Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Zoldertreintjes nieuwe baan

Gestart door Ludwigdc, 31 juli 2012, 17:30:18 PM

Kautenbach

goed bezig, leuk uitgewerkt, als die ene barbezoeker nou eens wat wisselgeld op de grond achter de bar gooit.. kijken wat er met madam achter de bar gebeurt..... 8)

ofwel, leuk dat leven zo in je tafereeltjes

OlivierV

Dat gaat hier nogal een gangetje zo te zien.

Erg knap allemaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Dat etsen geeft toch verdorie prachtresultaten !

Steam.N

Die gevel heb je mooi gebouwd !
En het fijne etswerk mag er zeker zijn !!!
Dat haal je inderdaad niet met styreen, hoe voorzichig je ook bent.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ook nieuwzilver ontdekt als etsmateriaal? Voor de meeste toepassingen beter, niet?
Het is sterker, veert wat, heeft een "normale" metaalkleur, ...

Langere etstijd? Scheelt toch niet veel, meen ik.

Soms heb ik zin om mij voorraadje messing-met-lichtgevoelige-laag te koop aan te bieden  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Nog niet direct doen.
Op een Duits forum kwam er als resultaat van een discussie het volgende uit:
Wanneer je geëtste stukken haaks wil plooien neem je beter nieuwziver.
Om achteraf iets in een boog te plooien zou messing eerder geschikt zijn.
Het hangt dus van het einddoel af.

jacques timmermans

Ziet er zeer goed uit!

Jacques Timmermans

Ludwigdc

Bedankt voor al de positieve reacties. Alhoewel ik zelf aangenaam verrast ben van het mooie resultaat dat de geëtste ramen geven, zijn er nog altijd wel puntjes die beter kunnen. Maar laat die zelfkritiek nu net de drive zijn om de lat steeds hoger te leggen. ;)

Als je naar mijn papieren en folie slide ontwerp kijkt zal je zien dat de ramen opgevuld zijn met muurankers met fijne smeet ijzeren krullen. Dit was ook een beetje een test om te zien hoe fijn ik met nieuwzilver kan gaan. Alleszins veel fijner dan met messing. Nu is hier de uiteindelijke fijnheid een beetje teniet gedaan doordat ik dubbele slides gebruikt heb.

Thuis heb ik een gewoon inktjet printer en eigenlijk heb ik het met deze nog nooit geprobeerd om te zien hoe zwart hij print. Normaal print ik ze op een ander plaats uit (  8) ) . Maar dat simpel laserprintertje dat we al jaren hadden en pekzwart print, hebben ze vervangen door een meubel  van een printer waarmee je alles kan, behalve pekzwart printen.  ::)

Groetjes
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Gerolf

Mijn favoriete inkjet-Transparanten: IF210 van Sigel. Prima zwart  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

mooi werk, mooie details, en vooral de zin dat je "zelfkritiek de drive laat zijn om de lat hoger te leggen" vind ik top!

we blijven volgen!

janieburton

 

Ludwigdc

Terug van (vooral rust) vakantie, maar daar kon ik het toch niet laten te bouwen. Mijn laatste huisje met geëtste ramen heb ik wel thuis gelaten en is dus nog niet afgewerkt, was bang dat het onder weg zou sneuvelen. Maar ik ben begonnen aan een hoekhuis beenhouwerij (Fernand, klinkt lekker ouderwets ) . Het is een eigen ontwerp, dus niet afgeleid van een bestaand gebouw.
Natuurlijk komt het idee wel deels uit bestaande voorbeelden die in mij hoofd blijven hangen zijn.

Hier geen geëtste ramen, ik wilde eens (na al mijn ontwerpen met gebogen ramen bovenkanten) een simpel recht op recht ontwerp. Dus terug de evergreen strips boven gehaald.

Het is de bedoeling dat de winkel van interieur voorzien word.

Zie foto's :











En met het mooi vergezicht en nodige innerlijk genoeg doeningen bij de hand verkreeg ik in een korte tijd volgende resultaat. 8) :P



Groetjes,
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

Zowel je website, je plannen en je laatste bouwwerk...   nice...   Je website staat bij mijn favorieten....
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }