Heh lekker, eindelijk een pittige discussie [

]
Beste Pascal ik weet niet wat je gegeten hebt of wie jouw gebeten hebt, maar ieder beleeft zijn hobby op zijn manier, jij houd van een rijden met een bonte verzameling en ik hou van klinknagel tellen, dat maakt jouw of mij geen beter modelbouwer dan de andere.
Je geeft af op mensen die realistisch willen rijden maar tegelijkertijd vind je dat jouw visie de goede visie is, zij het in een wat andere bewoording.
Verder kloppen een paar stellingen niet van je, omdat je ze niet onderbouwt, jouw mening hoeft niet speciaal een waarheid te zijn.
In Olland zeggen wij, er zit een knop op je TV, oftewel, als iets je niet zint, waarom kijk je dan? laat de mensen ervan genieten die het wel willen zien en kijk zelf ergens anders naar.
Over het digitaal. dit jaar pas 4 keer ?? al 4 keer.
Digitaal is verzonnen om het rijden te vergemakkelijken, dus in principe 2 draadjes naar het spoor en karren maar, tenminste zo zou het moeten zijn, dus een artikel over digitaal valt al gauw in herhaling, en als er iets nieuws is in het digitale land staat het al bij nieuws. En digitaal alleen voor kleine banen ?? ik vind Miniatur wunderland nou niet bepaald klein en die is weldegelijk digitaal, om maar een baantje te noemen.
Kan volgens mij wel in 1 artikeltje
Neemt niet weg dat ik het ook niet erg vind als het er elke maans in zou staan, dat sla ik dan wel over.
Er zijn inderdaad onderwerpen die teveel worden uitgemolken, zoals het artikel over verweren, wat m.i. wel in 1 of 2 artikelen af kon.
Ik zou ook wel eens wat anders willen zien als Belgisch..daarom ben ik abonee van de railmagazine, en de eerste 50 pagina?s lees ik niet, grootspoor kan mij niet boeien, en als het mij zou storen dan zeg ik op, dan ga ik niet op hoge poten melden dat ze dat moeten veranderen omdat het mij niet aanstaat. wil ik iest duits zien haal ik wel een duits blad, wil ik amerikaans haal ik RR
ALs MSM denkt alleen Belgisch moet laten zien, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben, prima toch ?
Kritiek is prima maar onderbouw het dan.
Er wordt geluisterd naar de echte modelbouwers ?? niet dus, er word gekeken waar de grootste afzetmarkt is en dat is en blijft Duitsland dus blijft ook 90 % van het uitgebrachte duits door de grote jongens, en bij gods gratie wordt er wat uitgebracht voor de benelux. kleinserie daargelaten
De grote jongens produceren om winst te maken en niet om ons te plezieren, dus jouw opmerking daarover gaat helemaal mank.
We kunnen wel met ze allen mekkeren op de bladen ( in het algemeen) maar hoe je het ook went of keert, ze blijven ook afhankelijk wat wij, modelbouwers, produceren.
Dus ipv te mekkeren bouw zelf iets en stuur het op naar MSM, dan heb je pas recht op echte kritiek, en niet alleen langs de zijlijn andere lopen vertellen hoe het zou moeten, dat is wel erg makkelijk.
Over de Jeugd....geld is niet het eerste wat ze tegenhoud, want pappa moet toch wel betalen, al zou een mooie lok maar ? 40.00 kosten dan is dat niet duur, maar nog steeds teveel geld voor de gemiddelde vroege tiener, zeker als je het laatste Playstationspel nog moet kopen die maand.
De interesse voor modelbouw moet overgenomen worden van een ander en als alleen geld het sruikelblok zou zijn, zou elke hobby ten dode opgeschreven zijn.
kortom, heb ook respect hoe een ander zijn hobby beleeft, en geeneen beleving is de juiste, de enige juiste beleving is het plezier die iemand aan zijn hobby heeft, voor mijn part kleed jij je baan aan met lego, als jij er plezier in hebt heb jij gelijk en niemand anders, maar er zijn mensen die wel alles realistisch willen hebben, en die hebben ook gelijk.
En mis je wat in je favoriete blad?? klim in je pen zou ik zo zeggen.
Over prularia en kortingen....ik dacht dat alleen ollanders dat deden, zeveren over geld.......
Verhoog de prijs en lever dan aan het einde van het jaar een verzamelband om je MSM in te bewaren [

]krijgt iedereen wat waar die wat aan heeft en zo wordt ook het trouwe lid elk jaar beloond.
Want het blijft raar in de abonnementenwerled...nieuwe leden betalen minder en trouwe leden betalen elk jaar het volle pond.
zo ff rust nou, moet wel om mijn bloeddruk blijven denken
schiet maar op mij [B)]
gr
Marty
PS tijd IS een middel