Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

#495
Bedankt mannen,

Die aanpassingen ga ik nog maken en dan kunnen we aan de tweede muur beginnen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Ga de chef (Frans) aan het woord laten, maar denk dat ook de bovenkant niet effen is, maar eerder voegen van de betonblokken ??

SuSke

Citaat van: loebaske op 18 september 2016, 18:23:43 PM
Ga de chef (Frans) aan het woord laten, maar denk dat ook de bovenkant niet effen is, maar eerder voegen van de betonblokken ??

Alleen als je de keermuur ui blokken gaat opbouwen.
Ga je voor een massieve muur, dan zijn de voegen een beetje te grof uitgevoerd (te diep en te breed).

Ik maak meestal maar een kras met een els of kraspen om een voeg te modelleren. Een bekistingsnaad zie je niet meer en een stortvoeg kan je eigenlijk beter met een sjabloon een aflijning in een ander tintje geven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

In voorbereiding op de scenery, heb ik mij laten verleiden tot de aankoop van een Frans "kasteel". In ons lijfblad kwam ik reclame van Minifer tegen.
Op hun website zijn prachtige gebouwen te vinden. De gebouwen zijn van gelazerd mdf en karton. Fantastisch hoe zuiver de afwerking is. Je moet wel een beetje geduld hebben maar ik vind het persoonlijk zoveel mooier dan een plastic kit van de grotere fabrikanten zoals Vollmer, Kibri, ...
Onderstaand een impressie van de bouwstatus.

Mvg
Koen





Nooit te oud om te leren

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Bedankt Jean.
Ik heb hen gevraagd of ze het zien zitten om ons huis op dezelfde wijze in HO te maken.
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn  :). Alles zal er van af hangen of zij er een markt voor zien.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Dat ziet er een ferme kit uit. Het doet een mens goesting krijgen om een laser in huis te halen  ::)
  (maar ik denk dat het vrouwke dat niet leuk zal vinden)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Inderdaad.
Bij de kit zit een DVD bij met een bouwbeschrijving en foto's. Aangezien het een Franse kit is, dient men voor sommige termen een woordenboek te raadplegen omdat er heel specifieke termen gebruikt worden. Maar het is een echte aanrader.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag de tijd genomen om rustig aan de kit te werken. Met veel geduld is het huis afgeraakt. Het was een leuke kit om te maken maar fijn werken, een vaste hand en veel geduld is voor dit soort gebouwen een noodzaak. Nu nog verweren.

Mvg
Koen








Nooit te oud om te leren

eddy

Knap gebouw,Koen.Mooie kit.

groeten eddy

Koen

Bedankt Eddy. Weeral klaar om in te bouwen in de eerste module.
Nog een zalige Kerst!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Mooi gebouw(d), maar ik zou er toch nog een  binneninrichting in maken - al is het om niet door het huis te kunnen kijken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

knap kitje!! 8)

Mooi gebouwd ook tis nekeer iets anders dan de kits die je overal ziet

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Mooi gemaakt Koen. Ben benieuwd als het straks verouderd is.  ;)
Groet Pierre.


Koen

Bedankt mannen.

@ Gerolf,
    Dat ben ik inderdaad ook van plan temeer omdat er ook verlichting in komt.

@ Pierre,
    Ik ga toch nog eerst een beetje oefenen op andere huisjes alvorens dit huisje te doen. Ik heb er         eerlijk gezegd wel wat schrik van.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren