Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Luik Guillemins @ night.

Gestart door Roy A1987, 30 maart 2013, 20:39:03 PM

Roy A1987

Laatst nog eens naar Luik geweest met Syntra om het station nog eens te fotograferen maar dan 's nachts, & kon ik ook mijn nieuwe groothoeklens eens uittesten.









Geert

Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Steam.N

Inderdaad mooie fotos.
Zo te zien is dat stationsgebouw een architecturaal en bouwkundig hoogstandje.
Waarschijnlijk erg duur, maar de moeite waard.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ems

Zeker mooie foto's! 't is inderdaad een fraai station
Groet, Edwin

PietB

De architect Calatrava maakt heel mooie bouwwerken.
Zelf woon ik in een gemeente waar drie bruggen van deze achitect gebouwd zijn

De overeenkomst met Guillemins is treffend.
Deze bruggen zijn voor de gemente Haarlemmermeer uitgedraaid op een debacle.
De aannemer had staal van inferieure kwaliteit gebrukt en er ook nog eens een slechte coating op aangebracht.
Gevolg ze waren na een jaar roestbruin.
Rechtzaken en procedures waarbij Calatrava zelf ook voor het gerecht moest komen.

Citaat van: WikipediaBinnen de gemeente Haarlemmermeer was de bouw van de bruggen een omstreden project, vanwege de hoge kosten en het door tegenstanders megalomaan genoemde idee om de gemeente met de bruggen 'op de kaart te zetten'. Velen vonden de extravagante bruggen veel te fors voor de relatief smalle Hoofdvaart. Voor de bouw was in 1999 16,4 miljoen euro beschikbaar gesteld, maar de uiteindelijke kosten bedroegen 28,8 miljoen euro. Een van de extra kostenposten ontstond toen duidelijk werd dat een zwaardere constructie vereist was, waardoor ook een stevigere fundering nodig was.

In april 2007 werd bekend dat er minimaal 5 miljoen euro uitgetrokken moet worden voor het herstel van de bruggen, vanwege het optreden van roest.

grt Piet.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Prachtige beelden, Roy, van een indrukwekkend mooi stationsgebouw.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Uw groothoeklens heeft fish-eye-trekjes, maar de beelden zijn inderdaad héél sfeervol  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ik vind het mooie foto's maar een lelijk station. 't Is allemaal zo kaal en wit.

Maar de foto's zouden wel van een pro kunnen zijn.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Ontzettende mooie foto's.  Heel knap gedaan Luik staat inmiddels op het lijstje om er eens heen te gaan om enkele uurtjes te gaan fotograferen op het station. Lijkt mij zeker de moeite waard.

Nogmaals hele mooie foto's

Wim

janieburton

 

loebaske

Een mooi gebouw, maar voel me daar niet thuis, koud gevoel en peperduur aan onderhoud (glazenwassers werken zelf de zondag) en veel nutteloos energie verbruik terwijl men steeds wil besparen...

Eres

Luik is niet meer dan een modern stukje architectuur. Op zich vind ik het helemaal niet lelijk en heeft het toch enerzijds zijn charme. Ben er zelf nog niet geweest maar het staat op het lijstje voor dit jaar. En ja tegenwoordig moet overal enorm veel glas zijn en dan hou je de glazenwassers lekker bezig.

Zeer interessant in NL zijn ook de glazen geluidswallen oa bij Breda. Geheel iets anders dan het spoor maar oog verblindend als de zon er op staat. Ideaal voor de verkeers veiligheid of zou het mat worden i v m geen onderhoud naa vele jaren?

Wim