Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Nieuwe Belgische locomotief (reeks 60)

Gestart door Ludwig, 06 december 2007, 21:36:00 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door doomslu

Eigenlijk kan ik mij niet herinneren dat ik ooit een 60 in levende lijve heb gezien (En ik ben nochtans niet piepjong h?[:I]). En dingen die niet herkenbaar zijn daar heb ik minder voeling mee. Dat betekent ook weer niet dat ik er nooit een zal hebben, maar ik sta dus ook niet te springen ... [;)]

nooit bij TSP geweest ?

Euh... neen. [:I]. Wordt ik nu van het forum verbannen ? [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Dat wil dus zeggen dat we binnenkort hopen KMB modellen van de 60 in de aanbiedingen en op de beurzen gaan tegenkomen, al dan niet aan dumpingprijzen, Of heb ik het mis.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Daar ben ik ook benieuwd naar. Wat betreft de 16 van M?rklin zie ik voorlopig nog geen dumping...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door mardelat

Kom zojuist van Van Biervliet en.... het is de reeks 60/61; worden gemaakt in China (wel ontworpen bij ons hier) en zullen ter beschikking zijn juni/juli 2008 (dixit Christophe, zoon van ..). De voorstelling met onderandere de samenstellende delen laat vermoeden dat het een degelijk machien wordt. Marcel

goed nieuws voor mijne portefeuille [:D]
Een 60 heb ik al, met een nieuwe onderstel [:)]

>>> ik vraag mij af hoe een lok all??n aan het chassis kan roesten en helemaal niet aan de kast?????

Gerrit

treinvirus

Zelfs met dumpingprijzen dient het onderstel kb toch te worden vervangen: de mijne was nooit gebruikt maar toen ik nieuwsgierig de kast wou afnemen bleek deze zeer sterk te klemmen en het onderstel was scheef getrokken. Ik dacht het wat rechter te wringen en het brak!Onderstel bij pb kost 40 euro! Zelfs lok aan 80 euro bv kost dan direkt 120 euro + wat werkuren en de kleuren zijn toch wat aan de vage kant vooral de lijntjes op de fanken zijn zwak geel.
dus een nieuw model is welkom maar ik hoop dat de max aangegeven prijs toch tenminste de volledig digitale versie met geluid is anders gaat mijn geldbeugel er zonder mij vandoor!
groeten, dirk

Anarchy

Meer info nu op de website

Anarchy

Ik ben vandaag eens langs geweest. Het project van de HLD 60/61 belooft zeker fraai te worden. De sound versie belooft ook de moeite te worden! [:)] Met de 3D tekeningen die werden getoond kan het volgens mij niet anders dan dat dit een mooi model word. Ik ben alvast verkocht. Ik twijfel nu alleen nog aan welke modellen ik ga bestellen. En ja, hopelijk win ik eentje gratis! [8D]

Arbeco

Anarchy, ook ik heb de site eens bekeken, en ik denk dat het inderdaad wel een mooi model wordt. Ik heb mijn keuze's in elk geval al doorgegeven... Kan ik misschien eindelijk weer eens met een "betrouwbare" 60'er gaan rijden![:p] Zelf heb ik er 3 van KMB, maar deze staan (net als bij zovelen van jullie) in de vitrinekast, terwijl ik het een prachtige loc vind. Zeker voor een korte reizigerstrein (met M1 of M2) komen ze helemaal tot hun recht. Ik wacht gespannen af...[:p]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Anarchy

Voil?,

Daarnet heb ik 3 stuks besteld. Een tijdje zitten twijfelen welke versies ik ging nemen. De 6010 en 6101 stonden vast, over de 210.019 lang getwijfeld maar ga hem toch nemen. Deze heb ik besteld:

* VB-1001 Loknr 210.019, depot Schaarbeek Epoche III ----- Versie 3 AC-DIG-SOUND
* VB-1003 Loknr 6010, depot Hasselt Epoche IV ----- Versie 1 AC-DIG
* VB-1006 Loknr 6101, depot Merelbeke Epoche IV ----- Versie 1 AC DIG

nohab

Anarchy heeft geen geld om een 12 van Olaerts te kopen, maar toch wel heeft hij genoeg geld voor 3 x reeks 60 van Jaaaaakske, curieus, nie waar ??? De 60 bestond reeds met de Kleinmodel, weinig interest

Ludwig

citaat:
Geplaatst door nohab

Anarchy heeft geen geld om een 12 van Olaerts te kopen, maar toch wel heeft hij genoeg geld voor 3 x reeks 60 van Jaaaaakske, curieus, nie waar ??? De 60 bestond reeds met de Kleinmodel, weinig interest

Haha zoals het spreekwoord luidt; al wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden [:D]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nohab

Ik heb bij het draadje over die type 12 gezegd dat ik mijn geld dan liever uitgeef aan iets anders. Wel zo'n type 12 is niet mijn ding, dan koop ik liever die 60'ers bvb. [:)] By the way, in het KMB model van de 60/61 ben ik niet ge?nteresseerd.

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Mijn type 12 is reeds besteld, zoals U kan zijn bij deze topic.

De 210.019 was reeds besteld AC met sound, voor 289 ? kon ik het niet laten.
Mijn lief vrouwtje [:p], zal sponsoren bij de type 12[:)][:)][:)], dat scheelt een hap op de borrel.

Dan wordt het tijd om nos enkele conventionele modellen te digitaliseren : 2 types 64, een type 98 van Fleischmann, een type 58,..

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Anarchy

De tombola nummers zijn bekend. Dit zijn de winnende nummers:

36010 - 36313- 36092 - 36149 - 36028  

Wie heeft er wat gewonnen? Ik heb alvast niets gewonnen [V][:D]

krispy

Ik ook Niet , zit er 1 nummertje naast [xx(] ( 36312 ipv 36313 )

Is dit niet om dood te vallen ??[}:)]

Allee niet getreurd , de wereld gaat gewoon verder.( maar toch jammer want had ik gewonnen , dan had ik dat budget aan iets anders kunnen  verlappen , wat nu ni mogelijk is )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m