Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijn 154

Gestart door Michael, 11 oktober 2012, 15:16:00 PM

Metpetergaathetbeter

fraaie brug ik ben benieuwd !

Groeten Peter ;)

Martin Welberg

Goed streven  ! Fijne brug ook...

Kautenbach

succes, we worden heel nieuwsgierig, doe Erik de groeten ;)

Durango

Fraaie uitdaging die brug. Suc6 ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Stieven76

Ik ben benieuwd naar de foto's  ;)

Michael

In de laatste week van mijn vakantie eind augustus jl. was de bouw van de module bakken zover gevorderd dat we (Erik en ik) het deel wat lijn 154 wordt konden opzetten om het spoortracé uit te zetten.
Na nog wat geknutsel en kleine aanpassingen stonden de 10 modules netjes aan mekaar gekoppeld. Best wel indruk wekkend als je dit voor de eerste keer opzet.









We konden het niet laten, toch even snel analoog een stukje rijden





De opmerking om nog aan de voorkant wat versteviging aan te brengen, vonden we nog niet nodig, zodra het onderstel in mekaar zit staat dit al vrij stevig, de bakken erop, welke aan mekaar vast zitten en het geheel wordt weer een stukje steviger.
Hopelijk ben ik in de kerstvakantie zover dat alle rails ligt dan zetten we het geheel nog een keer op en zal ik nog eens specifiek op de stevigheid van het geheel letten. 't Was in ieder geval een leuke bouwdag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Een grote ruimte heb je daar !
IK kan me voorstellen dat het een serieuze kick gaf, als de modules opgesteld stonden.  :P

Veel succes met de verdere uitwerking !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Strak werk Michael.  ;)

Ik vermoed dat die knick bij de overgang nog zal weggewerkt worden??

Het is idd altijd spannend om je eerste trein over je baan te zien rijden.

Michael

Die grote ruimte mag ik af en toe gebruiken, om de baan op te zetten, een vrij grote loods, perfect om af en toe in het groot te knutselen.
Ervin, de knik dat kwam omdat alles los lag, was enkel om een idee te krijgen hoe het spoor tracé gaat lopen.

De hele avond nog bezig geweest in Koploper, begin het een beetje door te krijgen, eenvoudig baantje eindelijk automatisch laten rijden pff.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Citaat van: Michael op 18 november 2013, 22:31:33 PM
Die grote ruimte mag ik af en toe gebruiken, om de baan op te zetten, een vrij grote loods, perfect om af en toe in het groot te knutselen...

...DE droom van iedereen...


Citaat van: Michael op 18 november 2013, 22:31:33 PM
...De hele avond nog bezig geweest in Koploper, begin het een beetje door te krijgen, eenvoudig baantje eindelijk automatisch laten rijden pff...

Michael, vertel je ervaringen.  Er zijn er nog forumleden met Koploper bezig en Paul kijkt af en toe mee.  We zijn er om elkaar te helpen en om van elkaar te leren!

En...  ...RTFM: Read The F**cking Manual(s)  ;) ;) ;)


Groetjes, Peter


Martin Welberg

Das een aardige lengte, zou wel wat ribben in de bakken zetten als ik jullie was..

Davidv

Prachtig werk . steek veel op van de fotos en kan er alleen maar uit leren . doe zo verder zou ik zeggen en ben benieuwd naar het eind.

Michael

Citaat van: PeterC op 18 november 2013, 22:45:05 PM

Michael, vertel je ervaringen.

En...  ...RTFM: Read The F**cking Manual(s)  ;) ;) ;)

Peter, ik weet niet zo goed hoe ik mijn ervaring met koploper moet vertellen, maar zal een poging wagen, een week geleden had ik nog niets met koploper gedaan, binnen onze vrienden club (Model spoor vrienden Dronten, msvd.nl
Zijn er 2 man met ervaring met koploper en die hebben een workshop voor beginners georganiseerd, afgelopen woensdag de eerste avond, morgen de tweede. Op zo'n avond krijg je flink wat info te verwerken en ik ben daarna elke avond met koploper bezig geweest, beginners handleiding een paar keer door gespit, proefbaantje opzetten in koploper.
Geleerd dat je niet begint met een baan tekenen, dat doe je als laatste. Dat vind ik wel een belangrijk item aangezien dat op het eerste gezicht erg onlogisch is. Mijn eerste idee was om meteen de baan te tekenen. Als je wat meer over koploper weet begrijp je waarom je dat niet moet doen.
Het gaat me te ver om zo'n volledige avond te beschrijven maar google even op "koploper beginnershandleiding" en je vind ze allemaal.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Een bouwpakketje van een tillig wissel, ook goed voor een paar uurtjes knutselen, (bij zo'n eerste bouwpakket)











Wissel is gebouwd door Erik, ik was bezig met nog wat timmerwerk.

Vanavond weer een paar uurtjes koploper. Zo langzamerhand krijgen we overal een beetje verstand van.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Misschien over gelezen maar wat kost zo'n bouwdoos-wissel ? Heb je eerder al goede ervaringen met Tillig sporen ?


Zijn er trouwens mensen die klachten hebben(of op-of bemerkingen) hebben over de sporen/wissels ?


Groeten Peter  ;)