Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

ardjoena

#150
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Verdraaid, Luc.  Daar zeg je zoiets ...
Breedste diameter is 2.6cm, en hoogte is 2.5 cm.
Dus dat moet zeker lukken !!!

Maar met een vijl of schuurpapier?
Misschien kan een excell mesje als bijtel functioneren ...
Ik zit nu n?t in de zetel beneden, dus dit uittesten is voor morgen.

Thanks!  Alweer een probleempje opgelost, denk ik. [:)][:)][:)]




Of ge komt efkes tot hier ( Tremelo) om het te laten draaien.[:D]
Dirk
 

Steam.N

#151
Dirk, dat is een prachtig voorstel.
Ik stuur nog een PM om iets af te spreken.
Thanks !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#152
citaat:
Geplaatst door ardjoena

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Verdraaid, Luc.  Daar zeg je zoiets ...
Breedste diameter is 2.6cm, en hoogte is 2.5 cm.
Dus dat moet zeker lukken !!!

Maar met een vijl of schuurpapier?
Misschien kan een excell mesje als bijtel functioneren ...
Ik zit nu n?t in de zetel beneden, dus dit uittesten is voor morgen.

Thanks!  Alweer een probleempje opgelost, denk ik. [:)][:)][:)]




Of ge komt efkes tot hier ( Tremelo) om het te laten draaien.[:D]
Dirk



Awel das nu een tof voorstel seh Dirk. In een boormachientje met veil had ook gegaan. Voila seh Jean ge hebt uw afwisseling. [:)]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#153
Hier staat ook een draaibank h?. Mag je gerust komen gebruiken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#154
Dank je, Gerolf.
Het is hartverwarmend te zien hoe mensen willen helpen.
Al vier aanbiedingen binnengekregen!
Ik kan een wedstrijd starten: "het mooiste spitsje van Vlaanderen" [:D][:D][:D]

Eerst enkele blokjes gips gieten.  Dan pas het draaien.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#155
Nu het forum terug online is (super thanks, Luc), kunnen we er terug tegen aan.
Niet dat we hebben stil gezeten  ;)

Het torentje is af geraakt, de spits gedraaid :



Het heeft enige gelijkenis met het oorspronkelijke :



Deze houten spits moet nog bijgewerkt worden met putty en bijgeschuurd, omdat ik hiervan een siliconen mal maak, en dan twee afgietsels ga maken.

Hout?  Tja, ik had drie plaasteren cilinders gegoten (in filmrolletjes, met een nagel als centrale as), en probeerde die af te draaien.
Pech: telkens loste na enige tijd de nagel, of brak de spitse top van de rest.
Dan voort gegaan met een beuken cilindertje uit de blokkendoos van de neefjes (sorry Lukas en Max) :-[

Zeer tevreden met het resultaat.
Dus op naar de volgende fase: de opbouw van de Chaufferie ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Wow. Mooi resultaat alweer!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: Steam.N op 26 augustus 2012, 14:21:03 PM
Hout?  Tja, ik had drie plaasteren cilinders gegoten (in filmrolletjes, met een nagel als centrale as), en probeerde die af te draaien.
Pech: telkens loste na enige tijd de nagel, of brak de spitse top van de rest.
Jean, misschien een tip: giet je teveel gemaakte polyurethaan voor je afgietsels in een filmdoosje en dan heb je stevig materiaal om in te draaien.
Groetjes, Peter


Steam.N

Is inderdaad een mogelijkheid, Peter.
Alleen ... nu heb ik het spitsje, en als ik het nú afgiet, heb ik twee identieke.
Als ik opnieuw begin ... Het was draaien op 't zicht, met de foto van de echte spits vóór me (behalve de onderste diameter, natuurlijk.  Die was wel juist op schaal omgezet, en nauwkeurig nagemeten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#159
Het spitske op zijn plaats ...
Dus aandacht verschoven naar de volgende fase:  Opbouw van de Chaufferie ...
Een klein gebouw aan de zijkant van het hoofdgebouw, aangebouwd aan de muur die ik net afgewerkt heb ...

Om een idee te geven wáár dat gebouwtje komt :



Huidige status :



Buiten het glas en deuren is het eigenlijk al af.
Erg tevreden, zeker en vooral ook met de dakleien: alweer een laser-wonder (Thanks, PauLogic  ;))

Volgende werken?  Eindelijk de boog van sectie 6 langs de voorgevelkant afwerken  (op de foto nét áchter de Chaufferie).
Maar om dit goed te kunnen aanwerken, moeten de bakstenen en zandsteen op die sectie ook geplaatst worden.
En dat kan ik alleen als ik de aanzet doe voor het hoofdgebouw ...

Het serieuze werk gaat beginnen  :P
Gelukkig heeft pabe wat extra foto's getrokken van hoekjes en kantjes die ik mis in mijn archief.
De zijkant van het hoofdgebouw is zo'n kantje.  Thanks, Paul.  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Zeer mooi. In Zo'n grote batterij zit waarschijnlijk heel wat energie?  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Ze gaat inderdaad al zeer lang mee  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

1209 is het productiejaar zeker
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#163
Eindelijk is de laatste boog afgewerkt.



Jullie zien nu ook het tand-mechanisme, waarmee ik twee muursecties met mekaar verbind.
Gezien ik de linker muur (middensectie van de muur van de sporen kant) nog veel ga moeten manipuleren, lijm ik die nog niet vast aan de rechter sectie.
Maar als ik met deze tanden de twee in mekaar schuif, zitten ze al picobello stabiel, zodanig dat ik de zijmuur van het hoofdgebouw komende dagen goed kan positioneren, en de baksteenstroken mooi kan aanwerken.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

guy holbrecht

Dat wordt alvast een pracht van een gebouw. Prima werk, goed gedocumenteerd. Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.

Groeten,
Guy