Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Op een zijspoor ... Visalia District

Gestart door GVL, 30 september 2013, 22:37:07 PM

doomslu

Wacht maar, in MSM 137 toont Gino ons nog andere bijzonder fraaie dingen!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

volgens mij gaan wij zo reageren niet dezelfde schrijfwijze maar klinkt als Gino : https://www.youtube.com/watch?v=__WJJgIXk6U

Groeten Peter ;)

GVL

Dank voor jullie reacties!
Peter, leuke song.  Gaat over Geno Washington, dacht ik?
Groeten.

Metpetergaathetbeter

ik was gek van dat trompet-saxo deuntje en inderdaad Geno W. !
Groeten Peter ;)

GVL

Mes en vijl in de motorkap gezet en het Phase I-overgangsstukje gemonteerd.  De passing is vrij goed.  Straks nog een laagje grondverf om onvolmaaktheden aan het licht te brengen.



Groeten.

GVL

Dit is het laatste gebouw van het baantje.  Het is, zoals eerder gemeld, een vrije interpretatie geworden van het magazijn in Cutler, California (http://coastdaylight.com/esl/vid/cncph_vid_cutler.html) dat zijn carrière begon als fruit packing house maar later omgebouwd werd tot opslagplaats voor granen.



Het is in die laatste vorm dat het als achtergrond zal dienen.  Laadkade en graanconveyor (enkel voor vrachtwagens) zijn anders gepositioneerd dan in het echt omwille van de beschikbare ruimte maar ook om de vertikale voeg tussen achtergrond en gebouw te verbergen.  Bovendien is er een hoge opstaande dakrand voorhanden, wat dan weer helpt om de horizontale naad te verdoezelen. 
Het grote opschrift is het kenmerkende element van dit doordeweekse gebouw.  Het is op gewoon papier gedrukt dat daarna zo dun mogelijk geschuurd wordt.  Het zo verkregen vliesje wordt voorzichtig met veel verdunde houtlijm aangebracht.   Het papier neemt na het drogen de vorm van de ondergrond aan zodat het effect van een geschilderde bakstenen muur ontstaat.  Om de onvermijdelijke, kleine beschadigingen van het papier niet te laten opvallen, heb ik gekozen voor een witte achtergrond (ipv blauw in het echt).
Zoals wellicht te zien op de foto's heb ik gesukkeld met de verwering van de bakstenen (voegen ingesmeerd met vulpasta).  Op de foto lijkt het erger dan het is maar misschien doe ik nog een laatste poging om de donkere vlekken weg te werken. 
De sporen van de betonbekisting op de sokkel zijn met schilderstape nagebootst (à la Evan) maar zijn in H0 nogal dik.  Volgende keer eens maskeertape voor modelbouw proberen.



Groeten.

modelbaanHO

Zeer mooi gemaakt.
Bedankt voor de beschrijving van je werkwijze.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Gino,  erg mooi gedaan.
Die bakstenen zijn wél goed gedaan, vind ik.
In elk geval is de globale indruk erg geloofwaardig.
Vooral die poort: super goed gedaan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Luc en Jean, dank voor jullie commentaar.
Vandaag deze bufferstop gemaakt voor het spoor langs de packing plant.  Een fantasiemodel dat me evenwel plausibel lijkt in een US omgeving.



Groeten.

Steam.N

Realistisch of niet: je schilderwerk is onvoorstelbaar goed !
Om van te watertanden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach


GVL

Dank jullie, Jean en Wim.  Die poort was een eerste poging om te verweren met behulp van zoutkorrels.

Het stootblok is ondertussen ontmanteld en vervangen door een 'Mark I'-uitvoering die, met minder beton, iets eleganter oogt.



Ook begonnen aan de onderbouw.  Het geheel zal bestaan uit de eigenlijke module met geïntegreerde achterwand en friezen, een stel poten die onderaan verbonden worden met een legbord en een 5-sporige schuiftafel die aan de rechterkant van de module bevestigd wordt.  De sporen komen op 140 cm boven de vloer zodat men zich als toeschouwer te midden van de actie zal bevinden.



Groeten.

GVL

De bouw van de module vordert gestaag.  Zij- en achterwanden zijn geplaatst en de zoldering (waaraan de verlichting en de fries bevestigd worden) provisoir gemonteerd.  Voor de definitieve samenbouw wordt de achtergrond nog geschilderd.

Tijd om de compositie, die men in gedachten had, voor het eerst te testen.  De positie van de packing sheds rechtsvoor en linksachter ligt vast. Bij de andere elementen is er nog wat vrijheid om te schuiven.



Groeten.

Stieven76

Dat gaat iets moois worden, dat zie je zo al  ;)

Durango

Helemaal niet gek die compositie zo. Ook nog een loc servicing point zie ik. ;D ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )