van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

Goed bezig, Wim !
Ik blijf je volgen.  Benieuwd hoe je alles verder vorm geeft  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ems

Tja, wat moet ik hier nu weer van zeggen  :). Leuk om te zien hoe de "meester" van Kautenbach aan het werk is!
Groet, Edwin

Kautenbach

en dit weekend, naast zoeken naar een buffer :-\ aan het gipshakken geslagen..

ook de loods vordert langzaam aan








Kautenbach

... en na een 1e grondverf laag, nu een donkere wash over de rotsen en verder bijwerken, dan kan de bosbodem erop, ook een hoop bomen te plaatsen/bouwen nog. Eerst echter de beide bruggen bouwen, want die open stukken gapen nog lelijk in het landschap (net als 3 vd wissel aandrijvingen, die hou ik nog ff open omdat de digitale aansturing nog niet functioneel is, ze zijn van onderaf stuk mider makkelijk bereikbaar

de overgang tussen de modules nog goed in zicht






Martin Welberg

Deadline Wim  ??? Joke, gaat lekker !   Maar was da wat onder de modules ligt....

Durango

Ziet er helemaal niet verkeerd uit Wim. Beetje doordoen en het is alweer gereed. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kautenbach

... gisteren het goederenloodsje deels geschilderd, nog niet af, maar t vordert..






Kautenbach

.. en weer wat verder, ik heb, bij wijze van expiriment, de rotsen eerst met (jawel) Gamma grondverf geschilderd, toen dacht ik er eenvoudig met verdunde lasuurverf overheen te gaan (Heki) maar ja, dat ging voor geen meter omdat, dom dom dom wim, natuurlijk waterverdunde verf voor geen meter hecht op grondverf....
:o >:( :-[ :-[

en daarom... gewoon, flink wat houtlijm erbij.... danhecht het wel... :)

heeft in elk geval een heel groot voordeel, de gehele rotspartij kun je direct incidenteel voorzien van sporadische begroeiing ipv dat je achteraf plukjes gras ect her en der plakt.
Wel droogt de lasuurverf als het ware op "in" de houtlijm, dat geeft ook wel een fraai resultaat, wat donkerder, en dat was eigenlijk net de bedoeling (daarom paste ik al de grondverf toe..)

inmiddels ook het perron voorzien van zand, de goederenloods op zn plek gezet, perronranden geverfd, net als de weg vv asfaltverf van Heki, die kun je later opschuren tpv de rijvlakken zodat die wat lichter worden, net als een echte asfaltweg.










Gerolf

Het begint er al heel leuk uit te zien, Wim
Citaat van: Kautenbach op 12 oktober 2012, 10:13:55 AM...waterverdunde verf voor geen meter hecht op grondverf.... .
Hangt van de grondverf af ... er bestaat grondverf voor acryl  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Volgende keer toch maar een latexje pakken Wim.. ;)

Steven123

Heb je door het vermengen met houtlijm geen last van ongewenste glans?  Ik kreeg daar vroeger precies zo'n satijn-glans mee als ik dat ergens in verwerkte.  Ziet er in elk geval netjes uit  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kautenbach

hoi Stefen ea,

Geen grote glansproblemen hier, en dit weekend de eerste delen bodembedekkingen voor bossages en gras aangebracht, mixage van grasmatten van Mininatur, Modelscene, en mengsel van gezeefd en geschilder zaagsel, vermengd met grasvezels, ook een aantal bomen achterop de baan geplaatst, en vanmorgen begonnen aan het schilderen vd steunmuur, op een deel van de muur ook pigment al aangebracht en om te kijken hoe het ongeveer wordt een klein beetje ballast neergelegd, dit moet nog wortden gelijmd, waarna het nog wat donkerder bijkleurt is mijn ervaring.









evan

#73
Amai stevige sprong vooruit! 

Er zit al heel wat sfeer in :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ems

Wow, wat een verandering zeg! Dit ziet er echt fantastisch uit, ga door, ga door  :D
Groet, Edwin