Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Het Weekend van 0-Forum

Gestart door EricB, 19 oktober 2013, 19:51:21 PM

EricB

Geïnteresseerd in schaal 0 ?
Kom dan zeker een kijkje nemen op "Het Weekend van 0-Forum"

Wanneer : 23 & 24 november 2013
Waar : Ontmoetingscentrum Hofstade - Zemstsesteenweg 15, 1981 Hofstade (Zemst)
zaterdag van 10.00 tot 17.00 / zondag van 10.00 tot 16.00
inkom gratis

meer info : http://www.0-forum.be/nl/weekend.html

Eric
0-Forum vzw -- www.0-Forum.be

Minerva

Allen,

Zaterdag en zondag is er mogelijkheid om deel te nemen aan een workshop om een Weerstand Soldeer Apparaat uit te proberen.

Voor alle duidelijkheid de workshop is gratis. Er zal een apparaat voorzien worden en ik zorg voor wat messing afval.

Het is de bedoeling dat je het toestel zelf uitprobeert uiteraard met wat uitleg vooraf.

Nog beter is dat je eigen project meebrengt om het nut van dit apparaat vast te stellen.

Er worden geen WSA's verkocht.

Een seintje bij interesse zou aangenaam zijn zodat we een inschatting kunnen maken. De wachtzaal is voorzien aan de bar :)

tot zaterdag of zondag

vrg

Hans

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

In deze workshop heb ik wel interesse....

Minerva

Philippe,

Bedankt voor de reactie. Het ziet er voorlopig naar uit dat je zaterdag en zondag kunt genieten van een privé opleiding  :)

Tot binnenkort

vrg
Hans

philippe_007

das is tof  ;D
alle voor mij dan, voor u zal het minder zijn als er niet veel interesse is.
Normaal ben ik zondag van de partij, maar ik weet nog niet wanneer juist.

Steam.N

Hans,  blijkbaar kan ik me morgen vrij maken.
Past het als ik meevolg?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Minerva

Dag Jean,

Zeker! Er zal plaats zijn om zelf uit te proberen. Ik denk dat we van U veel kunnen leren  ;)

Tot morgen

vrg

Hans

SuSke

Ik passeer op zondag namiddag.
Ik heb al een beetje mogen experimenteren met het toestel van Gerolf.
Met dit als resultaat:



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: Minerva op 22 november 2013, 21:16:35 PM
... Er zal plaats zijn om zelf uit te proberen ...

Tof.  Ik kijk er naar uit !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Minerva

Frans,

Breng gerust de zaken me waarop je wil testen of proberen.

Tot zondag

vrg

Hans

Steam.N

Vandaag een leuke voormiddag beleefd in Hofstade.
Mooie gebouwen, prachtige projecten, en vooral ... veel forum-gezichten voor de eerste keer gezien.
Toffe babbels.

Ook het WSA toestel eens uitgeprobeerd: zeer interessant, alhoewel het wat oefenen zal vereisen, alvorens ik de fijnste messing profieltjes correct kan solderen.
Mijn plannen om dergelijk toestel te bouwen blijven zeker overeind.

Maar ik ben (gelukkig) niet overhaald om over te stappen naar schaal-O:  jongens, je hebt nogal een oppervlak nodig om een ietsiepietsie baan te bouwen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Ik ben vandaag met m'n vrouwe ook ns langs geweest.

Veel bekende gezichten en babbels, maar wat weinig tijd...

Knappe projecten en resultaten  :o

Hans,
Bedankt voor je WSA toelichting.  Ik ben overtuigd en ga ook ns uitzoeken wat en wanneer.

O-Forum,

Nog veel plezier met jullie plannen en projecten!

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

philippe_007

deze morgen ook langs geweest, het was de moeite, mooie uitleg gekregen van de WSA, cls en draaimachine. Bedankt.
Het solderen met een WSA heeft mij overtuigd, dat zal een van de volgende aankoop worden (ik zal
Hans wel nog eens lastig vallen voor de info).
Indien genoeg interesse kunnen we misschien een groepsaankoop doen?

Tschäggata

Gisteren ook naar het 0-forum geweest ...

De uitleg van de WSA en de productie van loks en onderdelen waren echt een topper !

Veel gezien en bijgeleerd, het is nog steeds verleidelijk om iets te bouwen in 0 maar het zal nog even duren  ;D
Eerst zorgen dat de H0 afraakt en daarna de 1  :-X
Een paar bekenden gezien en nieuwe mensen leren kennen 8)

Volgend jaar ga ik zeker terug !