Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

martintje

wij zijn bezig met schuurtje.....Hout of Styreen ?? [:)]

wederom geen machines gebruikt, zelfs niks gemeten, gewoon op het oog wat stripjes gesneden, lekker schots en scheef [:)]
Mvg Marty

ToThePoint

Is styreen want de verf is niet overal dekkend en de styreen is duidelijk zichtbaar
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TreinTeLaat

prachtige schuur :)

martintje

Scherp TTT :)
Maar daar waar de verf niet dekkend is, moet nog wat gelijmd worden, vandaar dus zo weinig als moogelijk verf.
De witte vlekjes op de houten planken zijn er juist op gezet, micro schilderen ala Nouallier :)
Maar het is inderdaad alleen maar styreen afval waar de plankjes van gemaakt zijn, op de staanders na dan, die zijn van 2 mm forex
gehele schuur is met alabastien spuitplamuur grijs gespoten en daarna alleen maar gedroogborstelt met diverse kleuren tot de kleur naar mijn zin was., er is dus niks echt aan geschilderd, dat dekt al teveel.
Alleen de binnezijde op de eerste verdieping moet inderdaad nog geborsteld worden.
In het eggie glimt het minder
Mvg Marty

evan

Leuk sfeertje Marty!  Ik bouw veel met hout, maar met je styreen moet ik toch twee keer kijken voor ik het merk.

Popom...pom...pom [:o)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door martintje

Scherp TTT :)
Maar daar waar de verf niet dekkend is, moet nog wat gelijmd worden, vandaar dus zo weinig als moogelijk verf.
De witte vlekjes op de houten planken zijn er juist op gezet, micro schilderen ala Nouallier :)
Maar het is inderdaad alleen maar styreen afval waar de plankjes van gemaakt zijn, op de staanders na dan, die zijn van 2 mm forex
gehele schuur is met alabastien spuitplamuur grijs gespoten en daarna alleen maar gedroogborstelt met diverse kleuren tot de kleur naar mijn zin was., er is dus niks echt aan geschilderd, dat dekt al teveel.
Alleen de binnezijde op de eerste verdieping moet inderdaad nog geborsteld worden.
In het eggie glimt het minder

Tja ben geoefend in het ontleden van dergelijke.
Alle details zie ik.
Wat ik ook zie is dat het verder een super resultaat is. De details nog en het is een meesterwerkje.
Wat het voordeel is van styreen is dat er geen houtworm in kan komen.
Als de worm blind is gaat de styreen zwaar op de maag liggen [:D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Bert Ossevoort

De schilder is klaar in de bovenleidings portalen ,en de rijdraad heeft ook een kleurtje gekregen zodat het messing niet echt zichtbaar meer is ,
speciaal voor de foto andere tractie dan normaal voor de dagelijkse Bertolie [olijfolie]trein gezet ,past hier beter,en nu op naar de volgende klus perron overkapping op het volgende station ,van 3 kibri kits,maar dat voor later.

Bert.

ERVIN

Wow knappe foto Bert.[:0]

eddy

Hoi Bert,
rijd u effectief met de panto omhoog,of is het alleen voor de foto?
Allezins mooi werk.
groeten eddy

TreinTeLaat

Prachtige foto:)
Leuk dat je met panto's omhoog kan rijden, is zo mooi en echt...

> Over de Schuur: die witte vlekjes zie je maar dat kan eveneens er na een tijd gewoon komen. Het kan ook zijn dat iemand de schuur heeft geschilderd hè (een Preiserventje).
Trouwens, het lijkt  net of mijn vader aan die schuur met witte verf bezig is geweest, zo lijkt het er op..., zo her en der witte sporen is zijn specialiteit...(maar hij doet dat dan in het echt leven..., bedenk eens hoe mijn behangpapier en deurlijsten, eruit zien...)
, professioneel is anders maar toch, het heeft iets unieks...

Greg

Ik heb al tijdje niet meer gereageerd op dit forum, maar deze foto is toch wel de moeite om nog eens te reageren [:D] echt prachtig [;)]

En nu nog iets waar ik mee bezig ben, ik ben vooral bezig met het plaatsen van bezetmelders op mijn baan[;)] dus niet het meest spannende werkje[:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Metpetergaathetbeter

Bert,
dat ziet er fantastisch uit! Ik zou zeggen op deze manier doorgaan!
Groeten Peter[;)]

Kris

hallo Bert,
prachtig werk

Bert Ossevoort

Mannen ,bedankt voor de complimenten ,en zal er zeker mee doorgaan ,en wat vaker een foto plaatsen ...
Eddy het is inderdaad gemaakt om met panto op te rijden ,kan nu nog niet helemal rond ,maar de helft van de baan heeft al funktionele bovenleiding [niet voor stroompakking rij digitaal is het af te raden] echter na de tunnel in het schaduw station is er geen draad boven de sporen te vinden ,maar dat zien we toch niet .
En het  grote station  tussen de twee schaduw stations is nu aan de beurt voor elektrificatie ,echter wil daar ook  perron kappen over de sporen maken ,waar ik nu mee bezig ben ,en kan dan de boven leiding daaronderdoor pas maken .
hou jullie op de hoogte,Bert.

chef garde

Wat ik mij afvraag Bert, wat materiaal staat daar helemaal achteraan rechts met brandende lichten te wachten??  Ik herken precies een Nederlands stel ...