hoop dat alles snel herstelt kan worden en dat de verzekering het allemaal terug betaald.
Net op de buienradar gaan zien en ik denk dat wij rond 12.30 u de volle laag gaan krijgen, hopelijk enkel regen anders zal de serre hier ook wel sneuvelen.

Als je de regen bedoelt die nu valt in het Aalsterse,dan kan ik je geruststellen,het valt goed mee(tot nu toe).
Malse regen,meer niet,en laat ons hopen dat het zo blijft tegen dat het in Herentals komt! ::)

;)

mivc057

Veel sterkte Peter bij het opkuisen en herstellen van al die miserie. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en dat je baan geen schade ondervonden heeft.
Hier is het ook steeds bang afwachten als er zo'n noodweer op komst is daar ik in een hoeve woon uit 1837. Twee jaar geleden is hier een eeuwenoude es met een windvlaag de straat opgevlogen met als gevolg urenlange stroom en tv-onderbreking. En inderdaad gelukkig zijn de verzekeringen er dan.

Martin Welberg

Man is dat balen !!!!!!!!!!!!!