... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

raf

ja kweet het ik ben het eens tegen gekomen maar waar stond da nu wer hé????
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: raf op 13 oktober 2014, 17:10:22 PM
voor de twee railers niet lezen want het is wat pijnlijk

ik heb nog een paar 2 rails fleischeman rails liggen en die gaan der dus aan moeten geloven
dus de zaag er in en stootblokken van maken
kem ergens een maat gezien dus van de week eens proberen of het lukt zo eentje te maken

gr raf
Alleen hebben wij geen puco's over nadat we rails gebruikt hebben  ;) ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

die met die puco's kun je niet gebruiken want die krijg je voor geen meter gesoldeerd
dus moeten het wel twee rail sporen worden en fleischmann heeft er vroeger in messing gehad dus die zijn ideaal voor het beoogde doel

proberen een malletje te maken zodat ze allemaal op de zelfde manier geslepen worden dus allemaal even groot

shapeways vind ik wat duur voor die 8 stukjes en het probleem is je kunt ze eerst eens niet bekijken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Nog een 2/3de van een week en dan start mijn opleiding voor treinbestuurder. Nu heb ik dus nog eventjes tijd om te knutselen aan de baan, dat zal het komende jaar wel serieus minder zijn!
Ik heb de andere muren van de tw gemaakt uit architectenkarton en stukken baksteenplaat. Ook de eerste basislaag is reeds aangebracht. Straks maken we al enkele regenpijpen en kleinere details voor de binnenkant en daarna krijgt de binnenzijde verder zijn eerste laag (ook de vloeren). Ook wil ik graag de eerste verweerbeurt aanbrengen, kben er nog niet uit of het een wash wordt met zwart of donkerder grijs. of dat ik beter met poeders werk?


een stuk van de binnenzijde is gier te zien, twee werkputten en de rest is met liften.


De achterzijde


Even inzoomen op de scratchbuild zijkant.


Vanaf de voorste hoek bekeken



raf

hallo Maarten

het zijn dus bestaande muurplaten die je gebruikt hebt want anders wil ik graag weten hoe je die boogjes boven de ramen gemaakt hebt

maar het word wel mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Het is de zijkant van een kapotte locloods waar ik een stuk verlengd heb en ook erboven en eronder.
De boogjes zijn idd een reden waarvoor ik deze stukken gebruikt heb. De rest allemaal met architectenkarton en een faller muurplaat ook boksteenmotief van GOOVER werd gebruikt.

raf

ja dacht het wel want die boogjes zijn echt een ramp maar ik ben er mee bezig
ik heb ze nu vast gegoten aan de ramen en hoop ze zo gemakkelijker te kunnen inbouwen

gr raf en goe bezig
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Vandaag na het poetsen van de woning nog een uurtje over voor de school weeral gedaan was (11u).
Dus tijd om mijn basisplaat van de TW onderhanden te nemen. Laat de commentaar maar komen, het moet een geleefde loods voorstellen (natuurlijk is de grootte een compromis zoals zoveel... het gaat om de impressie) waar de oude tijd nog geroken kan worden.
Foto's zeggen meer dan woorden eh







Voila dit zijn ze, straks gaan we nog even door, poorten maken, muurdelen aan elkaar lijmen enz.


raf

geen commentaar alleen maar bewondering

ik ga geen twee kuilen kunnen maken daar ik dan in de knoei kom met de tgv die daar onder door raast.
maar of ik plaats voor eentje heb ga ik bekijken
ga je ook een wielen zakker maken ????
das een stukje rail wat kan zakken zodat ze de wielen van een loco kunnen vervangen
ik heb ergens een afbeelding maar waar nu weer gelaten
die rails staan op een lorry die dan dwars kan verschoven worden zodat met een takel de wielen naar boven kunnen getakeld worden uit een put die dan naast de rails staat en zo vervangen kunnen worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Heb zo'n machine eens gezien in de tw van Oostende, dat was idd om wielen te vervangen om ze op de wieldraaibank weer in vorm te zetten. Dat zal niet lukken denk ik. Had wel graag zulke liften gemaakt waarmee ze locs of wagons kunnen tillen.
Misschien bestaat dat wel al ergens?

doomslu

Ik vind het goed gedaan, maar ik vind de vlekken wat 'steriel'.
Ik zou nog wat vlekken op vlekken maken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien ook eens wat met poeders verweren, in plaats van 'vochtvlekken'?
Heb je een foto van dergelijke werkplaats als voorbeeld?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

ik heb idd enkele foto's van werkplaatsen... en het begint erop te lijken. Ik denk dat je bedoeld dat de vlekken nog moet uitwaaieren... overvloeien naar de relatief propere vloer.
Ik was en ben nu bezig met poeders en dat is beter om te laten overvloeien.
Verweren en voetbal kijken, luisteren. Voor mij een Leuke combinatie.

Metpetergaathetbeter

de vloer is net iets te proper,  mits enkele kleine ingrepen moet het echt overtuigend worden !  :)

mnieuwlaet

Vandaag verder gedaan aan het kantoor, burogedeelte van de werkplaats, enkele kleinere details aangebracht en twee muurdelen gemonteerd op de bodemplaat.
Omdat ik maandag begin aan mijn opleiding treinbestuurder zal het serieus minder zijn de volgende maanden.
Hopelijk vind ik tijdens de weekendavonden eens tijd om te knutselen want ontspannen mag je nooit vergeten eh.
Graag had ik in de loods een rolbrug geplaatst om motoren en andere zwaardere stukken te verplaatsen!
Dat is nog in opstart en ontwerpfase.
Hier enkele foto's want die zeggen meer dan al die letterkes samen.

De voorzijde en rechterkant die uiteindelijk bijna niet zichtbaar zal zijn (achterzijde baan)



Achterzijde



Enkele foto's van de binnenkant (voorlopig)









Voila zie tot de volgende