Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

dirkkerckhofs

#15
citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door evan

PS: Deadline is vandaag exact over een jaar![:o)]

Evan



Ontraxs 2012 dus...

[:D][:D]


arnaud

#16
Hello Evan [;)]

Mooie onderwerp... zo verschilende van onze europeese gewoonte.  
Van tijd tot tijd de metro van Parijs is gelijkbaar(cf Google   "Paris m?tro a?rien"):
http://www.pariscool.com/album/galleries/toutes/130002_paris_station_squai_de_la_gare.jpg    


Proficiat voor deze bijna echte "Starsky en Hutch" baan [;)]

Ik denk dat jij zal opniews "spelen" mat Whalters en Cornerstone...

Tot binnekort

Arnaud
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Gerolf

#17
citaat:
Geplaatst door arnaud
Ik denk dat jij zal opniews "spelen" mat Whalters en Cornerstone...
en DPM ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#18
Yup Cornerstone, eigenbouw en DPM [:D]

Ik ben nu de tekeningen aan het maken voor de brugconstructies.  Waarvan ik in Styreen en "Micro Engineering" onderdelen de moedermodellen maak.  Nadien worden hier de mallen van gemaakt In Siliconen en dan afgieten in Resin en/of Zellaan.  Hangt van de bijde resultaten af.

De inspiraties komen van Gerolf en Koen hun draadjes.  Ik heb Bv ook de decals met klinknagels besteld.  

Nu het is echter mooi weer dezer dagen dus dan werk ik eerst wat in de tuin en het huis, maar 's avonds ga ik weer verder broeden op het project en toon ik later het tastbare materiaal[:D]

groetjes,

Starsky[8D]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#19
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
citaat:
Geplaatst door Roderik
citaat:
Geplaatst door evanPS: Deadline is vandaag exact over een jaar![:o)]
Ontraxs 2012 dus...
[:D][:D]
Beide goed gezien[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#20
Voila toch nog iets vandaag...

Ik heb een klein plannetje gemaakt als vertrekpunt voor verder te plannen.

In mn gedachten begint alles vorm te krijgen, maar daar zijn jullie natuurlijk niets mee he[:D]



Rood: Hoge gebouwen
Oranje: Lagere gebouwen 3 a 4 verdiepen.
Alle sporen liggen op hoogte en er zijn verschillende laad en loskades voorzien langs de lijn en binnenin de gebouwen.

Ik ben nu nog veel info aan het verschaffen en materialen "tussen de soep en de patatten" door maar alles komt wel[;)]

Tot later

Evan


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#21
Hoi allen,

Even geleden dat ik nog gepost heb.  (naar mijn normen[:D])

Ik heb gisteren en vandaag wat gewerkt aan het projectje.

Al voor Ontraxs had ik gezondheidsproblemen qua luchtwegen en gehoor, maar nu is het toch behoorlijk ernstig aan het worden.  Ik ben zowieso links slechthorend, maar nu moet ik vlak langs iemand staan om hem te horen en te verstaan.  Bovendien heb ik enorm veel last van evenwichtstoornissen, duizeligheid en fameuze oorsuizingen.
Curieus wat de onderzoeken zullen opleveren.

Enfin,
Ik blijf echter niet bij de pakken zitten en modelbouw lustig verder. [^][:p]

Ik heb eerst wat moedermallen gemaakt om mn brugdelen binnenkort te kunnen afgieten in grote oplagen.

Eerst moest ik natuurlijk de nodige materialen zien te vergaren uit de prullendoos en de styreenvoorraad.  Aan de hand van de foto's ben ik dan maar aan de slag gegaan.

De bruggen "van de echte highline" zijn verschillend qua type doordat de technieken evolueerden in de loop van de bouw.  Ik ga twee varianten hanteren.

Eerste:


Een stalen constructie met een betonnen plateau op. Het plateau is ook wat verfraaid met een rechthoekig profiel dt ik ook ga plaatsen op sommige stukken.


Dit worden de liggers.  Ik heb er vier voorzien in de moedermal.  Zo gaat het afgieten ook 4 x zo snel[:)]

Ik heb de liggers wel verdikt daar ik extra stevigheid verkrijg tijdens de opbouw.  Er is tenslotte maar een kant zichtbaar dus dat kan geen kwaad.


De verdikking is met styreen gedaan en de openingen heb ik met plasticine opgevuld zodat de siliconen er niet tussen lopen.

Op de steunpalen zijn boogachtige steunen die ik ook heb nagebouwd.  Ik heb wel iets dikker profiel gebruikt om de stevigheid te garanderen.

Ik wacht nog op de klinknagel decals om ze af te werken en dan zo een mal te maken.

Hier een assemblage om een idee van de opbouw weer te geven.  Te vergelijken met de echte foto.  De afstand tussen de boogjes is natuurlijk groter bij de uitvoering nadien[;)]


Tweede:
De liggers zijn zwaarder voor grotere overspanningen en meerdere sporen.

De moedermal:


Het maken van de siliconen malen zal nog even op zich laten wachten omdat ik nog Trennspray nodig heb.  Ik heb rijverbod door de gezondheid dus Vosschemie zal nog even moeten wachten[:)]

Dus doe ik voort met de gebouwen[:D]

Ik had nog een DPM geveltje dat ik ontleed heb om een nieuwe mal van te maken.  Hiermee kan ik grotere gevels maken.

Tijdens het ontleden... freeswerk


Oude verf verwijderen


De malletjes:






Ik had zelf nog enkele gebouwen en heb op een tweedhands beurs dezelfde modellen gevonden in soms vreemde giftige kleurtjes:

Links is gekocht en rechts vis van mezelf.

Ontleden


Samenvoegen


Volgende

De onderste is van mezelf en de anderen op de rommelhoop gevonden...

Na ontleden samegevoegd


Ik heb met de overschotjes nog een gevel gemaakt en hier zien we ze allen bij elkaar:


Schilderwerk:


Nu kreeg ik alle verf van de originelen af behalve dat oranje en dat zit me nu nog dwars, maar ik ben er mee bezig om dit te corrigeren[|)]

De resultaten:



Gevel van overschotjes... hier komen van die brandtrappen tegen[:p]

En tenslotten het oranje gedrocht:

(is nu in aanpassing)

Voila dit was het weer en morgen doe ik RUSTIG en zittend voort[8D]

Groeten,

Dizzy E

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

wisselstromer

#22
KNAP KNAP KNAP!!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

#23
Ferm bezig, Evan [8D] En wat een tempo [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#24
"Eventjes" bezig geweest?  Je gaat in turbo ritme vooruit.
Het wordt weer prachtig.   Geen twijfel !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vanmiegroet

#25
Die gevels, die worden toch wel versterkt of anders heb je last van neervallende gebouwen. Niet?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#26
Thx gents[;)]

@Vanmiegroet.  

Inderdaad worden deze versterkt.
Alle gevels worden op een plexiglas geplaatst.  Ik doe dit als laatste zodat ik alles schilder en dan de plexi erachter als raamimitatie en versteviging. De zijgevels zijn in 9mm  groene MDF met imitatie baksteen bekleedt met weinig ramen zoals het prototype.  De achterkant is niet zichtbaar, dus ga ik me ook niet uitsloven om die af te werken[:D].

De MDF weegt wel wat meer, maar de gebouwen worden best groot en fragiel en dan mag het wat meer zijn.  Bovendien kan ik alles vijzen en lijmen wat me meer vertrouwen geeft.  Er komt ook verlichting en andere animo in[:)]

Oh ja nog een leuke... de gebouwen heben me uiteindelijk maar 30 Euro gekost[:D] (lijm, plexi en 2ehands gebouwen)

Tot later
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ratje

#27
En dan te bedenken dat je niet mag rijden, maar wel op een stelling staan om die gebouwen af te werken met die hoogt [:p]

Knap schilderwerk.

groetjes
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Dirky

#28
indrukwekkende snelheid... indrukwekkende gebouwen... indrukwekkend!

Hoeveel uren per dag spendeer je aan je modelbouw Evan? (je mag me ook antwoorden dat ik er geen zaken mee heb hoor [:)] - ik ben gewoon jaloers)

evan

#29
Hoi Dirky,

Vandaag en gisteren alleen een 4 a 5 uur per dag, maar anders een 2 tal uur per dag gemiddeld na m'n werk.

Werken zit er voorlopig niet in dus trek ik me op aan de hobby want ik zit echt verveeld met deze toestand[V]

Groeten,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.