Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scale scenes free Warehouse

Gestart door Stieven76, 19 mei 2013, 22:39:12 PM

Stieven76

Hi,

Onlangs van Scale Scenes de gratis warehouse (http://www.scalescenes.com/products/R002b) kit gedownload. Gisteren dan maar eens achter wat styreen geweest en vandaag een eerste poging gedaan.
Het is mijn allereerste keer dat ik zoiets doe, dus tot zover ben ik wel tevreden. Sommige dingen konden beter of anders maar kom, het begin is er  ;)

Hier enkele foto's van mijn werk tot nu toe.




Ik heb even moeten zoeken naar de beste manier om het Styreen te snijden en ondertussen lukt het aardig. Enkel een metalen lat heb ik nog niet en dat zal waarschijnlijk nog iets vlotter werken vermoed ik. Morgen nog wat verder werken  :)

Grts,
Stieven

ERVIN

Dat ziet er al best oké uit hoor  ,knap werk.  ;)

Steam.N

Ziet er inderdaad al goed uit.
Maar zo'n stalen lat is toch wel een aanrader, hoor !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Stieven leuke site, maar waar zijn je foto's gebleven?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

#4
Thx voor de reacties. Zo'n metalen lat ga ik me in de week idd aanschaffen.

@Michael. Mijn site heeft eigenlijk niets met modelbouw te maken maar meer met mijn werk en hobby  :)
Ik gebruik alleen een foldertje op mijn hosting om de images die ik hier post bij te houden. Daar is plaats genoeg op..
Maar misschien kan ik daar wel ergens een plaats voorzien om mijn modelspoor ervaringen neer te zetten, of ik zet er een compleet nieuwe site voor op. Maar daarvoor heb ik nu eigenlijk nog niets van materiaal.
Ik heb plannen klaar om een module te maken maar vooraleer ik daar aan begin wil ik eerst wat kleinere knutselwerkjes doen.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17280.msg207860.html#msg207860

Grts,
Stieven

mnieuwlaet

#5
Ik heb deze loods ook gebouwd maar volledig op karton. Ze is eigenlijk wel mooi en zeker om in actergrond te plaatsen.  Als ik ergens een foto staan heb plaats ik ze erbij.

En ps en stalen lat is echt wel gemakkelijk


Hij staat daar op de achtergrond eh ;)


doomslu

In MSM 105 schreef ik over dat gebouwtje een klein artikeltje.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Dat ziet er prachtig uit  :)

@Luc,
Een paar vraagjes.
- Vanwaar heb je die achtergrond? Dat maakt het wel helemaal af vind ik.
- En de ondergrond, is dat een zelfgemaakte dmv gips?
- met welke dikte van styreen heb je dit gemaakt? In de handleiding stond om 1mm en 2mm dikte te gebruiken. De 2mm hadden ze niet in de winkel dus heb ik 1.5mm genomen. Maar als ik hier dan op het forum styreen bevattende topics lees gebruiken de meeste precies maar tot 1mm..

Ik heb het gebouwd met de 1mm en het is vrij stevig als het gelijmd en het staat mooi recht, maar misschien voor grotere gebouwen beter een dikkere versie gebruiken?

Grts,
Stieven

doomslu

Alles wat je ziet (en niet ziet) is van karton.
Ik gebruikte, volgens de handleiding, karton van gepaste dikte (tot 2 mm als ik het me nog goed herinner).
Ook de betonplaten op de grond zijn foto's op papier uit het kitje.
Het muurtje rechts is eveneens gemaakt uit steentjespapier uit het setje.
De achtergrond is een zelfgemaakte foto, geprint op een A3-blad. Voor een goed effect zijn de kleuren wat vervaagd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Bedankt voor de uitleg. Heb er vandaag nog een voort gewerkt. Deze avond zal ik nog een fotootje of 2 plaatsen.

Luc, welke lijm gebruik je om het karton te lijmen? Gewone Pritt?
Ik heb het bureautje met karton gemaakt omdat ik mijn styreen platen wat te dik vond hiervoor. De prints lijm ik met gewone Pritt op het styreen en karton, dat gaat heel goed. Maar om het bureautje aan elkaar te lijmen met Pritt, dat ging iets minder vlot  :)

Stieven

doomslu

Kleine prutskes lijm ik met houtlijm, maar je moet daar mee opletten, want het papier gaat daar van bobbelen.
Voor grotere oppervlaktes is een spuitbus ideaal, vind ik.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Voila,

Hier het resultaat. Het is nog niet naar mijn zin, maar voor de eerste keer ben ik wel tevreden.
er is nog geen achtergrond aanwezig in de loods. Ik heb er wel al één gevonden die ik wil gebruiken maar die moet eerst nog wat bijgewerkt worden. Dat zal dus voor in de week ergens zijn.
Ook de geleidingsrail voor de poorten moet bovenaan nog een streepje grijze verf krijgen en aan het deurtje van het bureau in de binnenkant van de loods moet ik nog iets vinden want dit staat een klein beetje open aan de onderkant.

Een passende naam of logo moet ik ook nog zoeken.
Ook had ik nog graag een lamp gehangen boven de voordeur van het bureau en boven de poorten. Misschien zelfs met een ledje.
Iemand enig tips over hoe dit zelf te maken?

Voor de rest, oordeel zelf maar  :D







Grts,
Stieven

T03

 Enkel een metalen lat heb ik nog niet en dat zal waarschijnlijk nog iets vlotter werken vermoed ik. Morgen nog wat verder werken 

Tip:
Persoonlijk gebruik ik een metalen "lat" met aan de achterkant schuurpapier opgeplakt om te beletten dat ze constant schuift.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"


Stieven76

#14
Nog een paar foto's. Moet nog enkel eens zoeken om een dummy lampje te maken voor boven het bureautje, poging doen om wat te verweren en  een beetje groen.
De kwaliteit van de foto's is niet altijd even goed maar dat komt door de gsm. Ik heb alle foto's wat verkleind, dat laad dan net iets sneller  :)







Van het weekend achter nog wat styreen, lijmspray en een metalen lat  :)

Grts!