Wat als alles blijft mislukken

Gestart door modeltreinbart, 12 augustus 2012, 17:44:26 PM

modeltreinbart

Het blijft bij mij thuis steeds mislukken om iets goed in elkaar te steken. daarom ben ik aan het twijfelen om te stoppen met de hobby die ik al 15 jaar uitvoer zonder enig succes . Wat denken jullie er mede genoten van?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Klaas Zondervan

Geef eens wat voorbeelden van wat er allemaal mis gaat.
Misschien wil je te veel in een keer.

Mattias

Ga eens aankloppen bij een vereniging bij de buurt.
Die kunnen u waarschijnlijk wat tips geven.
Of werk samen met die vereniging aan een clubbaan...

Niet iedereen is even handig, maar elk helpend hand is er 1 meer! [:)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

doomslu

Bart, jouw moedige deelname aan de minibaantjeswedstrijd van 2010 is het bewijs dat je wel degelijk kan bouwen. Jouw baantje was toen niet af. Misschien moet je gewoon voortdoen tot je zelf tevreden bent? En herbeginnen als het jou niet aanstaat.

Kijk eens naar al die knappe bouwers hier op het forum. Hoe dikwijls herbeginnen die niet omdat het niet van de eerste keer lukt. Niet opgeven! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Daar sluit ik mij bij aan. Modelbouwen is niet alleen maken maar ook soms weggooien en opnieuw beginnen. Dus kop op en lekker bouwen wat je mooi vindt![:)]

martintje

ik ben niet zon goeie bouwer, maar soms ben ik nog wel eends een beetje tevreden met wat er onder mijn vingers uitkomt
Maar dan nog, ook bij mij gaat ca 97% de prullebak in ( tenzij het messing kitjes zijn natuurlijk [:)])
Gewoon 20 keer proberen, lukt het dan nig niet, gewoon aan de 21 ste keer beginnne, en het lijkt me sterk dat de 21 ste keer lelijker is dan de eerste poging.
Maar in het geval dat dat het wel is, gewoon gerichte kleine vragen stellen hier, en beginnen bij het begin, en dus niet al het behangetje op willen plakken terwijl de muren nog gemetseld moeten worden [;)]
Mocht het dan na jaren nog niet lukken en vind je de hobby nog steeds nie leuker gevonden, ja , dan moet je er inderdaad gewoon mee stoppen [:D]
Mvg Marty

Havoc

We kunnen een zelfhulpgroep oprichten? Zoiets als AMB (anonieme modelbouwers). Al 2 leden om te beginnen.

Ik begrijp je maar al te goed, zelf heb ik na elke vergadering, beurs en opendeur dag zo'n inzinking. Heb nu al 2 maand niks uitgestoken (toch niks met modelbouw) en eigenlijk geen zin om terug te beginnen want het zal toch allemaal mislopen. Een dezer dagen ga ik moeten een milieuvergunning aanvragen omdat de afvalstroom van mijn werkplaats te groot wordt.

Probleem is als je stopt, wat dan?

citaat:
en het lijkt me sterk dat de 21 ste keer lelijker is dan de eerste poging.


Lijkt me niet zo moeilijk, ik vrees dat ik dat zeker kan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Bart,  niet opgeven !
Contacteer clubs of mensen hier op 't forum !
Van elke discipline heb je hier genoeg mensen die je de knepen kunnen aanleren.

Ga stap voor stap, techniek per techniek.  En ga niet voor het moeilijkste eerst.
Beschouw modelbouw als een ontdekkingstocht.
Maar geef niet op!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

Ik kan me niet voorstellen dat ALLES mislukt.
En denk nu niet dat bij andere alles meteen lukt,het enige wat dan helpt is leren waarom het mislukt is.

Je verf iets,de verf wil niet drogen.
Je lijmt iets,het zit nog los.
Je slaat een spijker,op je duim of hij breekt
Je draait een schroef ,hij draait dol.
Je rijdt met je trein,hij onspoort
Je rijdt langs de rand,hij valt er af.
Ga zo maar eens door.

wim

modeltreinbart

Was begonnen aan een nieuwe vrachtwagen combinatie het herspuiten is volledig mislukt . Maar ik zal mij dan terug tot het landschap begeven en aan een nieuwe baan beginnen heb al een bak klaarstaan. Dan zal ik daar mijn concentratie op zetten.
Bedankt voor de steun
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

jean-luc

Na 45 jaar in de hobby heb ik ??n kast met gelukte projecten en twee kasten met mislukte projecten, maar ik blijf [:)] want het is toch zo'n prachtige manier om je vrije tijd te besteden.
Kop op. [:D]

eddy

Hoi Bart,
U heeft toch al meerdere vrachtwagens omgebouwd met resultaat.Dus wat is er fout gegaan?Slechte verf,niet goed ontvet,geen goede grondlaag?????Gewoon kop omhoog en leren uit u fouten.

groeten eddy

ardjoena

Da's zeker Bart. Als er bij mij iets mislukt dan leg ik de lat lager.
Tia Hellebaut doet dat toch ook?[:D]

Dirk
 

erik de noorman

Het is hoe je het bekijkt. De ene noemt het een misbaksel ik noem zoiets een probeersel waarvan je kan leren. Dus blijven proberen zoals ik nog steeds doe.

Erik.

Gerolf

Bart, dat soort dipjes kennen we allemaal wel. Even opzij leggen, diep ademen, en opnieuw of met iets anders aan de slag gaan.
Je hebt in Mechelen laten zien dat je wat in je mars hebt, en vooral leut kan hebben met onze hobby.
Als ik mijn kermis als voorbeeld neem: ik denk dat ik elk onderdeeltje gemiddeld drie keer heb moeten maken voor het OK was. Slechts zelden van de eerste keer "raak", en sommige bijna 10 keer ...
Over je vrachtwagen: wat is er fout? Foto? Of heb je intussen zelf al een idee wat er mis liep?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw