Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Thanks, mannen.

Michael, laat je door de foto niet misleiden:
het is echt een tussen-de-soep-en-de-pattatten- gebouwtje, hoor.
Belange niet de complexiteit. afwerkingsgraad of detaillering van de andere gebouwen.
Maar het zal goed zijn rol spelen in het geheel.

Ondertussen alweer een zijweggetje ingeslagen (wel een nodige):
toen ik een jaartje geleden mijn bakken bouwde, heb ik een potensysteem uitgewerkt met een gemakkelijke hoogteinstelling. 
Poten per module.

Op dit ogenblik vind ik dit nog altijd handig, als ik met een enkele module bezig ben, maar het is tóch wat wankel, en niet stevig genoeg voor de verhuis naar Leuven.
Dus gisteren een bende stalen profielen gaan halen, die ik vandaag tot een stevig en snel monteerbaar geheel ga omtoveren, waarover ik me tijdens het expo-weekend geen zorgen hoef te maken.

"Met treintjes spelen" is toch echt wel een gevarieerde hobby  ;)
Gisteren metser, schilder en daklegger, vandaag metaalboer  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Ge zijt van alle markten thuis Jean.
Heb trouwens al minder afgewerkte huisjes gezien ...

Uit mijn zomerslaap komende (ben hier wel blijven volgen): ge zijt met een fantastische eindspurt bezig!

Steam.N

Onderstel is klaar  :)
Licht, en snel opgesteld.
Content met het resultaat  ;)

Dus nu kan ik terug naar de serieuze dingen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Dagje allerhande, vandaag:
- kasseiweg aanleggen
- rolbareel werking verbeteren
- perron afwerken (spoorgevel-kant)
- nog enkele aanvullingen aan het onderstel van de minibaan
- stootblok
- schilderwerken links en rechts
- basisplaat van het station verder afwerken (en aanwerken aan het stationsplen

Deze avond loopt dit zo verder ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Puntje achter deze knutsel (halve) dag gezet.
Variatie werkjes uitgebreid met kasseitjes drukken (tja, stukje herdaan en wat aanpassingswerkjes nodig) en verlemen.
Morgen denkelijk wat zichtbaardere vooruitgang  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean inmiddels is het "morgen" nieuwe dag nieuwe kansen, succes vandaag, maak er wat moois van.... niet om je ongerust te maken of zo maar het begint goed op te schieten nog twee weekenden om te knutselen, dan nog een paar dagen....ons geduld wordt niet zolang meer op de poef gesteld, gunstig voor ons maar ja voor jou nadert de eindstreep. Sterkte en nog even doorbijten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Michael op 28 september 2014, 08:10:38 AM
.... niet om je ongerust te maken of zo maar het begint goed op te schieten nog twee weekenden om te knutselen, dan nog een paar dagen....

Net wat je moet zeggen om me rustig te houden, Michael  :o
Bloeddruk is alweer enkele eenheden gestegen ...


Citaat van: Michael op 28 september 2014, 08:10:38 AM
... ons geduld wordt niet zolang meer op de pRoef gesteld, gunstig voor ons maar ja voor jou nadert de eindstreep. Sterkte en nog even doorbijten.

Bedankt voor het meeleven  ;)
Hopelijk wordt het geen ontgoocheling, als je met mijn kleine wereld geconfronteerd wordt  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 28 september 2014, 09:30:59 AMHopelijk wordt het geen ontgoocheling, als je met mijn kleine wereld geconfronteerd wordt  ::)

Dat zou me pas echt verbazen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 28 september 2014, 10:40:12 AM
... Dat zou me pas echt verbazen ...

Niet veel tijd meer, hé, Gerolf  ;)
Vandaag nog wat scenery, deze avond hopelijk bak alweer op de kop voor verdere bekabeling ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Steam.N op 28 september 2014, 09:30:59 AM
Citaat van: Michael op 28 september 2014, 08:10:38 AM
.... niet om je ongerust te maken of zo maar het begint goed op te schieten nog twee weekenden om te knutselen, dan nog een paar dagen....

Net wat je moet zeggen om me rustig te houden, Michael  :o
Bloeddruk is alweer enkele eenheden gestegen ...


Citaat van: Michael op 28 september 2014, 08:10:38 AM
... ons geduld wordt niet zolang meer op de pRoef gesteld, gunstig voor ons maar ja voor jou nadert de eindstreep. Sterkte en nog even doorbijten.

Bedankt voor het meeleven  ;)
Hopelijk wordt het geen ontgoocheling, als je met mijn kleine wereld geconfronteerd wordt  ::)

Jean na alles wat we hier al gezien hebben kan het nooit meer tegen vallen en vanaf nu mogen we toch langzaam maar zeker de spanning een beetje opdrijven, het hoogte punt nadert en duurt twee dagen!!! :D

Jean het komt helemaal goed en als je met iedereen die je werk mooi vind een pint gaat drinken kan je op maandag na de expo echt niet gaan werken. ;) ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Michael op 28 september 2014, 15:48:37 PM
... Jean na alles wat we hier al gezien hebben kan het nooit meer tegen vallen  ...
Hoop doet leven, hé  ;D

Citaat van: Michael op 28 september 2014, 15:48:37 PM
... vanaf nu mogen we toch langzaam maar zeker de spanning een beetje opdrijven...
Tuurljk: ik heb in mijn ogen en oren wat filters ingebouwd.  (Zo zie en hoor ik al die binnenpretjes niet)
Olifantenvel ingesteld, brede rug opgezet ... (als het tóch doordringt)
Ik kan er tegen  ;D ;D ;D  (zal ik maar zeggen ... hopen dat het goed komt ....)

Citaat van: Michael op 28 september 2014, 15:48:37 PM
...  als je met iedereen die je werk mooi vind een pint gaat drinken kan je op maandag na de expo echt niet gaan werken. ...
Zou ik dan een chauffeur en minibaan-verhuisploeg organiseren  ? :D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Misschien eerder een ambulance , ik weet niet wat jij kan verdragen van alcool maar mij zouden ze moeten afvoeren. Je hebt wel geluk het is wel dicht bij gasthuisberg.  ;)

Steam.N

Het zullen grotendeels watertjes en cola-light zijn, denk ik  ;)
Dus oppassen dat ik geen waterhoofd krijg  ;D ;D ;D

Ondertussen is het gedaan met leem te stoeien.
Morgen het resultaat eens beoordelen.
Denkelijk aanvaardbaar.

Nu kasseien definitief vast leggen ...
Laatste actie alvorens ik straks de module op zijn kop zet: tijd om de bedrading van deze bak af te werken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean voorzichtig hé als je de module op z'n kop zet zorg dat je dan niks beschadigd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

#4124
Citaat van: Steam.N op 28 september 2014, 20:56:38 PM

Laatste actie alvorens ik straks de module op zijn kop zet: tijd om de bedrading van deze bak af te werken.
niet vergeten je gebouwen er eerst af te nemen of het wordt voor de volgende mini-banenwedstrijd, we zijn benieuwd !  :-\ ;)
Groeten Peter ;)