Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirkh

Hallo Jean,

proficiat met de overwinning. De andere minibaantjes mochten er echter ook zijn, ik heb zelfs nog even (heel even , ongeveer 10 ms) getwijfeld om op een ander baantje te stemmen, maar dan heeft het "N" chauvinisme de bovenhand gehaald.
Maar vooral een dikke merci aan het vrouwtje en kinderen die u zo ondersteunt en gemist hebben om dit allemaal mogelijk te maken. Die worden nog al eens vergeten. Ik hoop dat we hier nog afleveringen van Turnhout -NEEB mogen volgen, weliswaar geen dagelijkse updates en foto's meer , maar toch nog regelmatig anders gaan de afkick verschijnselen hier te groot zijn.

gardevil

Ook van mij proficiat Jean, dik verdiend. Het niveau dat jij haalt is zeldzaam.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

krisds

Ik heb er ook met open mond naar staan kijken, ben een keer of drie terug gaan kijken. De laatste keer zat er iemand bijna met zijn hoofd in de baan om de verlichting te bekijken, en hij zag dat ook dat top niveau was. ::)

Steam.N

#4323
Na een dagje "orde scheppen" begint het al terug te kriebelen ...
Dus wordt het deze avond een tandje-bij, om mijn expo rommel zo snel mogelijk terug op zijn plaats te krijgen.

Ik ga nog een tijdje focussen op NEEB (alhoewel andere projecten staan te dringen om aan bod te mogen komen ...)
- verbeteringswerken:
  -  bedrading in orde krijgen (heeft op dit ogenblik een nogal prototype-achtige uitvoering)
  -  een betere voeding (want op de expo was de ingebouwde voeding gesneuveld)
  -  afronding van de electronica, om de aansturing van poorten, wissels en rolbarelen te finaliseren
  -  verder bevolken (be-preizeren) van de wijk
- enkele uitbreidingen die wegens tijdsgebrek uit de projectlijn verdwenen:
  -  twee gebouwen (eentje naast hotel Monarque, een ander naast het Upstairs-Downstairs gebouw)
  -  werkende NEEB locs bouwen
  -  werkende stoomtram bouwen

Dit gaat niet met de vingerknip zijn: ik heb er wat tijd voor.
Nochtans ga ik van in het begin een planning opmaken, kwestie van op het laatste moment niet alweer onaangenaam verrast te zijn.

Jullie zijn dus nog niet van me af  ;)

Hoe dit inpassen met de "lijstjes"?
De zolder wordt aangepakt, zodra de expo-"rommel" weggewerkt is.
Maar om klachten op nachtlawaai te vermijden, zullen de werken slechts tot een redelijk uurtje plaatsvinden ...  ::)


In NEEB is het nog vroeg ... complete rust ... geen activiteit ...



Een eenzame vroege reiziger leest de krant ... de trein laat nog even op zich wachten ...



Geen activiteit op straat ... het ziet er nog even doods uit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

En het was al 7u05 als je de foto's hebt gepost....
Het zal weekend zijn in Neeb :-)

Pol

Als dat ooit allemaal "af" is, wil ik je baantje echt wel eens volledig rond komen bekijken als dat mag; op de Expo was de spoorkant van het station niet te zien, maar op foto ziet het er ook echt de moeite uit!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

raf

eigenlijk is het een rondom baantje want het meeste van de baan zie je wel maar de mooie dingen zie je juist weer niet.
de straat en zo is mooi gedaan maar als je dan in de stations koepel kijkt dan zie je maar eerst het enorme werk wat er gedaan is
en krijg je een heel ander beeld van het zelfde gebouw
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#4327
nog een foto gevonden van in de koepel



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#4328
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

hahaha zo kon je spijtig genoeg die foto's niet nemen .
maar zelfs de lantarens zijn er op te zien zoals jean ze gemaakt heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Ook een mooie inspiratie voor NEEB/Preiser-pagadders.

Steam.N

#4331
Citaat van: Chrisrail op 21 oktober 2014, 17:22:32 PM
Heb je die foto's zaterdag of zondag genomen Raf?  :-\

;)

Ah ja, Raf:
Het is de postkaart waarop ik me gebaseerd heb.
Pagadders: ze komen er aan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

zakje reeds gevonden dat ik gesponord heb

ja ik kwam deze foto tegen toen ik naar oude stations aan het zoeken was
ik wil het station van asche nabouwen zoals het vroeger was en niet zoals het nu is want er is een stuk bij aangezet
morgen eens bij de gemeente langs lopen
en meteen die omheining gaan opmeten die er staat en dan ook eens proberen te tekenen in scetchup of zoiets

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Ja Raf.  Zakje gevonden  ;)  Thanks.

Foto was één van de eerste waarop ik botste (staat die trouwens niet in het begin van dit draadje?).
Het toont wel dat ik nog wat schilderwerk zou moeten doen, alhoewel dat met de gemonteerde spoorkap nu wel erg moeilijk wordt ...

Ach, er blijft op dit baantje werk genoeg ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

ja maar ik heb het niet vanaf het begin gevolgd doordat ik er gewoonweg later ben op uitgekomen
inhoud van het zakje zal zeker wel ooit eens ergens van pas komen mijn gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.