Nieuwe Belgische locomotief (reeks 60)

Gestart door Ludwig, 06 december 2007, 21:36:00 PM

theedooz

#15
Mmmmhhh... wordt het niet eens tijd voor een proto reeks 60 (6001-6006)? [:)]

ronny-vdv

#16
citaat:
Geplaatst door theedooz

Mmmmhhh... wordt het niet eens tijd voor een proto reeks 60 (6001-6006)? [:)]

Mehano heeft deze proto-reeks voorzien voor binnen 2 ? 3 jaar.
Dus, dat zal het niet zijn.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

#17
citaat:
Geplaatst door BD1701

Ik heb een groot vermoeden dat het de reeks 23 wordt, in al zijn kleurvarianten en mogelijke uitvoeringen, want marklin heeft enkel en alleen nog maar de groene ervan uitgebracht officieel.
En ik denk wel dat er veel vraag is naar de hedendaagse blayuwe varianten daarvan, dus dit zou voor mij zeker en vast een zeer welgekomen model zijn



En als M?rklin reeds een blauwe uitvoering uitgebracht heeft in beperkte oplage, ook al is het niet op initiatief van M?rklin zelf, dan komt er nadien nooit nog zulk een model in die kleurstelling op de markt.
Dus een blauwe 23 bestaat al en zal door M?rklin niet meer geproduceerd worden. Ik zie ook niet direct iemand staan springen om nog een reeks 23 (of 22 of 25) te gaan produceren.
Als je dus echt een blauwe 23 wil hebben, dan zal je diep in je portemonnee moeten duiken want gemiddelde prijs op Ebay is zo'n 280 euro voor de gele versie. Ik heb de blauwe nog nooit zien langskomen op Ebay, tenzij met de 4 speciale modellen tegelijk voor een prijs van 2000 euro. Je weet dus wat doen. [;)][:D]

Welke loc het nu gaat worden weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het een Belgische zal zijn. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stefan rosiers

#18
Misschien wordt het den 11

Anarchy

#19
citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Misschien wordt het den 11



Den 11 word door Mehano en LSM uitgebracht, die dus zeker niet.

Kedeng Kedeng

#20
citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Misschien wordt het den 11



Den 11 word door Mehano en LSM uitgebracht, die dus zeker niet.

Jeroen hier is alles mogelijk, maar 3keer de 11 aankondigen is wat veel ja,
wij zijn maar 2keer gewoon [:D].

Maar het zal wel om een nieuwe lok gaan die ze zelf maken & geen kleuren variant van een ander merk want anders zouden ze niet schrijven:
"3D voorstelling van een nieuwe locomotief" maar dan zouwen ze een prototype laten zien of een afgewerkt model.

Ik denk dat het eerder een diesel of een treinstel zal zijn, de e-loks zijn er allemaal al.

Maar alles is mogelijk.

doomslu

#21
Niet slecht gedacht Kedeng. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Maar ze schrijven zelf "een nieuwe locomotief", dus een stel lijkt me niet logisch. [?][?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#22
Ach, ik wacht af.
Die van Van Biervliet zitten nu waarschijnlijk al te lachen. Maar wat Kedeng zegt is waar, als je een 3D model laat zien is er nog geen echt voorbeeld om te laten zien. Een echte nieuwe loc is dus de enige mogelijkheid.
Voor mij maakt het niet uit welke loc het is, zolang de prijs maar betaalbaar blijft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

#23
Het gaat dus blijkbaar over de diesellocomotief reeks 60. Tijdens de opendeurdagen worden drie dimensionale tekeningen getoond .Het model zou reeds volop in ontwikkeling zijn.
Voor mij is het een goede keuze [:D]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dgrr57

#24
citaat:
Geplaatst door Ludwig

Het gaat dus blijkbaar over de diesellocomotief reeks 60. Tijdens de opendeurdagen worden drie dimensionale tekeningen getoond .Het model zou reeds volop in ontwikkeling zijn.
Voor mij is het een goede keuze [:D]
Groeten
Ludwig



de proto 60 of de 'normale' 60 ?

BD1701

#25
Ben je daar zeker van dat het de reeks 60 is, want dat is uiteindelijk ook geen nieuwe locomotief. Klein Modellbahn heeft die reeds al uitgebracht (behalve de prototype dan). Nochtans gaat het om een loc die nog niet uitgebracht geweest is, dus ... ?
 

Tom

#26
Een reeks 60 zou voor mij wel welkom zijn, ik hoop alleen dat de prijzen democratisch blijven.
Tom

Peter

#27
Wel goed gevonden door Van Biervliet (niet negatief bedoeld)
Perfekte reklame, want iedereen kijkt nu naar hen uit. Wat een beetje geheimzinnigheid toch kan doen.
Het beste is: rustig afwachten, niet zenuwachtig worden en niet spekuleren. Waarschijnlijk heeft toch iedereen het mis.
Met vriendelijke groeten
Peter

nohab

#28
Waarom niet de vaalse grappig B-Cargo Lok 8801 van Marklin ??? geproduceerd zonder toelating van Marklin ???? Sacr? Van Biervliet, hij zal nooit veranderen...

Jurgen

#29
citaat:
Geplaatst door BD1701

Ben je daar zeker van dat het de reeks 60 is, want dat is uiteindelijk ook geen nieuwe locomotief. Klein Modellbahn heeft die reeds al uitgebracht (behalve de prototype dan). Nochtans gaat het om een loc die nog niet uitgebracht geweest is, dus ... ?



Blijkbaar gaat het toch de reeks 60 worden. Althans, als we de mensen van De Pijl mogen geloven. Zij melden toch dat het de reeks 60 wordt en dat de productie reeds gestart is. In de loop van 2008 zou het model van de band moeten rollen in China.
Mijn bron? De website van De Pijl. Of het waar is of niet, ik weet het niet. Wie gaat morgen eens kijken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.