Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Da's alvast goed nieuws. Suc6 verder.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Dat 'maakt inderdaad je dag' !

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 20 december 2014, 09:12:46 AM
operatie bij de docher is goed verlopen gisteren, vanmorgen had ik ze al even aan de telefoon, mijn dag kan niet meer stuk.

Allée vooruit,
het mag ook eens goed nieuws zijn!
Doe zo voort...

;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

bedankt mannen, het doet goed om dit allemaal te lezen.

die  "treinmannen" zijn nog de kwaadste niet hee :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Das goed nieuws Dani, verder een goede beterschap..

Huugooke

Doet me plezier Dani; en vlugge beterschap!

PietB

Goed om te horen Dani dat het 'lekker' met je oogappeltje gaat.  :D
Laten we hopen dat het herstel vlot verloopt.
grt Piet.

gardevil

Samen met het vrouwtje naar de kerstmarkt in Hasselt geweest. Echt heel gezellig daar.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

vandaag aan die brossel aan het meten geweest maar ik vind nergens een juiste breedte maat
die ik op de plannen heb kloppen ook niet
daar geven ze op 1/43.5 een breedte van 32 mm op
maar dat is op 1/87 een goeie 16 mm en de rails zijn 17 mm  breed dus ???
iemand de juiste breedte van die brossel want dan kan ik de tekening verder afwerken
om de bodem plaat te kunnen uit frezen in aluminium
ik wil toch zoveel mogelijk gewicht op dat kleintje hebben zodat de wielen niet door slippen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Van al die plannen in 1/43.5 klopt meestal niet veel. Probleem is dat ze spoor 0 als 1/43.5 nemen, maar spoor 0 is 1/45 (1435 / 45 = 31.88). Dus nemen ze voor de rails 1/45 en de bovenbouw 1/43.5. Al de rest daartussen wringen ze in bochten tot het "uitkomt". Zelfde probleem met die die Spoor 1 in 1/29 doen.

Tracht altijd van plannen met de maten 1:1 te vertrekken, anders ben je de klos.

Als je gewicht wil, gebruik dan geen alu maar messing. Freest nog redelijk maar toch wel meer gewicht voor dezelfde diktes. En laat zich ook iets gemakkelijker draad tappen. Alu kan om te tappen nogal problemen geven met spanen die plakken als de pest. Gewoon staal is ook te gebruiken en zwaarder dan alu (maar lichter dan messing). Wel beter te schilderen dan messing.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

hoi

plannen 1/1 ????das niet te vinden ik heb er wel een paar gevonden maar die zijn zo klein dat je der niets mee bent
een technische fiche heb ik wel van de serie 46 gevonden maar van de kleine vind je dus haast niets
ik zou eerst met de kleine brossel willen beginnen om ervaring op te doen voor ik met de grote begin
ik heb nog ergens een motor overbrenging liggen die gemakkelijk in dat kleintje geraakt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.