Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

Gerolf

Ongenuanceerd een merk ophemelen is even dom als het ongenuanceerd afbreken. Sommigen lijken last te hebben met objectiviteit.
citaat:
Geplaatst door conducteur
... niemand horen kakken... Zo'n merde heb ik nog nooit geweten... er wordt gekakt op...
Last van buikgriep of zo? Bedenkelijke woordkeuze [V]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Dat zal wel liggen aan het verschil tussen het Antwerps en West-vlaams... (niet dat ik iets tegen die mensen heb)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

prulleman

laat ons nog efkens wachten tot de modellen er zijn, dan kunnen we vergelijken... en niet eerder[:(!]

ERVIN

@Itchy , de 1307 doet hier dagelijks zijn rondjes , geen enkel probleem , echt krappe bogen heb ik niet , maar wel veel wisselstraten , en daar heeft hij absoluut geen problemen mee , dus een Top-Loc!![}:)]

@Conducteur , een reeks 11-21 of 27 openmaken , geen probleem hoor , dat jij daar een avondje moet voor uittrekken om er een decoder in te steken verbaasd mij ( of ook weer niet) , als er dingen van LS of van een andere fabrikant niet goed zijn , dan zal ik de eerste zijn om dat hier te melden , maar ik zal ook de eerste zijn om te zeggen als er dingen van LS of van een andere fabrikant w?l goed zijn.
Wat betreft die verzonnen bulten , die waren niet verzonnen , want die stonden er echt wel op hoor , maar daar hebben we het al over gehad h?.[xx(]

@Peter , een winkelier kijkt alleen naar zijn omzet , als hij merkt dat een bepaald produkt niet goed verkoopt  ,dan lijkt het mij nogal logisch dat hij er geen verdere stock meer van gaat binnenhalen , ik denk Peter dat wij hier over dezelfde winkelier spreken h? , vraag hem maar eens even wat hij er zelf van vond , van de M6'en.[;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Itchy , de 1307 doet hier dagelijks zijn rondjes , geen enkel probleem , echt krappe bogen heb ik niet , maar wel veel wisselstraten , en daar heeft hij absoluut geen problemen mee , dus een Top-Loc!![}:)]

@Conducteur , een reeks 11-21 of 27 openmaken , geen probleem hoor , dat jij daar een avondje moet voor uittrekken om er een decoder in te steken verbaasd mij ( of ook weer niet) , als er dingen van LS of van een andere fabrikant niet goed zijn , dan zal ik de eerste zijn om dat hier te melden , maar ik zal ook de eerste zijn om te zeggen als er dingen van LS of van een andere fabrikant w?l goed zijn.
Wat betreft die verzonnen bulten , die waren niet verzonnen , want die stonden er echt wel op hoor , maar daar hebben we het al over gehad h?.[xx(]

@Peter , een winkelier kijkt alleen naar zijn omzet , als hij merkt dat een bepaald produkt niet goed verkoopt  ,dan lijkt het mij nogal logisch dat hij er geen verdere stock meer van gaat binnenhalen , ik denk Peter dat wij hier over dezelfde winkelier spreken h? , vraag hem maar eens even wat hij er zelf van vond , van de M6'en.[;)]



Helemaal mee eens.
Inderdaad Peter vraag eens aan die winkelier wat er aan de hand was.
Het is in elk geval geen druk van hogerhand.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

In mijn antwoord had ik het wel over winkels.
Ik ga wel niet verder op dit draadje reageren voor het verder over de M6 rijtuigen ontspoord.

Wat de LSM reeks 11 - 21 - 27 betreft: Dit is een prachtig model, waarvan ik telkens 1 model van elk in mijn bezit heb (niet op mijn baan) Ondanks alle pracht moet mij wel van het hart, dat als je alle fijne onderdeeltjes (die leidingen onderaan) befestigt hebt, je wel de nodige tijd moet nemen om die terug te verwijderen VOOR je het model kan openen. Dus niet direkt op 1-2-3. Het valt me trouwens op hoeveel modelspoorders die extra onderdeeltjes (niet enkel bij LSM) niet monteren.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

@Peter,
De gebouwde modellen die ik maak daar zitten alle onderdelen op enigste dat ik dan moet doen is de isimo van de doos aanpassen, das al een truc die zo oud als de straat zelf is.[:)]

Peter

@Eric

Het gaat niet over die modellen terug in de doos steken, wel over het openen voor het plaatsen van een decoder, of om onderhoud (bv. smeren) te doen
Met vriendelijke groeten
Peter

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wat mij opvalt is, dat nieuwe producenten, die de moeite willen doen iets mooi te maken, de grond in geboord worden.
In de tijd van de 27/11/12/21 van LSM heb ik niemand horen kakken op de  kleuren die verre van correct waren. De locomotieven werden in de hemel geprezen omdat ze vol stonden van de details die je niet kunt zien. Geen enkele negatieve commentaar gelezen over zogenaamde verzonnen bulten, of zogenaamde ontsporingen.  
Als je dan in de treinclub gevraagd wordt om het ding te openen om er een decoder in te steken, dan begon mijn haar al recht te staan. Zo'n merde heb ik nog nooit geweten. Je was een avondje zoet. Nog steeds hierover niemand horen klagen.

Classix, een nieuwe speler, komt met de class 66, er wordt gekakt op de rode kleur, dat het niet mooi was om te zien. De M6'en komen en plots is er niets goed aan. Binnenkort komt LS met de M6, die ze hebben kunnen maken door contractbreuk. (remember Genk...?), en plots zijn we weer in de hemel? [xx(]



Maar als het niet goed is, is het niet goed. Over die Class 66 ga ik niks zeggen. Maar als je leest dat je eerst zelf nog een hoop werk moet doen aan dure wagonnen, dan is er toch iets mis?

Die M6'en ga ik trouwens ook niet blind kopen. Die tijd is ook voorbij voor mij.
 

Metpetergaathetbeter

Bedenking verwijderd door admin (Gerolf)

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

@Eric

Het gaat niet over die modellen terug in de doos steken, wel over het openen voor het plaatsen van een decoder, of om onderhoud (bv. smeren) te doen



ik moet voor onderhoud ook enkele delen er af vijzen hoor dit even vermeld "off topic". Anders gaan ze ook niet open maar ik heb ze zo gemaakt en dan heb je alles beter in de hand.[:)]

Peter

citaat:
mij is al op meerdere plaatsen vertelt dat (horen-zeggen-bedenking)


bericht aangepast
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik heb enkele boodschappen aangepast. Vanuit de forumregels:
citaat:
Absoluut niet toelaatbaar zijn :
3) Ongegronde kritiek aan het adres van fabrikanten, invoerders, handelaars en/of internetwinkels.
Alvorens een bijdrage te posten graag volgende punten in acht nemen :
2) Help ik er ook anderen mee verder, is het voor de anderen interessant, ...?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


rixke rail

De Classix modellen werden geproduceerd door Heris.
Heris en LSM waren oorspronkelijk partners.
Daarna zaten ze in een vechtscheiding.
Trekken jullie zelf de conclusie ? [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN