op zoek.

Gestart door joske, 27 december 2010, 15:50:43 PM

joske

Hoi, heeft iemand een idee van waar ik trappen en relingen spoor N kan betrekken, net terug van winkelier die ze voor mij besteld had, blijken alleen te leveren voor HO.3,5 weken gewacht.:(

Paulogic

Trappen misschien zelf maken... t'is klein ik weet het maar
moet toch lukken ?
mvg,
Paul(ogic)

eddy

Kijk eens op de site van Atelier Belle Epoque,daar staan relingen in voor N.
groeten eddy

ToThePoint

In Borgerhout zijn ze steeds in stock.
De modelbouwzaak, niet de treinen zaak.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marcgoovaerts

Ook in de winkels van Schleiper (kunstbenodigheden) hebben ze er een aantal, oorspronkelijk bedoeld voor 'architektuurmaquettes'
 

joske

Hoi, bedankt voor de reacties, kan ik verder zoeken.
Zelfbouw al geprobeerd door een tang op maat te slijpen, latoenkoper omzetten maar na een aantal treden verdraaid het met als gevolg, dat je een wenteltrap krijgt, mooi maar niet de bedoeling[:)].
En moet je die op of afgaande relingen eens proberen[:(]

Sicco

Als je nou in je onderwerp even vermeldt w??r je naar op zoek bent, dan krijg je waarschijnlijk meer 'bezoekers' en dus tips. Bovendien is het achteraf makkelijker terugzoeken, in tegenstelling tot 1000 topics die 'op zoek', 'vraagje' of 'help' heten....

joske

Aan het zoeken geweest, relingen nog niet gevonden, maar wel een fijne winkel bij ons in de buurt [Genk] met een goed asortiment van profielen en plaaten in kunstof en div. metalen, en vele andere bruikbare dingen.[:D]

Steam.N

Joske,

je bouwt blijkbaar N, net als ik.  
Heb je al muurplaten gevonden met een aanvaardbare baksteen-structuur?
De platen die ik vind hebben t? grote bakstenen ...

Ik ben ook op zoek naar vensters en deuren in N.  Vindt je ook niet zo gemakkelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

joske

Ben nog steeds zoekende, ben in contact gekomen met een winkelier die besteld in de US. nu nog even afwachten wat de reeele kosten worden, zal ook eens vragen voor N-muurplaten.

marc goovaerts

Joske,

Ik heb uit nieuwsgierigheid eens de baksteentjes gemeten op een N-kitje van het Amerikaanse DPM (Gripp's luggage).
Die zijn 0,9 x 2 mm (realiteit 14,4 x 32 cm).

Wanneer ik op m'n tuinmuur de 19e-eeuwse bakstenen meet, dan zijn die 5 x 16,5 cm (0,31 x 1,03 mm in N).

joske

Ik denk dat als je in de kleinere schalen iets gaat bouwen, toch bereid moet zijn om compromissen te sluiten,en zolang het goed oogt is er niets aan de hand.[:)]

marc goovaerts

Da's eigenlijk wat ik hiermee wou zeggen.
Als het altijd exact-exact moet zijn, dan kun je in N (of Z) enkel nog met platte foto's werken. Bedenk maar eens hoe (on)diep de voeg tussen die bakstenen wordt.
Het gaat dan ook om de subjectieve indruk en je moet dan ook van een tiende mm (1,6 cm in realiteit) meer of minder niet wakker te liggen.
Zelfs in de 'grote' HO wordt alles belachelijk wanneer je de Kibri, Faller, etc.-maten eens omrekent naar de realiteit...

janjozef

Ook ik denk dat goed lijken beter is dan lelijk juist zijn, en compromissen moet je in deze tijden kunnen sluiten, zeker met jezelf  

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Steam.N

Als je met fotos of bedrukt karton werkt, beperk je dan niet de mogelijkheden tot verouderen?  Of hebben jullie daar technieken voor?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }