Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

evan

#15
Hoi,

Meer info omtrent het sporenplan en de electro volgt absoluut[;)]

We gaan hier inderdaad behoorlijk snel vooruit, maar zonder elkaars hulp en support zou het ook veel trager gaan.  Patrick van PAJ steekt hier ook wel mee stevig zijn handen uit de mouwen en als je achter elkaars veren zit gaat dat als een speer[:D]  

Wordt vervolgt...[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#16
Goede middag forumvrienden,

Het is weer ns tijd voor een update omtrent dit projectje.

Eerst en vooral het sporenplan.  Hier was enige posts geleden om gevraagd[;)]

Het betreft twee van elkaar gescheiden sporenplans.

Het eerste plan zijn twee kopstationnetjes waarvan ??n zichtbaar en het andere onzichtbaar.  Dit traject is wat hoger gelegen op de baan en werkt volautomatisch.  Hier pendelen treinen heen en weer.

Het tweede plan is een dubbelsporige lijn die voledig rondgaat en een overdekt schaduwstation heeft.  Bij het verlaten van het schaduwstation aan de tunneluitgang is er een aftakking naar het goederen en havengedeelte.
Tevens is er een doorgangstation voorzien halverwege de lijn.

Alles wordt bestuurd via Koploper, intellibox en manuele bediening voor de haven.



Dan is er gisteren weer verder gewerkt aan de baan zelf.

Het rotsmassief in de hoek is verder bijgewerkt voor boven de tunnels.
Er komt natuurlijk meer groen enz bij kijken, maar hier zien jullie het werk van nog maar 3 dagen[8D].







Tevens heeft het kopstationnetje ook al wat aankleding gekregen.


Tijd en droogtijd zijn de vijand dus er moet nog veel volgen, maar er is al wat van het sfeertje te zien.


De rotsen aan het seinhuis gaan nog meer structuur moeten krijgen of het wordt een voledige natuurstenen keermuur...



De typische Marklinstootblokjes krijgen een opwaardering (eerste probeersel)


E?n perronboord is reeds wit geschilderd en de andere volgen de volgende keer.


Overzicht van de sfeer:

Links onder gaat de haven komen.

De fraaie seinen van B-models:


Nog werk zat, maar het is leuk om aan dit project te werken en het wat te "Verbelgischen".  Er is zefs kans dat er bovenleiding komt[8)]

Groetjes en tot de volgende update[;)]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#17
Alweer prachtige fotos !  Een mooie afsluiter van 2011 !
Tot ... [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#18
In slechts 3 dagen zegt ie... grapjas... ik doe daar een jaar over [:D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

dieseltje

#19
citaat:
Geplaatst door Paulogic

In slechts 3 dagen zegt ie... grapjas... ik doe daar een jaar over [:D][:D][:D][:D]



.. ik zat net hetzelfde te denken...  pfff ...  mijn wens voor 2012 : wat meer tijd ...[8D]

Binco

#20
Kopstation vind ik nog steeds heel inspirerend. [:p]
En ik ga er in de toekomst nog genoeg me bezig zijn denk ik[:D]

Knap werk, Evan!
[:)][;)]

Michael

#21
Ach het tempo van Evan is niet te volgen, af en toe vraag ik me af of hij wel echt werkt[:D][:D][:D], maar ik weet dat hij een full time baan heeft, altijd weer mooi als er nieuwe foto's met wat uitleg zijn.
Evan ga zo door.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

#22
Bedankt voor de leuke reacties[;)]

Hier weer een kleine update (bouwdag 5).

Er is een deel van de achtergronden geplaatst.
Een groot deel bomen zijn geplant.
De stationsomgeving op de achtergrond is verder weer wat aangekleed, maar is verre van af[;)]

Hier wat plaatjes zoals gewoonte[:D]







Een nog onder handen te pakken villa in de natuur






Op de rotsen moet nog veel meer struikgewas en groen komen, maar het geeft al een leuke sfeer weer...








Op de voorgrond zien we de ruimte waar de "maaskant haven komt"

Tot de volgende keer[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#23
mooie beelden, op naar dag 6[:0]
Groeten Peter[;)]

Steam.N

#24
Opnieuw de moeite !  Mooi, Evan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gjvdz

#25
Prachtig!
Mvg Giel-Jan

PeterBrz

#26
Indrukwekkend!

prulleman

#27
goeie sfeer
kvraag me alleen af hoe die stoomlok aan de kop van de trein geraakt is?[}:)][}:)]
is ie los opgekomen?
of heeft ie de trein helemaal opgeduwd?
En zeg waarom ik deze opmerking gemaakt heb? Ontbreekt er misschien iets[}:)]?

evan

#28
citaat:
Geplaatst door prulleman

goeie sfeer
kvraag me alleen af hoe die stoomlok aan de kop van de trein geraakt is?[}:)][}:)]
is ie los opgekomen?
of heeft ie de trein helemaal opgeduwd?
En zeg waarom ik deze opmerking gemaakt heb? Ontbreekt er misschien iets[}:)]?



Hey jan,
Das voor de foto he... er rijden normaal stelletjes op en trekduwformaties.  Plaaggeest[}:)][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#29
Wat een project [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw