Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Michiel

Yep, maar ook als plukloc want ik heb er al een aantal van dit type. Want in 1920 waren deze locs nog nieuw en waren echt nog niet op een scrapyard te vinden. Maar echtens in de achtergond op een zijspoor kan wel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dit kan toch perfect dienen voor de scrapyard?

Rian,  inderdaad.  Ik heb van dat locje al wat mallen gemaakt, en van de behuizing wat afgietsels.  
Ik moet me er terug aan zetten om de rest te mallen en af te gieten ...

Dus op de scrapyard ga je ze zeker zien !
In mijn proefopstelling staan er al 4 (zonder ondestel [:I]) en zonder veroudering

Maar als iemand nog wat andere niet-werkende stoomlocjes op overschot ... Laat maar komen [;)]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Gezien ik toch niets meer fout kon doen, heb ik de defecte motor volledig gedemoteerd. Een los draadje van de windingen terug aan de collector gesoldeerd, en de collector zelf volledig opgepoets, bij gevijld, schoongekrabt, afgestoft... Kortom de motor draait verrassend genoeg terug, rustig en stil. [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, het was eigenlijk meer een kwestie van veel geluk hebben. Maar het is zoals met de lotterij: als je nooit participeert, kan je ook nooit winnen. [;)]

stevend

M'n eerste niet Belgische loc, maar toch inzetbaar

bollen neus

Moet lukken, juist iemand de twee donormodellen komen afgeven een CFL1601 en 1603 om te verbouwen, de persoon die ze gebracht heeft een forumlid, hiervoor hartelijk dank van de service en hopelijk heb je kunnen genieten van de modellen en onderdeeltjes die al klaar stonden?
En het probleem van de slipband en tandwielen was na 5 minuten al opgelost, ik heb hier materiaal genoeg liggen in stock voor te vervangen.
De CFL1603 gaat verbouwd worden naar de 1604 en de 1601 ofwel onderdelen ofwel naar een NMBS model eerste versie. Tis maar dat we ons niet vervelen.[:)]

Michiel

Omdat haaks boren op zicht en uit de losse pols niet evident was, heb ik een boorstandaard gekocht voor mijn dremel. Lijkt me een stuk handiger werken om die gaatje mooi recht te kijgen. Niet professioneel, maar veruit voldoende voor mijn bescheiden gebruik.[:I]

Reeks1976

Omdat ik back to my roots ben gegaan 2 nieuwe aanwinsten , 1 een dummy die ik verder moet aankleden,terwijl de ander nog verder ga verfraaien .

Athearn GE44-9CW

groet Alex

Metpetergaathetbeter

Aan allen fraaie modellen
@Reeks 1976 zag je aanwinsten elders ook al eens de revue passeren

Groeten Peter[;)]

bollen neus

Nog voor de vakantie periode goed op gang komt een paar extra modellen als donors aangeschaft, ROCO DSB MY1108 modellen lenen zich zeer goed om de beste resultaten te bekomen voor veranderingswerken aan te doen, qua extra onderdelen die voorhanden zijn is dit zeer compleet als start. De verbouwingen zal maar in de loop van najaar zijn.[:)]

bollen neus

Een paar rijtuigen aangeschaft TILLIG MAV 2 stuks nummers 74534 en 74776 en een ACME MAV nummer 52070 voor achter "een" MAV NOHAB versie te kunnen hangen. Heb geen ervaring met merk TILLIG dus hopelijk valt dit mee , van ACME weet ik dat deze zeer mooi afgewerkt zijn. Als het meevalt schaf ik er me nog een paar aan zodat er dan toch al "??n" sleep" ongeveer compleet zal zijn, deze rijtuigen gaan wel geschilderd worden interieur en voorzien van figuren en LED verlichtingen. [:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door bollen neus
Heb geen ervaring met merk TILLIG dus hopelijk valt dit mee , van ACME weet ik dat deze zeer mooi afgewerkt zijn.
De rails van Tillig zijn in elk geval heel mooi. Ik ben ook wel benieuwd of hun rijtuigen dezelfde kwaliteit hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Vandaag de Hobbytrade wagens aangekregen.
Mijn baan is in renovatie,dus nogal vol.
wim

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]