Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

loebaske

Men minibaantje was op gebouw volgens de forumbaan normen en zou nadien bestaan uit 2 modulles, kon die nadien ook inzetten als de forumbaan ergens te gast zou zijn, de vraag blijft natuurlijk wat ga ik doen, nu verder in detail afwerken en in 2016 er mee naar buiten komen of gewoon beide modulles afwerken en niet meer meedoen aan de minibaantjes en gewoon opstellen tussen de forumbaan....
Ga er nog over nadenken.

Bij deze wil ik maar aantonen dat men gerust een mini baantje kan maken die nadien thuis of kan mee opgesteld worden tussen de forumbaan...

Valentijn


Ook 'Okegem' is gegebouwd volgens de forumbaan normen en past dus perfect in de forumbaan of onze klubbaan.
Zodoende heb ik er nog lang geniet van.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Havoc

Citaat van: doomslu op 22 oktober 2014, 08:57:25 AM
Citaat van: Havoc op 21 oktober 2014, 20:14:18 PM
Voor het reglement zouden ze af moeten stappen van die rechthoek. Iemand die met het huidig reglement geen rechtoek wil maken wordt direct in de oppervlakte afgestraft. Voor grote schalen is dat een probleem omdat zoals Rian zegt de boogstraal direct groter wordt. Als je de baan al wat kan laten meegaan helpt dat.
Kan je hier iets dieper op ingaan?
In het reglement staat niet dat het een rechthoek moet zijn.

Pluspunt van het vernieuwde reglement is wel dat ze deze keer allemaal mooi aangekleed waren. Dat hoort echtwel bij de 'standing' van een Grote Modelspoor Expo.  ;)

Denk dat Michiel voldoende antwoord gegeven heeft.

Alhoewel ik het langs de ene kant spijtig vind dat mensen afhaken met de hoop om dan volgende keer mee te doen denk ik dat een veranderend reglement geen slecht idee is. De bedoeling is toch om op die 2 jaar iets nieuw te maken. Of begrijp ik dat verkeerd?

CiteerHebben jullie de twee kadertjes zien hangen tegen de wand aan de andere zijde van de minibaantjes ?
Twee kadertjes van 40cm op 40 cm en misschien 30 cm diep, en dit in schaal 0 (denk ik)

Denk dat het Gn15 is, maar kom, een modelbaan noem ik dat niet. Een diorama hooguit. Knap maar er is geen enkele reden waarom daar een trein rijdt. Heb hetzelfde gevoel met Nouailler: zo'n vervallen gebouwen heb ik nog nooit in het echt gezien. Knap maar niet meer realistisch.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Pol

Citaat van: Havoc op 22 oktober 2014, 21:11:35 PM
Heb hetzelfde gevoel met Nouailler: zo'n vervallen gebouwen heb ik nog nooit in het echt gezien. Knap maar niet meer realistisch.

Het probleem bij Nouailler is dat je vaak te veel vervallen gebouwen bij elkaar ziet waardoor het too much wordt, maar de gebouwen apart kunnen echt wel zo bestaan. Ik heb vorig jaar in Frankrijk nog een oude garage gefotografeerd die perfect zou kunnen dienen als voorbeeld voor een modelletje à la Noauiller. Maar ik snap je gevoel dus wel!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Pol op 22 oktober 2014, 21:52:43 PM


Het probleem bij Nouailler is dat je vaak te veel vervallen gebouwen bij elkaar ziet waardoor het too much wordt, maar de gebouwen apart kunnen echt wel zo bestaan.


Indiana Jones je hebt gelijk ! ;D

Steam.N

Misschien tonen Nouallier en Ackler geen realistische situaties, maar hun techniek is subliem, en hun resultaten pareltjes.
Naar die dingen kan ik eindeloos kijken, en in mijn post-NEEB periode ga ik zeker die technieken uitproberen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik heb tijdens de expo heel aandachtig en van dichtbij de maquettes van Nouallier zitten bekijken en waarrempel, ze zijn verbluffend! Details, textuur, kleur... alles zit! Hij beeld mogelijk een soort aftakeling uit dat je niet snel zo homogeen in het echt ziet, maar het is ontzettend goed gedaan. Ik zou hem wel graag eens iets heel anders zien maken dan stedelijk verval; een spoorwegberm of zo.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

Als ik soms voor mijn werk vanaf het Brusselse zuidstation naar Anderlecht wandel, zie ik links en rechts toch ganse Nouallier wijken, vervallen huis naast vervallen garage naast een vervallen magazijn enz... Al kan ik me voorstellen dat in meer gegoede wijken dit verval al is vervangen door duurdere nieuwbouw, in tegenstelling tot andere minder geliefde wijken waar kleinschalige industriegebouwen decennia lang kunnen verkrotten. Misschien moet ik eens wat foto's trekken ter illustratie.

doomslu

Citaat van: krisds op 22 oktober 2014, 23:40:44 PM
... Misschien moet ik eens wat foto's trekken ter illustratie.
Dat lijkt me een schitterend idee.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

De uitslag hebben jullie nog te goed:

  • M02 Turnhout NEEB
  • M05 Quinta dos Escoladas
  • M08 Pierre Le Port
  • M01 Okegem
  • M10 Entreprise Denoël
  • M11 Heimwee
  • M07 La fabrique de Rogenium fabriek
  • M09 Sint Bartus Waas
  • M06 Industriespoor Heveskes
  • M04 Le train des savannes
  • M03 Depot Wolfsdonk

Prijs van het publiek: Turnhout NEEB
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Staan er bovenaan bij waar ik me echt niets meer bij kan voorstellen en omgekeerd. Vraag me af waarop soms beoordeeld wordt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Is het bidden?

Ah neen, het is na het wegschaven van de 3 mm dat er geschilderd moet worden...



@Johan: slecht geheugen man!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Citaat van: doomslu op 23 oktober 2014, 20:49:31 PM
De uitslag hebben jullie nog te goed:

  • M02 Turnhout NEEB
  • M05 Quinta dos Escoladas
  • M08 Pierre Le Port
  • M01 Okegem
  • M10 Entreprise Denoël
  • M11 Heimwee
  • M07 La fabrique de Rogenium fabriek
  • M09 Sint Bartus Waas
  • M06 Industriespoor Heveskes
  • M04 Le train des savannes
  • M03 Depot Wolfsdonk

Prijs van het publiek: Turnhout NEEB

Voor mij waren het allemaal winnaars..

krisds

Citaat van: doomslu op 23 oktober 2014, 08:49:24 AM
Citaat van: krisds op 22 oktober 2014, 23:40:44 PM
... Misschien moet ik eens wat foto's trekken ter illustratie.
Dat lijkt me een schitterend idee.
Hieronder wat foto's van wijkje naast het spoor in Anderlecht. Probleem is dat mijn fototoestel stuk is, dus heb nog wat plaatjes op mijn gsm gevonden, de details komen er niet zo goed uit zo;




Steam.N

Citaat van: doomslu op 23 oktober 2014, 21:16:11 PM
... Ah neen, het is na het wegschaven van de 3 mm dat er geschilderd moet worden...

;D ;D ;D
Geen zicht, eigenlijk ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }