Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

TBCédric

Ziet er knap uit Dirk!

Veel bibber heb ik niet gezien, maar wel een mini dwarsboom die beweegt.  8)

Gaat wel iets moois weergeven op je baan!
Trouwens, je dwarsboom is ook mooi geschilderd!

Doe zo verder. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Mooi en perfect werkend! Knap werk.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bolje

Mooi opgelost.
Vind ik toch soepel bewegen.  :)
Vele groeten,
Ronald

marc goovaerts

Je mag er trots op zijn. Ook de snelheid waarmee alles beweegt ziet er bijzonder realistisch uit.

Dirkh

En nummer 2 werkt nu ook. Het inbouwen zal voor morgen zijn. Eerst nog wat weerstandjes op een printje zetten voor de ledjes en nog enkele kleine andere zaken.
Filmpje van beide slagbomen
http://youtu.be/46AzSjcKJjk

Steam.N

Proficiat, Dirk !
Knappe oplossing, vlotte beweging, mooie schildering !
Super !!!  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Héél knap gedaan, Dirk. Klasse !  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach


Dirkh

Even mijn werkplaats veranderd in een puinhoop  :D



En dat allemaal om eens snel de werking van de overweg in combinatie met de signalen te testen. Maar goed nieuws het werkt allemaal. ;D

Sluiten van de bomen :
Rode lichten beginnen te knipperen, na enkele seconden beginnen de slagbomen te dalen, als de slagbomen gesloten zijn gaat na enkele seconden het groene signaal branden.

Openen van de slagbomen:
Het groene licht gaat uit, na enkele seconden beginnen de slagbomen te openen, en de rode lichten gaan uit.

Filmpje : http://youtu.be/IEhDTgMaCfc

Nog een kleine pijl (1.5 mm op 2.5 mm) maken om op het groene licht te plakken en alles kan op de baan. Oef eindelijk, het heeft nu lang genoeg geduurd om die overweg klaar te krijgen.
Nog enkele uren werk en dan kan ik eindelijk het houtwerk van de andere modules beginnen af te werken en kunnen er terug rails gelegd worden.

Gelukkig heb ik geen deadline zoals sommige anderen die iets toonbaar moeten maken binnen de 50 dagen. ;D

Steam.N

Petje af, Dirk !!!
Puinhoop ?  Niets van gezien  ::)  Ziet er erg ordelijk uit: al wat je nodig hebt, dicht bij de hand  ::)  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Citaat van: Dirkh op 31 augustus 2014, 15:28:42 PM
Gelukkig heb ik geen deadline zoals sommige anderen die iets toonbaar moeten maken binnen de 50 dagen. ;D
Toch hopen we dat we het allemaal 'ooit' in realiteit te zien zullen krijgen...

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 31 augustus 2014, 19:44:36 PM
Citaat van: Dirkh op 31 augustus 2014, 15:28:42 PM
Gelukkig heb ik geen deadline zoals sommige anderen die iets toonbaar moeten maken binnen de 50 dagen. ;D
Toch hopen we dat we het allemaal 'ooit' in realiteit te zien zullen krijgen...

Geduld is een mooie deugd ;)

Net op het volgende probleem gekomen, de bedrading is al gedeeltelijk aangelegd en wat blijk nu, natuurlijk zit die in de weg voor de servos. Deju, net nu ik die netjes had liggen. >:( ;)
Dus nu eerst wat verbouwen voor ik alles kan monteren. Het wordt echt een hindernisbaan ipv een overweg. ;)

Steam.N

Toch wel een interessante hindernissenbaan.
Met een mooie eindprijs  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh