Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

Metpetergaathetbeter

PeterC dat is met die Gentse uitspraak VaN Heyghen vaneigens ! ;D
Sorry !  :-[

mnieuwlaet

Fantastisch wat ik allemaal gevonden heb ondertussen... Kzal klein beetje extra plaats innemen met schroot, recyclagebedrijf. Want is boeiend.
ik heb ondertussen een technisch probleem.
al mijn locs vallen stil op één bepaalde wissel en 20cm spoor.  Enkel het jocadisstel niet. Nochtans is de wissel en spoor aangesloten,op het spoor ook het puntstuk krijgt de correcte stroom door dat extra contact om de peco wissel motor.
Ik versta er niets meer van. Volgens mij haalt het stel het door de grote wielbasis tov een loc.

mnieuwlaet

Het is alweer een tijdeje geleden dat ik nog fotokes plaatste...
Daarom enkele foto's van huiszen die in aanbouw zijn (zullen blijven voor de bouwvakkers) ze moeten ingewassen worden voor de voegen enzo.







Dan een overzichtje van het in uitleg zijnde oudijzer bedrijf en daarachter de vissershaven en op het einde een distributiebedrijf met ernaast de mogelijkheid om boomstammen te lossen enz (is nog in brainstormfase.)






PeterC

Citaat van: mnieuwlaet op 13 juni 2014, 22:53:27 PM
...
Dan een overzichtje van het in uitleg zijnde oudijzer bedrijf en daarachter de vissershaven en op het einde een distributiebedrijf met ernaast de mogelijkheid om boomstammen te lossen enz (is nog in brainstormfase.)
...

Maarten, waarom zoveel op die oppervlakte?  Less is more...  Eén item tot in detail uitwerken?  Je kijkt en je ziet zaken.  Je kijkt nog eens en je ziet detail van die zaken.  Enkele onooglijke details en eyecatchers?  Na afwerking ga je misschien denken: nu ga ik dit wat aanpassen, dan dat...

Je bent goed bezig maar ik denk maar mee hé...

Groetjes, Peter


mnieuwlaet

Deze late voormiddag het terrein van de betoncentrale geëffend met plamuur... Om 22u ben ik klaar met werken kan ik het resultaat controleren.
inderdaad minder is meer.
kheb moeten schuiven met schroothandel en tw! Tw had niet genoeg op stelplaats voor de loods.
later volgen foto's  als mijn pc wil werken want die weigerde deze middag.

mnieuwlaet

Haha hier de fotokes van mijn stuk haven. De betoncentrale met producie-eenheid voor betonelementen. Ook een garagist en... cafetje, helemaal vooraan dat stuk komt een stuk scheepswerf.
De beton is gemaakt met resten plamuur (direct een beetje verf in gedaan) alles moet nog gekleurd worden maar er is al een basis. het witte stuk rechts van de centrale is de weegbrug (architectenkarton).









Mijn tractiewerkplaats is verandert van plaats omdat ik voor de poorten nogal weinig plaats had. Door de vderplaatsing kan ik achter de TW nog leuke details maken zoals in oostende (waar ik vele dagen langsrij nr het werk)
Hier zie je een voorlopige opstelling en de wissels liggen er gewoon.





Dit is de voorste muur van het gebouw...



Mijn schrootbedrijf is voorlopig verplaats vlakbij het station st-Maarten



Laat de commentaren maar komen zene, alle tips welkom.

marc goovaerts

Wel Maarten, ik had gehoopt dat de maker voor mij zou gereageerd hebben (of een MSM-redacteur  ;)), maar ik ben dan toch zelf mijn collectie MSMs aan het doorbladeren gegaan.

Succes bij het 30e nummer. In nummer 30 (dus) staat op pagina 60 een artikel over 'Ferailleur Rouille & Co, een schroothande in de buurt van Charleroi'

mnieuwlaet

Dju das dus net één dak nie heb. Heb ZE allemaal vanaf NR 34

ok alvast heel erg bedankt hoor

mnieuwlaet

bedankt voor de tip van het nr dertig, ondertussen van een collega even te leen gekregen.
Vandaag mijn eerste siliconen mal gemaakt, alle morgenochtend moet ik kijken of het gelukt is.
En dan heb ik in architectenkarton van 1 cm zo'n havenmuur gemaakt waar ze tegenwoordig zand tegengooien enz.
Je zal het wel herkennen op de foto.







Voila nu weet je welke muur ik bedoel, deze staat pro forma in mijn toekomstige betoncentrale.
En de muur moet vanboven nog een beetje bijgesneden worden, op foto zie je da goed zene.

mnieuwlaet

Tis alweer tijdje geleden, druk bezig met ingangsproeven treinbestuurder.
Vandaag een mijlpaal bereikt de drie aparte trajecten op de spoorbaan zijn allen volledig te berijden!
Natuurlijk is er nog veel werk, verkantingen in bochten, beetje soldeerwerk. Ballast... Nog voor jaren

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mnieuwlaet

Kheb een klein vraagje, mijn tw is op 5mm architectenkarton maar om mijn sporen in te bouwen moet ik snijden in de vloer... Best heel de plaat op plaat plastic lijmen of op architectenkarton? Iemand ervaring

Gerolf

Ik zou hetzelfde materiaal er onder lijmen om kromtrekken te vermijden.
Verschillende materialen zetten verschillend uit...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mnieuwlaet

Idd beter met dezelfde materialen werken. Ik zal mijn bodemplazt uitsnijden ( nu is dat bouwisoplaat van 2cm) en onder mijn tw twee stuks lijmen van 1cm architectenkarton. Zo kan ik ook gemakkelijk de werk putten uitsnijden... En zo is het gebouw ook gemakkelijk te verwijderen om aan te werken.

mnieuwlaet

Voila we zijn hier nog eens terug! Ondertussen heeft de tw zijn definitieve plooi gekregen, vooral het terrein met de sporen.
Hier enkele fotokes, die zeggen meer dan woorden eh









Het verst van de loods in aanbouw vinden we de tankplaats die nog moet aangepast worden, gebouwtje tankinstalatie...
En het terrein moet nog een verloederde, met redelijke activiteit indruk nalaten.
En natuurlijk nog eventjes geduld op mijn 91 om de rangeringen in de tw uit te voeren  ;D