Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

Steam.N

Ziet er goed stevig uit !
Ben je niet bang van temperatuurs- en vochtigheidsschommelingen, in je tuinhuis?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Dienaangaande nog geen problemen gehad, Jean.  Het tuinhuis is volledig geïsoleerd (ik had uiteraard een modelbaan in gedachten toen het gebouwd werd ...  ;)).  Er is wel een noodverwarming en luchtontvochtiger voorzien maar die zijn totnogtoe niet echt vandoen geweest.

PietB

Citaat van: GVL op 23 september 2012, 20:55:00 PM
Bovenop het rooster komt binnenkort een multiplex plaat voor de sporen
Als ik je een tip mag geven neem MDF plaat dat is erg mooi van struktuur en heeft bij het zagen geen last van splinteren aan de kopsekanten.

grt Pieter.

GVL

Misschien waterbestendige MDF dan, Pieter.  Want een basisplaat die begint te 'leven', is een recept voor miserie bij het rijden.
Toch bedankt voor de tip.  Werk ook graag met MDF voor allerlei andere toepassingen.
Groeten.

PietB

Ja dat bedoel ik ook Gino.
Dan kun je ook met verdunde houtlijm het strooiwerk vast leggen.

grt Pieter.

GVL

Op hobbyvlak is er de jongste dagen weinig gebeurd wegens professioneel te druk (en daar lijkt er de komende weken niet veel verandering in te zullen komen ...).

Vandaag enkel wat verder aan mijn vloot goederenwagens 'gewerkt'.  Deze gesloten wagen (Roco) is aan mijn standaard aangepast en vervuild op de gebruikelijke manier.



Groeten.

Steven123

Weer erg mooi gespoten die weathering  ;)  Zo subtiel dat het erg realistisch aanvoelt...
Ik heb me intussen ook een (simpele) 2e hands airbrush gekocht, en bijgevolg paar dagen geleden m'n v36 omzeep gespoten  :D (kan er maar beter mee lachen) Ik had blijkbaar niet echt door hoe 'subtiel' je weathering moet aanpakken, welja tegen m'n volgend project ga ik wat meer oefenen en beter nadenken over de aanpak...

Hopelijk komt het dan wat meer in de buurt van jou werk  :D
Nog veel Succes,
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

GVL

Zo zijn we allemaal begonnen, Steven.  Mijn eerste pogingen waren ook niet toonbaar. 
Men leert snel dat het beter en veiliger is de weathering in verschillende lichte laagjes op te bouwen.
Ik hoop alvast dat jouw V36 te herstellen valt zonder al te veel moeite.  Ik kijk uit naar een foto van het afgewerkte model.
Succes!

GVL

Dit weekend enige vooruitgang geboekt met het schrijnwerk -- grondplaat, zij- en achterwanden, dak met bovenste fries.  De verlichting is voorlopig aangesloten.  Het dak wordt straks weer verwijderd voor een betere bereikbaarheid.



Ik heb ook de titel van dit draadje gewijzigd zodat de vlag de lading beter dekt.

Groeten.

GVL

Enfin ... ik dacht dat ik de titel veranderd had.  Blijkbaar niet eenvoudig aan te passen in het 'onderwerp' veldje?

conducteur

Moet je doen in je eerste bericht (dacht ik toch)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

GVL

De 'infrastructuurwerken' zijn bijna achter de rug -- achtergrond en bovenfries geschilderd, verlichting bekabeld en 2 mm kurk op de  grondplaat gelijmd (niet omwille van geluidsdemping maar veeleer om een beetje speling naar onder toe te vrijwaren, bv voor het inwerken van gebouwen).



De fiddle yard heeft een scharnierend deksel gekregen zodat het rollend materieel afgeschermd kan opgesteld worden als het baantje niet in gebruik is.  Om stof buiten te houden zal ik later nog een kunststof scherm op het dak aanbrengen dat voor het gedeelte met scenery afgerold kan worden (zoals toegepast door Lance Mindheim op één van zijn baantjes).





De achtergrond laat al een kleine mise-en-scène toe -- 6115 in de avondzon ...



Volgende week zet ik het sporenplan uit.  Als dat definitief vastgelegd is, zijn de wissels en rails aan de beurt.  Ik probeer seffens nog eens de titel van het draadje te veranderen (met de tip van Conducteur).

Groeten.

Rétro

Zeer mooi allemaal!
Mag ik even vragen van welk merk de metaalplaten zijn?

 

GVL

Bart, die op de vorige foto zijn van Slater's. Maar Evergreen gebruik ik ook.
Groeten.

Rétro

Bedankt voor de info!  ;)
Deze blijf ik volgen.

Mvg,