Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuw, uit Putte (Mechelen)

Gestart door Steam.N, 23 februari 2011, 12:26:36 PM

Steam.N

Hallo, iedereen.

Ik ben Jean, 55 jaar, verken al twee maanden het forum (en vind enorm veel nuttige info, waarvoor mijn dank), en vind eindelijk de moed om me even voor te stellen:

Op mijn 3 jaren een begindoos M?rklin ontdekt in mijn ouders' kleerkast, en de locomotief maar direct in de vernieling gespeeld :D.  Wist ik veel dat electriciteit nodig was om de locomotief te laten rijden :I:I:I...

Thuis veel met de treinen gespeeld, nooit een vaste baan.
Getrouwd, geen plaats, geen materiaal, geen geld, dus twintig jaar geen trein-inactiviteit ...

Ondertussen stilletjes rollend materiaal gekocht (N, Fleischmann).  Wat huisjes in balsa gebouwd (stationnetje, loodsje).

Sinds twee jaren een baantje gestart (boven mijn U-vormig bureau, op 1.6m hoogte, dus U-vormige baan (ca 3 x 1.5 x 0.6m).

Ik zit op N-schaal, heb vooral Fleischmann, een beetje Roco en Arnold.  Werk analoog (twijfel om ooit digitaal te gaan, wegens kostprijs :( ), periode 2, duits.  Aansturing via schakelaartjes en snelheidsregelaars gespreid lang de rand van de tafel (met de neus bovenop de actie).

Laatste weken (na het ontdekken van het forum) ben ik gestart met het maken van wat gebouwtjes (in plaaster: gebouw uit "Rue de la glaci?re"), architectenkarton en plasticard (loods uit "Rue de la ...), en ben net gestart aan een fabrieksgebouw (inspiratie uit MSM22 en 23: Zwarte Land en Verlatenheid met siliconen mallen _ hars, en de fantastische (maar onnavolgbare) afwerking van Nouillier voor ogen ...).  

Mijn huidig baantje dient voor verschillende vingeroefeningen.  Eens ik de vele technieken wat onder de knie heb, hoop ik later een nieuwe baan te starten (digitaal? modulebouw? we zien wel).

Voorlopig kijk ik uit naar OnTraxs dit weekend.  Veel idee?n opdoen, mensen leren kennen, materialen en gereedschap ontdekken ...
Ik heb al mijn badge aangemaakt (ik vond de layout van TrainFreak wel leuk, en heb die dan even "geleend").

Voila.  Dit is het zo wat (voorlopig).  

Groetjes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gjvdz

Een streekgenoot[:D][:D]
Hartelijk welkom en veel plezier met de hobby[8D]
Mvg Giel-Jan

Michiel

Hallo Jean,

van harte welkom op het forum. Ik ben erg benieuwd naar je creaties in schaal N. Je hebt in elk geval gezonde ambities zat! [;)]

Nogmaals welkom,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Doornroosje

Een dorpsgenoot weliswaar (Putte/Beerzel hier)! Die dan ook nog tijdperk II zit met Fleischmann/Roco. Kan niet op.


Veel succes hier alvast!
Zelf ben ik h0-rijder, maar denk dat we veel van elkaar kunnen leren.

Steam.N

Hi Doornroosje.

Wat een verrassing.  Waar dit forum toch allemaal niet goed voor is.  
Ik ben wel benieuwd naar wat jij doet !

Jean
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

XVS-650


Metpetergaathetbeter

Jean,

Welkom hier op het forum !

Van jongsaf al besmet van het modeltreinvirus, je ziet van dat virus geraak je nooit meer af ! Gelukkig maar, zou ik zeggen is dat een ongevaarlijk virus !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

Welkom, Jean.
citaat:
vind eindelijk de moed om me even voor te stellen
Hoezo? Als ik je intro goed lees, heb je ons heel wat te bieden [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Gerolf,

als ik zie wat JULLIE allemaal doen, en hoe hoog jullie niveau is, kan sta ik hier met blozende wangetjes.  Er is hier zo veel wat ik kan leren. Veel tonen dat de moeite is, is iets anders.

Maar ja, als ik niets toon kan ik van jullie ook geen bijsturing krijgen.  Dus ben ik maar in 't bad gesprongen [:)].  Wat ook de reacties zijn, mijn werkjes kunnen er alleen beter van worden [:I][:I]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

van harte welkom in ons midden jean
wij hebben allemaal van elkaar geleerd en ooit van niets begonnen, dus.........[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kusttrein28

HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
als ik zie wat JULLIE allemaal doen, en hoe hoog jullie niveau is, dan sta ik hier met blozende wangetjes.
Daar was ik al wat bang voor. Het is misschien ook een antwoord op een ander topic op dit forum:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12229

Maar: aub geen koudwatervrees. Ik ben hier destijds ook toegekomen als "redelijke" modelbouwer, en heb intussen massa's geleerd.
Door dingen te tonen en te overleggen wordt iedereen wijzer, dus DOEN !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

OK Gerolf,

je haalt me over de streep.

Ik ga een draadje starten bij "Ooit zal het af geraken".  Heb beslist mijn baantje een naam te geven "Sedelocus la Neuve".  

Foto's en hopelijk bergen kritiek (waar ik maar van kan leren) als gevolg [:)]

Toch even tussen haakjes vermelden dat ik je betrokkenheid in dit forum en de modelspoorbouw enorm apprecieer.  Houden zo.  Zelfs indien tellertjes de indruk geven dat de trend negatief zou zijn: wat ik hier al aan tips en technieken, en zeker realisaties gezien heb ... Chapeau !

Jean
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }