Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

komkommertijd

Gestart door Huugooke, 11 juli 2013, 00:53:31 AM

Frank_N

 """""Ik herinner me jouw vroegere bijdragen, Johan. Ik vond die altijd super-interessant  :)""""

Hier nog een ;)
Groet van Frank


janieburton

BBQ is gevaarlijk als het niet het verbrande vlees is dan zal het zeer zeker het gevaar van niet doorbakken vlees en vis zijn(eergisteren nog een kind)
 

Steam.N

Even melden dat de komkommers hier heerlijk zijn !  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

Ben het wel een betje eens met wat hier zo geschreven wordt
Het aantal leuke en minder leuke grappen en flauwe kul is inderdaad gestegen.
Er zijn nog wel discussie, maar over het echte modelbouwen van een baan en de problemen daar bij, niet veel meer.

Als ik moppen wil lezen dan ga ik wel naar een moppen forum.
Dus die mensen die regelmatig moppen plaatsen .
Voor mij is het niet nodig hoor.

Ik krijg ook de indruk dat veel bouwers zijn vertrokken .

Maar ja wie weet.

wim

janieburton

Citaat van: ysbeer op 14 juli 2013, 16:51:36 PM

Ik krijg ook de indruk dat veel bouwers zijn vertrokken .

wim

Normaal tijdens het bouw verlof! :D ;)
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 14 juli 2013, 17:45:17 PM
Citaat van: ysbeer op 14 juli 2013, 16:51:36 PM

Ik krijg ook de indruk dat veel bouwers zijn vertrokken .

wim

Normaal tijdens het bouw verlof! :D ;)
Normaal tijdens de komkommertijd, dan moet iedereen gaan komkommeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

hmmmm, met al die komkommers krijg ik zin in een komkommerslaatje en een BBQ'tje....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 15 juli 2013, 09:54:31 AM
hmmmm, met al die komkommers krijg ik zin in een komkommerslaatje en een BBQ'tje....
Niet doen Dani, denk aan dat kind van negen dat gestorven is door slecht gebakken vlees.
Die kwamkwammersloeg tot daar toe. We kunnen u hier niet missen zulle!

argilla

#39
als je ziet hoe sommige mensen met voedsel omgaan, zeker als het een BBQ is , verschiet ik daar niet van. Dat is niet van slecht gebakken vlees maar die bacterie zat er al in voor het bakken. Slecht omgaan met vlees ttz onhygienisch is met vlees omgaan is de oorzaak.
Heb het ook meegemaakt die familie BBQ . Jongens ..jongens... vlees laten ontdooien 4 uur op voorhand in de blakende zon, groenten in de zon , de tomaten waren bij wijze van spreken al gekookt in eigen sap enz...enz... Veel van deze gevallen is onze eigen schuld.
Gevogelte en vlees op één schotel, want ziet eens mensen hoeveel vlees "wij" kunnen dat betalen !
Jan,  Suske en nokel Frie  en nonkel Jef die zich bemoeien met het bakken want iedereen weet het best.......... Allee zal der nog een stuk vlees opgooien niet met een vork maar met een hand, in gezegende toestand van de nodige alcohol... enz....
Neen geen BBQ maar een hofcrematorium feest noem ik dat !  ;)
Dat is hetzelfde als brand de BBQ niet goed wacht...zal er wat spiritus opgieten en dan lees je s'anderendaags in de krant man verbrand bij het BBQ'en.
Het is lekker BBQ...... maar zoals met alles laat de grijze hersencellen effe werken !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Martin Welberg

Lekker, is ook nog 's goe voor de natuurlijke weerstand  ;)

janieburton

Citaat van: argilla op 15 juli 2013, 12:28:09 PM
Dat is niet van slecht gebakken vlees maar die bacterie zat er al in voor het bakken.

Maar die bacterie wordt wel gedood als het vlees meer als 5 minuten boven de 75°C wordt gebracht.

En natuurlijk het vlees/vis/gevoegelte moet gekoelt blijven
 

Jurgen

Ach, een BBQ, ideaal als je wil erven van een rijke nonkel of tante.  ;D



Ik heb net een lekker potje verse grijze garnalen gegeten. Gisteren gekocht in Blankenberge. Volgens mij kwamen ze uit een potteke van de Delhaize want ze proeven identiek hetzelfde.
Over het gedeelte "vers" zullen we het ook niet hebben want het zou goed kunnen dat die "verse" garnalen al een week geen zeewater meer gezien hebben.
Maar ach, 't was lekker. Tot zo ver mijn komkommerverhaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Als die garnalen gepeld zijn, dan hebben ze al een trip tot in Marokko achter de rug. Zoek maar eens op, garnalen worden hier gevist, naar ginder gestuurd om te pellen en dan terug. Allemaal per vrachtwagen. Verse garnalen...

http://www.hln.be/hln/nl/6276/Overbevissing/article/detail/1065548/2010/02/10/Wat-u-moet-weten-wanneer-u-nog-eens-grijze-garnalen-eet.dhtml
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Citaat van: Havoc op 15 juli 2013, 18:34:53 PM
Als die garnalen gepeld zijn, dan hebben ze al een trip tot in Marokko achter de rug. Zoek maar eens op, garnalen worden hier gevist, naar ginder gestuurd om te pellen en dan terug. Allemaal per vrachtwagen. Verse garnalen...

http://www.hln.be/hln/nl/6276/Overbevissing/article/detail/1065548/2010/02/10/Wat-u-moet-weten-wanneer-u-nog-eens-grijze-garnalen-eet.dhtml

Om nog te zwijgen over de troep die eraan toegevoegd word :'(
Groet van Frank