opnieuw

Gestart door swarol, 24 maart 2014, 15:39:04 PM

swarol

Heb men plan no eens bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het problemen gaatbgeven om vanuit de rolstoel te werken.....
Daarom is rond gekeken, en dit leek me idiaal, wat denken jullie, heb rangeer mogelijkheden en scenery bouw

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Dirkh

Swa 85 cm diepte, ik hoop dat je langs alle kanten aan de baan kunt, vanuit de rolstoel Max 50 a 60 cm die je kan bereiken. Ik spreek uit ervaring, daarom dat ik mijn baan zo heb opgebouwd dat de stukken die 85 cm diep zijn langs beide zijden bereikbasr zijn.

Ik zou ook het groene spoor proberen recht te laten lopen in het station, nu moet een door rijdende trein steeds over een afgebogen wissel.
Dus station, spoor, perron, dan dubbelspoor, terug een perron en dan het volgende spoor.

swarol

Thx dat je me daar op wijst, had men tafel al verrijbaar gemaakt zodat ik de moeilijke punten ook kan bereiken.... Wat het station betreft heb je gelijk.
Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Eerste werk reinigen rails

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Wordt er echt inspiratieloos van ben alles aan het....overdenken...... Eventjes wachten tot men digitale kraan aankomt en daarrond bouwen
Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

jesse

Hey Swa,

Mesch nog een idee van je baan.
Anders kun je in het midden van je baan een holte maken waar je dan tussen kan met je rolstoel.
Dat je een stuk kan opdoen en weer terug doen dat je er door kan.
Zo kan je Mesch nog je breedte van je baan vergroten.
en is het gemakkelijker om op sommige aantegeraken.

Groetjes,
Jesse

swarol

Thx voor het idee jesse
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Digitale kraan is aangekomen seffens afhalen  ;D ;)
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Kautenbach

hey Swarol,

lang gelee, opzet is prima toch zo, lekker rij en rangeermogelijkheden die voor jouw god bereikbaar zijn idd aan de achterkant een insteek maken voor de bereikbaarheid, alhoewel er daar geen wissels liggen, dus ook weinig storingen te verwachten ;)

succes met bouwen, veel plezier dr mee ;D

swarol

Hey Wim,
Ga het plan uitvoeren ik kan blijven denken over dit en dat. Gewoon doen zal nog het leukste zijn.

Nu men digitale kraan er is kan ik men rangeer daar op aanpassen, alleen nog uitzoeken hoe ik die kraan moet aansluiten.
Heb joystick en zoals ik begrijp.... Ga het van de transformator naar digitale ontvanger en dan naar kraan....
Aan de kraan zijn twee draden met koppelingen voor rail....
Moet dat dan daar aangesloten worden, en hoeveel mag de transformator zijn?

Of ik kan ze aansluiten aan men multie Mouse (roco) ga dit dan zoals het invoeren nieuwe trein... Dus de 2 draden aansluiten aan de sporen en invoeren?

Dat moet ik nog uitzoeken



Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Mooie kraan, Swa.
Nu jeprobleempjes met de aansluiting nog uitwerken (ik kan je daar niet bij helpen.  Sorry), en je kunt aan de slag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

inderdaad mooie kraan....

volgens mij heb je 2 mogelijkheden :

- ofwel met de aparte transfo en een "kastje" met joystick er tussen
- ofwel met de 2 draden naar de baanspanning en dan als  "trein"  (of meerdere adressen) in je multimaus invoeren inderdaad.

Staat dat niet in de handleiding uitgelegd ?  Roco is normaal vrij goed in deze beschrijvingen.



Het lijkt me een leuke uitdaging om dat proberen aan de praat te krijgen.... in welke streek woon jij ?   wie weet kan er es iemand komen helpen dan .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

swarol

Kapellen Antwerpen Dani , is een bij maar in het Frans niet mijn sterkste kant, staat ook niet bij hoeveel V, ik heb nog wel een oudere transfo maar moet ik nu aansluiten op het licht of op de aansturing trein... En dan moet ik nog zien of deze wel gelijkstroom is.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Foto van de handleiding? Dan kunnen we misschien helpen vertalen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Hey Swa,

ik zou er een extra paar opstelsporen aanbrengen aan de achterzijde.
Nu zie je de trein het station verlaten, en rondje maken en terug het station binnenkomen....
Als je van elk spoor achteraan drie verdekte opstelsporen maakt, heb je opeens een heel ander
type baan, en rij je niet gewoon in rondjes !

Geert