van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Durango

Om gips minder snel uit te laten harden hoef je geen lekker bier voor te gebruiken. Das zonde.
Je kunt dat ook met een scheut azijn doen. Hoe groter de scheut des te langzamer het uithardingsproces. Overigens duurt het proces alleen dubbel zo lang ongeveer en geen uren. Ik heb dit vaak zat gedaan. Het kan ook met urine, maar dat heb ik dan weer niet geprobeerd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Tjalling

Citaat van: Kautenbach op 21 februari 2013, 12:51:13 PM



......
(Tjalling, het gaat hier heel specifiek om een laatste restant ... FINKBRAU :-\ :-X :'()


Maarre, dat is ook geen bier!
Dat spul bevriest niet bij -18, dat kan geen bier zijn. :)

Je maakt dus vorstbestendig gips?  ;D ;D ;D

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

 ;D ;D ;D ;D

Dr gaat in elk geval geen goed bier in mn gips 8)

beetje rondom de loods de 1e details aan het aanbrengen geweest, en aan de andere zijde vordert het gras, en ben ik frametjes aan het draaien voor bomen bomen bomen.. :P

deel vd nieuwe achtergrond voor proef opgesteld, wel beetje vreemde verlichting, komt van buiten, zonlicht heet dat geloof ik 8)










Gerolf

Ondanks de aparte verlichting toch weer mooie foto's, Wim  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Mooie foto's, mooie baan;
Dat treinstel komt mij bekend voor.  ;)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kautenbach

bekend treinstel, kan, ik heb hen overigens al jaren, met veel plezier, mooi ding, apart, rijdt goed

de goederenloods is zo goed als af, binnenkort beginnen bet de bouw ve volgend stuk, hup hup hup








evan

Daar is het precies al lekker zomer 8)

Knap sfeertje Wim!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

het hekwerk rondom de kerk is geplaatst, nog wel wat rechtzetten om een paar plekken, verder zijn de rivierbeddingen zo goed als gereed, nog wel meer bloemetjes enzo, tijd voor water (eerst nog een goeie fohn voor de golfjes kopen..) de paaltjs voor het hekwerk onderaan de spoorberm staan ook, en verder ook al bezig om het terrasje achter de hoekwoning af te werken, de laatste huizen zijn ook al in bewerking in de straat dus het schiet al aardig op, nog wel een aantal bomen maken, frametjes zijn gereed. Misschien maandag stammetjes onder e bomen op het stationsplein ophogen..

ook tijd voor de spoorwegovergang, en de perronafwerkingen, daarna ook kerk en stationsgebouw, bebordingen .. en... en...








Steam.N

Ziet er prima uit, Wim !
De natuur heeft zich een mooi plaatsje veroverd op je module !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Dat ziet er prachtig uit! Ik vind de spoordijk wel erg steil, maar ik vermoed dat je die nog met struikjes zal camoufleren. Het blijft uiterst boeien om jouw werk te volgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

it's getting better all the time (Beatles)... hoor ik net op de radio!

zeker ook hier van toepassing ;) :)

prulleman

das tenminste nog eens baanbouw. en naar het schijnt werk "okkaziekwaliteitsbier" het beste om gips
te vertragen ;D

Kautenbach

ha, over baan bouw gesproke, op ontraxs Marty en Henk tegengekomen, ofwel; ontraxs! 2014 here we come, hup hup hup, de plannen (weer eens) in een stroomversnelling.

Ik had al langere tijd het plan om voor tentoonstellingen een goed/beter frame te bouwen dan ik gebruiket, een frame dat stevig is, bruikbaar aan 2 kanten als "voorkant" om een rondlopende baan te kunnen maken die aan alle kanten te bekijken valt en die dusdanig flexibel is dat ie langerfe tijd/verschillende banen ect meegaat. als "schaduwstation" heb ik al een compleet plan klaarliggen voor een Frans doorgangsstationnetje met 6 sporen, alle inhaal/doorlopende sporen, een kleine goederenkoer en een depot voor zowel diesel al stoomlocs.

Bijgaand de foto's van het kluswerk van vandaag:

Het werkt als volgt, de basis bestaat uit 6 staanders van 105 cm hoor en 210 cm breed (lekker makkeleijk zagen ;D)
Deze worden gekoppeld met 60 cm hoge tussenstukken, daar komen er 1o van, deze diene ntijden transport tevens als frame om kisten te maken om de modules heen. de staanders staan dmv het koppelen met de tussenstukken gelijk op exact de goede afstand voor de modules.
De boel wordt door een verticale paal, 210 cm (geen zaagwerk ;D) onbewegelijk vastgezet, draadeinde met 2 vlindermoeren erdoor en het geheel staat onbewegelijk vast. tevens kan dmv de vlindermoer de paal met fries enigzins bijgesteld worden. in princpie hoeft er geen enkel draadeinde ect aa nte paste komen om alles stevig op te stellen, wel zo handig/snel bij het opbouwen.

De verticale palen worden geheel bovenaan nog voorzien van een uitlegger (als een bovenleidingsportaal voor enkelspoor) die de fries, en de verlichting zal dragen, deze ook weer modulair, in dezelfde lengete als de modulebakken zelf.

De bakken worden aan de onderzijde vv balkjes, die weer precies in de opening aan de bovenzijde vd staanders valt. koppeling tussen module en staander met een draadeinde vv beide zijden vleugelmoer, die trekt de modulebak klemvast aan het frame, eea is erg soldide, zie de foto's

De modules onderling worden gekoppeld met 2 deuvels, zodat altijd de juiste onderlingen positie verkregen wordt, draadeinde met aan een zijde schroefdraad, weer een vlindermoer  en de modules trekken exact maatvast tegen elkaar.

Het geheel vandaag gemaakt en opgebouwd, werkt perfect, en is stevig in alle richtingen, je kunt er in principe enorm hard tegenaan duwen zonder enige beweging (don't try it on Ontraxs 2014 !!!) 8)), geheel in 3 minuutjes weer afgebroken, en in alle richtingen vv de nodige schoren ect

de beide modules inmiddels vv kurk, vanavond gaat het sporenplan erop uitgetekend worden.

De gehele baan omvan straks 5 modules aan de voorkant, 5 modules aan de achterkant (met dezelfde lengte als die aan de voorkant, en 2 tussen stukken om de breedte van 210 cm te overbruggen met een ruime boog)

zo, en nu de foto's













Martin Welberg

Zitten je achterburen al op 't balkon als je zulke maffe constructies neerzet  ;) ;D