Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Stieven76, 07 mei 2013, 22:50:40 PM

Stieven76

Ben al enkele weken lid en al veel langer een lezer van dit forum, maar had mezelf dus nog niet voorgesteld.

Nu dus maar snel even doen.

Ik ben dus Stieven, woonachtig in Erondegem (Erpe-Mere), 37 jaar jong, samenwonend en papa van een 8 jarige dochter.
Werkzaam in Wetteren bij smartphoto als developer.

Sinds ik op 6 jarige leeftijd mijn eerste Roco treintje gekregen had ben ik gebeten door modeltreintjes. Wanneer ik een jaar of 22 was heb ik even een kleine baan gehad tot ik moest verhuizen. Dan eigenlijk alles afgebroken en het zit nu nog altijd in dozen. Regelmatig haal ik deze dan nog eens boven om mijn locjes nog eens te kunnen laten rijden.
Van het weekend nog samen met mijn dochter gedaan, ook zij vind het fascinerend, al denk ik niet dat dat zal blijven duren. Maar je weet nooit hé   :)

Mijn beste materiaal is voornamelijk Roco en Fleishman (2-rail H0) maar ik heb nog enkele oudere locs van Lima liggen. Nog niets digitaal eigenlijk, buiten het Fleishman locje dat van mijn digitale FMZ startset komt van over 15 jaar denk ik.

Voorlopig blijft het bij dromen en op het forum rondneuzen om ideeën op te doen. Wat ik wel al weet is wanneer ik weer zou beginnen, en het kriebelt enorm, ik wel modulair zou gaan. Het sporenplan voor de eerste 2 modules heb ik al klaar, nu enkel nog de plaats vinden.

Soms denk ik eerder om voorlopig al eens proberen te starten met een dioramatje om toch al iets te kunnen doen. Neemt ook niet zoveel plaats in en is gemakkelijk weg te zetten.

Ik heb ook al gedacht om hier in Aalst bij de treinclub te gaan, maar lijkt me wat zot wanneer je thuis niks kan doen. Plus mijn vrouw zou het niet zo leuk vinden moest ik na 2 dagen sporten in de week ook nog eens een extra avond weg zijn. Of misschien net wel, zolang die andere maar van mijn treinen en bier blijft dan  ;D

Anyway, dat was het in het kort  ;D

Grts,
Stieven

Steam.N

Stieven, veel plezier en succes met je heropstarten.
Een diootje is inderdaad erg interessant : niet té groot, dus je ziet het evolueren, het geeft je de kans een en ander uit te proberen zonder grote brokken te maken, het neemt weinig plaats in, ...

Laat de virus maar goed toeslaan !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

Dag Stieven.  en vooral :  WELKOM, BUURMAN !!

Ene uit mijn omgeving dus.  Ik ben van Aalst en ga om de andere zondag naar Erondegem met m'n dochter naar De Hoefslag (de manège, hoe kan je het raden).
Als je es zin hebt in een treinenbabbel of eens wil "rijden", ben je welkom.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat de eerstkomende 2 a 3 weken het rijden niet mogelijk is wegens verbouwingen aan de baan.  Maar die babbel kan altijd !

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Hi Dani,

Ha, ik woon iets voorbij De Hoefslag, net voorbij de villa's maar wel in dezelfde straat  :) Dan zit je dus op 100m van mijn deur.

Ik ga je zeker eens iets laten weten om eens af te spreken, lijkt me wel leuk. Zal je via pm dan een bericht sturen.
Zal niet voor dit weekend zijn, het is wat deftig weer en ik moet van alles doen voor moeder de vrouw buiten  :D Of misschien eens op een avond?

Grts en tot later!

Metpetergaathetbeter

Stieven,

welkom hier op het forum !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Wees welgekomen!

Veel plezier en vele pintjes!

Groeten,

Olibier ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Stieven

Welkom op dit forum

Wim

Gerolf

Welkom op ons forum, Stieven  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw