Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

DavidT

Hey, Cherbourg-Sur-Mer zit nog niet in de kast en sta al te popelen om het reglement van de de volgende editie te zien... Ik heb nl. al een leuk ideetje!
Carpe Diem!

doomslu

Laat de ideeën en opmerkingen gerust tot ons komen.  ;)

In dit draadje misschien?

Ik zal nog een extra vraag stellen aan alle forumleden: is de formule aan vervanging toe of niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Misschien een suggestie voor de opstelling:
het vierkant van 2.5x2.5 was meteen ook de beschikbare ruimte op de expo,
misschien een gangpad beschikbaar laten, ofwel de oppervlakte verkleinen ...
Omdat ik nogal wat keertjes van achter naar voren van mijn baantje ben gegaan,
heb ik zo het baantje van mijn buurman (Rian) verschillende keren geraakt  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

voorstel meteen vastleggen en iedereen kan opnieuw starten, of ga je rekening houden met degenen die afhaakten en die misschien verder zouden kunnen werken ?
een ander idee waarom alle baantjes niet te laten bouwen in een bepaald thema ?

Groeten Peter ;)

vanmiegroet

Ik vind de formule ok.
Ik ben nu al aan het denken aan mijn volgend project.
Zou ik de PIZZA-baan doen of toch liever streetrunning in belgische stijl?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

DavidT

Ik kan mij vinden in het reglement - misschien de afbakening doen met schilderstape? ik vond bij het opstellen mijn standje niet meer - het krijt was "uitgegomd" door er over heen te lopen.  Ik denk als je een bepaald thema gaat opleggen het aantal deelnames wel naar beneden zal gehaald worden...

Misschien kan je het diorama koppelen aan de forumbaan/bak? (toch voor gedeeldte H0) dan kan je achteraf nog s deelnemen aan de forumbaan en dan krijgen we daar ook een mooie diversiteit...

Grts
Carpe Diem!

factageklerk

Misschien een iets groter beschikbare afmeting van het minibaantje, de formule hoeft eigenlijk niet gewijzigd te worden
- een categorie binnen en buitenland kan misschien niet slecht zijn (beste buitenlandse minibaan,beste binnenlandse)
- een categorie onder een bepaalde leeftijdsgrens (om de jongeren onder ons ook aan te moedigen)
 

Havoc

Citeer- een categorie binnen en buitenland kan misschien niet slecht zijn (beste buitenlandse minibaan,beste binnenlandse)

Wat doe je dan met fictieve banen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Voor mij was deze keer de opstelling ideaal .Ik bedoel dan de verdeling in vakken van 2,5 x2,5 m. Je kan dan nog je baantje wat schikken naar dat van je buurman .Je kon ook een kleine of een langere tafel nemen .Wel zélf gaan halen .Ik heb géén plaats tekort gehad en heb toch ook enige ingrepen moeten doen onder het baantje.
Ik vind wél dat de jury nogal "inproviserend" te werk ging. Soms kwam er iemand langs om 5 min voor sluitingstijd ,een andere keer zat ik net te eten :-\
Ik snap ook wel dat  de leden van de jury niet altijd (2 dagen) op de expo kunnen zijn maar dit moet toch anders kunnen. ;)

Steam.N

Opsplitsen naar categorieën zou ik niet doen.
Je krijgt problemen met het infelen: wanneer ben je jong of beginner?  Wanneer ben je binnenland, buitenland of andere, etc

Ook het oppervlak 2.5x2.5 zou ik niet verminderen: wat als je eerder wat langer en mindet diep wil gaan?
Wel ruimte laten tussen de stands.
0.6m2 is wel wat aan de kleine kant voor N-schaal.

Reglement lijkt me ok.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Het 2,5 x 2,5 concept was een idee van mij en ik moet toegeven dat ik enigszins verwacht had dat sommigen daar iets zouden mee gedaan hebben.
Ergens had ik gehoopt om 'wanden' te maken tussen die vakken, zodat je als het ware langs een reeks 'kamers' kon wandelen, waarin de deelnemers hun 'juweeltjes' (*) exposeren.
Nu bleek iedereen toch zijn baantje aan het wandelpad te hebben geplaatst...

(*) en nu weer geen flauwe grappen hé.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Een ideetje: Nu moet je baantje passen in dat vierkant, en krijg je ook een vierkant om je baantje op te stellen van die afmetingen. Mijn baantje was 210cm lang, dus had nog maar 40 cm over.


Ik zou dus de regel houden dat je baantje in dat vierkant moet passen, maar dat je wat meer speling hebt op de expo zelf. Dan is er nog plaats voor een tafel of naast het baantje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rgp

Beste,

Ideeen voor de volgende editie:

In Telford (Europees schaal-0 expo) organiseren ze ieder jaar ook een wedstrijd in 3 categorien (als ik mij niet vergis): lokomotieven (kits, scratsbuild), rijtuigen en landschap.

In Sedan organiseren ze voor de tweede maal een wedstrijd met opgelegd thema:
in 2011: opgelegd sporenplan (La plique (stond trouwens één op de expo) en voor 2013 is het een oppervlakte, namelijk een strijkplank.  In 2011 waren er ongeveer 20 deelnemers.

Roland

Havoc

De insteek van Sedan lijkt me wel leuk. De spoorplannen van Arendt zijn best leuk en bruikbaar. Hebben ze ooit eens een "wedstrijd" gedaan met een opgegeven loc als thema.

CiteerIk zou dus de regel houden dat je baantje in dat vierkant moet passen, maar dat je wat meer speling hebt op de expo zelf.

Goed idee, er was trouwens nog genoeg plaats over dit jaar. De baantjes hadden best wat verder uiteen kunnen staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#14
Ik zou de vrijheid van thema-keuze zeker laten zoals het nu is. Ook aan de oppervlakte niets veranderen. Maar misschien zou het wel leuk zijn "teams" toe te laten. Die zouden dan aan elkaar kunnen bouwen. Elk z'n oppervlak, elk z'n deel... Samen gaan voor iets groter!

en ja, de 2,5 x 2,5 ook laten. Misschien werk ik ooit mijn idee dat vóór 2 jaar moest deelgenomen hebben uit en dan heb ik die oppervlakte wel nodig.  ;)