Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

Een poging een lading te maken voor mijn lessenaarwagens van G.M. :

Dit moeten platen marmer voorstellen :

Geslaagd of niet ?
Graag kritiek ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Mijn oprechte mening? Jouw marmer is perfect! Ik weet niet hoe je het hebt gemaakt, maar ik zou zweren dat je echte marmer hebt gebruikt! [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jacques timmermans

Rixke,

hou bij dit soort beladingen het maximale laadgewicht van de wagen goed in het oog. Veel mensen maken de fout om wagens die met natuursteen beladen zijn veel te zwaar te beladen. Ik schat dat een enkele plaat marmer, waarmee je de wagen beladen hebt al gauw 2,5 tot 3 ton weegt. Marmer heeft al gauw een specifiek gewicht van 2,5 tot 2,8 ton per kubieke meter; bij graniet is het specifieke gewicht nog hoger: 2,8 tot 3,2 ton!

Jacques Timmermans

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Michiel

Mijn oprechte mening? Jouw marmer is perfect! Ik weet niet hoe je het hebt gemaakt, maar ik zou zweren dat je echte marmer hebt gebruikt! [^]

Wel euh, een foto van echte marmer (Google) ...
4x langs elke kant op een stuk karton geplakt ...

Alle stukken uitknippen ...

En dan elk stuk in 6 kleinere stukken geknipt ...

Zo ontsonden er platen van +/- 3,5 op 2
Dit alles hangt natuurlijk af van de grootte van de afgedrukte foto !

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

hou bij dit soort beladingen het maximale laadgewicht van de wagen goed in het oog. Veel mensen maken de fout om wagens die met natuursteen beladen zijn veel te zwaar te beladen. Ik schat dat een enkele plaat marmer, waarmee je de wagen beladen hebt al gauw 2,5 tot 3 ton weegt. Marmer heeft al gauw een specifiek gewicht van 2,5 tot 2,8 ton per kubieke meter; bij graniet is het specifieke gewicht nog hoger: 2,8 tot 3,2 ton!

Jacques, gezien de totale belading van die wagens 21 ton was, zit ik met die 4 platen wel safe zeker ?
In ieder geval bedankt voor Uw feedback ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : kan iemand dit verhuizen naar een meer geschikte rubriek ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

Momenteel aan het proberen mijn m2 stuurstand te herstellen. De kap zit los en ze sluit niet mooi aan, sla me dood maar ik krijg het niet opgelost.

adrievans

Door de artikels in msm ook maar geprobeerd blauwe steen te imiteren.
Is het wat?

railman56

best wel een mooi stukje muur
misschien (maar dit is een persoonlijke mening) de voegen een iets  andere kleur geven
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

adrievans

citaat:
Geplaatst door railman56

best wel een mooi stukje muur
misschien (maar dit is een persoonlijke mening) de voegen een iets  andere kleur geven
marc

Suggesties zijn welkom [^]

railman56

bij het kleuren van de stenen (bruin) is er teveel in de voegen gelopen. deze voegen beter terug inwassen met cementkleur (grijs)
dit gaat volgens mij een beter effect geven
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

adrievans

citaat:
Geplaatst door railman56

bij het kleuren van de stenen (bruin) is er teveel in de voegen gelopen. deze voegen beter terug inwassen met cementkleur (grijs)
dit gaat volgens mij een beter effect geven
marc

Ok?,dat ga ik proberen en zal hier het resultaat weer laten zien.

Kees-Jan

Bij het airbrushen van de grote jongens heb ik deze ook even een andere look gegeven:

Kees-Jan

TreinTeLaat

Kees-Jan, dat heb je heel mooi en gedetailleerd gedaan, echt goed :)

Eigenlijk zou ik het zelf niet meteen doen omdat LS binnenkort (...) uitkomt met de 2e serie HLE 28's,
natuurlijk, als je het zelf doet met een andere loc..., kan je zelf ook de nummer  kiezen..:)

Kees-Jan

Dank u wel voor het compliment. Maar LS gaat hier niet mee komen want de getoonde kap is in 1:160

Kees-Jan

Gerolf

Mooie marmer, Rixke. Als je papier op karton kleeft, hoe heb je de randen dan ge?miteerd? Graag een foto [:p]
@Adrievans: oogt erg mooi, maar je voegen hebben inderdaad nog wat zorg nodig [;)]
@Rees-Cees: Ferm (fijn) schilderwerk [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Kees-Jan, prachtig strak resultaat op dat schaal-N modelletje! Indrukwekkend. Laat je vooral niet tegenhouden, en laat je maar eens goed gaan met die Belgische livreitjes in N! Je hebt aanleg! [:D][:D][:D][:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)