Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Geert

Citaat van: Koen op 07 januari 2023, 18:30:34 PM

Vandaag nog een beetje leven in de bourwerij gebracht in de omgeving van het station.


by Koen Vaganée, on Flickr

Inderdaad, we weten dat dit statisch is, maar het geeft echt de indruk dat de stationsomgeving leeft.

Mooi gedaan,

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Koen

Citaat van: Geert op 08 januari 2023, 12:15:49 PM
Citaat van: Koen op 07 januari 2023, 18:30:34 PM

Vandaag nog een beetje leven in de bourwerij gebracht in de omgeving van het station.


by Koen Vaganée, on Flickr

Inderdaad, we weten dat dit statisch is, maar het geeft echt de indruk dat de stationsomgeving leeft.

Mooi gedaan,

Geert

Dat zou nog eens iets zijn. Bewegende Preiserianen  ::). Ik vind het spijtig dat alles (buiten de treinen) statisch is. Misschien zijn fietsers en rijdende auto's nog een optie voor de toekomst.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na wat detailwerk ben ik eindelijk eens begonnen aan de uitbreiding van de baan. De basis van de eerste Helix is gelegd. Een hele klus aangezien deze niet op niveau 0 start. Eerst de kurk en sporen leggen en dan telkens een volledige cirkel stijgen. In totaal moeten wij ongeveer een 65cm stijgen om daarna de hele ruimte over te steken naar de andere kan van de modulebaan.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Weer erg proper werk Koen , zoals we van U gewend zijn.  ;)

mahtoska1

Citaat van: ERVIN op 29 januari 2023, 17:17:10 PM
Weer erg proper werk Koen , zoals we van U gewend zijn.  ;)

+1

Koen

Bedankt Erwin.
Er is nog een lange weg te gaan maar ik hoop dan toch eindelijk eens rond te kunnen rijden  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: mahtoska1 op 29 januari 2023, 17:25:00 PM
Citaat van: ERVIN op 29 januari 2023, 17:17:10 PM
Weer erg proper werk Koen , zoals we van U gewend zijn.  ;)

+1
Bedankt, Pieter  ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na vorige week een beetje aan de helix te werken, was het weer tijd voor wat afwisseling. Vandaag heb ik de plaats waar de olijfbomen moesten komen onderhanden genomen en de bomen improvisoire geplaatst.

Groetjes,
Koen

De status van de helix met bijhorende aftakking naar de toekomstige werkplaats voor de locs:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

De olijfgaard in opbouw:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

marimon

Knap, knap, knap  8)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

mahtoska1


59erke

Citaat van: Koen op 04 maart 2023, 15:46:19 PM


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr



Deze foto doet me spontaan denken aan een scene uit een oude Franse film waar een boer voor zijn tractor een dutje aan het doen is in het gras. Misschien een ideetje ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Koen

Citaat van: 59erke op 05 maart 2023, 10:48:07 AM
Citaat van: Koen op 04 maart 2023, 15:46:19 PM


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr



Deze foto doet me spontaan denken aan een scene uit een oude Franse film waar een boer voor zijn tractor een dutje aan het doen is in het gras. Misschien een ideetje ...

Inderdaad. Bij het bouwen dacht ik spontaan aan één van de filmen van Louis de Funès (les gandarmes de Saint-Tropez)  waarbij de boer aan zijn tractor ligt  :D. Ik moet alleen nog de juiste Preiseriaan vinden. Één van de gendarmes heb ik al in mijn bezit  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Allemaal bedankt voor de complimenten.
Vandaag ben ik aan de tweede laag van de helix begonnen. Langzaam maar zeker begint deze vorm aan te nemen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Floris

Voertuigjes in t gras nog wel even goed aandrukken. Bonuspunten voor een spoor van platgedrukt gras achter de wielen.  8)

Koen

Citaat van: Floris op 06 maart 2023, 11:04:55 AM
Voertuigjes in t gras nog wel even goed aandrukken. Bonuspunten voor een spoor van platgedrukt gras achter de wielen.  8)

Bedankt voor de tip, Floris.
Dit ga ik zeker nog doen als ik alles definitief vastzet.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren