... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

conducteur

Zeer mooi, echt een verbetering met dat stuk weg. En als ik toch eens nieuwsgierig mag zijn, wat doe je met 5 cm kabelgoot op de voorkant van de baan?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mnieuwlaet

De kabelgoot is een test om drukknoppen in te plaatsen om wissels te bedienen. Zo kan ik rechtstreeks wissels bedienen en eventueel over volledige voorzijde zo'n goot plaatsen. In die goot kan je ook draden laten doorlopen om dan naast apart, een wisselstraat aan te sturen.
Voorlopig blijft het bij test, het is mooier als alles in de voorzijde zit en niet er nog eens op.

Ondertussen zulke steunberen (stootkussens) gemaakt, ze moeten nog geschilderd worden mr het lijkt al op iets.





globaal overzichtje
µ

Hopelijk kan ik morgen nog een beetje vorderen

Chrisrail

#77
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mnieuwlaet

Ik ben eventje bezig met het strooien van balast, deze moet nog onkruid en gras krijgen
Zodat het een net frequent gebruikte terminal lijkt.
Heb woodland buff gebruikt en wissels krijgen een frissere balast, net vernieuwd, onderhoud gebeurd.
Zal nog zorgen voor fototjes.
Nog een prettige zondag ben eigelijk aan het werken  ;D.
Het is eventjes rustig wat op zich een wonder is.

mnieuwlaet

Het balast aan het drogen en nog geen begroening (an de kust zeggen ze: der stoat weet tussn tspoor  ;))
eventjes vertalen, het gaat hier om het algemeen bekende onkruid.

Woodland scenic buff en light gray heb ik gebruikt (wissel recent onderhouden, vernieuwd


Hier een overzichtje

mnieuwlaet

We zijn even opgeschoven op de baan. In plaats van verder te schilderen en detaileren gaan we sporen leggen en perronranden afgieten -plaatsen.
En eventjes de treinen testen natuurlijk.
Enkele sfeerbeelden.












Het begint te komen zeg ik dan. AL doende leert men en ik kan (zal het zelf zeggen) nog veel leren.
Ik wil graag de stationssporen plaatsen zodat er rijlente komt.
Als het station er ligt worden microcontroler gebruikt voor de rijstraten aan te sturen. Daarnaast kunnen enkele wissels ook apart bedient worden.

TBCédric

Dat vraagt om meer! Begint al lekker te vorderen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet

Gisteren en vandaag beetje verwering gedaan en grassen geplaatst bij de terminal.
Hij moet er verloederd beginnen uit te zien, er is nogwerk aan de winkel.

Daarnaast mijn airbrusch (badger 150) getest met water en spuiten maar. Heb nu een geluidsarme compressor een bull head dus ik kan van start gaan. Volgende week wil ik mijn ombouwproject van een 62 naar 6255 (blauwe nieuwe look van infrabel)  verder zetten. Beetje airbrushervaring opdoen.

hier enkele foto's van de terminalvorderingen...





Hier een ongewoon zicht vanop de verste kaaimuur, de kraan moet nog voor 99% verweerd worden.




Hier nogal dicht bij den stootblok.


Er moet nog veel gebeuren maar het is een begin.

mnieuwlaet

even een tussenberichtje plaatsen. Bij toeval het aankomen en lossen van de HLD 9138 te Oostende aan den TW.
Zal draadje openen in grootbedrijf.

oetbeem

Het ziet er heel mooi uit
Ik ben benieuwd hoe die kraan eruit gaat zien na het verloeder beurtje :D

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Stedahult

Maarten, waarom niet eerst begrassen en als laatste pas je ballast?
Het loopt dan vloeiender in elkaar over. En het lijkt dan of onkruid door
de ballast heen groeit. Je maakt het jezelf ook makkelijker daardoor.

Het is een leuk baanplan met veel speelruimte.
Mvh. Steef

mnieuwlaet

Een goed idee, had daar nog niet aan gedacht om eerst gras te doen en achterna te ballasteren.
Zal dat eerstdaags eens proberen.

mnieuwlaet

Ergens in het begin van dit draadje werd gesproken over de ombouw van een 62.. nr 6255 de blauwen van INFRABEL.
Na dus ongeveer een jaar in de doos te liggen heb ik deze vanonder het stof gehaal en vandaag de gele neus en de rest in het blauw gespoten.
Dit voor het eerst met de airbrush! Het ging nog redelijk goed, maar de verf, revell aqua, moest toch nog verdund worden en droogd wel zeer snel!
Ben nog redelijk tevreden met het eerste resultaat, maar het afplakken moet nog fijner en ergens een teststuk opsnorren om alle spuitwerk eerst op te testen zodat ik zeker ben van mijn stuk.

Hieronder een fotoken, morgen het zwart en daarna decals, decoder en digirails verlichting. Mag die verlichting trouwens direct aan de decoder? het is trouwens een oudere roco die ik omspuit (een oude grote printplaat erin.

Fotokes volgen later want SD-kaartlezer op deze laptop is defect.

mnieuwlaet

hier enkele foto's van het spuitwerk, heb net het zwart aan de neus en roosters gedaan.
De lichten konden er bij deze oudere roco versie niet uit, wat natuurlijk niet zo simpel was bij het afplakken.







sommige kleine onderdelen moesten ook blauw gespoten worden



Huugooke

Lichten: als dat nog lampjes zijn mag dat aan de decoder. Als het dezelfde is als de mijne heb je wel enig krabwerk te doen op die printplaat. Zo moet je de gemeenschappelijke van die lampjes onderbreken en aan de blauwe draad leggen.
Wat je spuitwerk betreft: misschien is dat niet de ideale verf? Je moet trachten om de lagen zo dun mogelijk te houden.
Je hebt juist geoordeeld om het geel eerst aan te brengen, andersom krijg je dat niet gedekt.
Gebruik je speciale afplaktape? Geen van de doe-het-zelf!
Door ineens teveel verf te spuiten kan ze onder de tape dringen waardoor ge een gerafelde aflijning krijgt. In veel dunne lagen werken, en telkens laten drogen.
Nu zijn geel en blauw juist de lastigste kleuren om te laten dekken.