Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

TECHWIL

VITRAINS 2200 FS E.326.004

Amateur van oude E-locs kon ik dit model niet weerstaan.
Maar het werd een tegenvaller.
Nochtans :
-Mooie afwerking, vele details
-Motor met 2 vliegwielen
-Gewicht : 538 gram
Maar :
-Aandrijving op de 2 buitenste assen van de grote wielen
-Geen anti-slip banden
ZEER WEINIG TREKKRACHT, sleept met moeite 2 passagierswagons op een 3 % helling,
Trekt op vlakke baan maximum 4 passagierswagons en dan nog met veel slippen in de bochten.
BESLUIT :
Mooi voor vitrinekasten
Niets waard voor rijders.
RENWIL

bollen neus

Ik vind deze loc er wel stoer uitzien maar als je dan leest wat hij maar kan vind ik de voorlaatste zin wel de beste conclussie  "mooi voor in een vitrine"

Nog een Roco V170 1131 DB NEG 63480 kunnen kopen om te verbouwen, ze worden precies zeldzaam deze "eenvoudige" modllen van Roco.[:)]

bollen neus

Roco DSB MY1108 62858 DC analoog geel/zwart aangekocht in Duitsland voor nog een verandering te kunnen maken.[:)]

groebru

Mijn nieuwe, laatste aanwinst uit Houten van deze weekend. (? 100,--)

NS 1302 van Electrotren:

Ik werk aan mijn BENELUX HO layout! Roco Multimaus /Zentrale Pro DCC
IMGhttp://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/SNCB21class.jpg/IMG

PeterC

Eisenbahn Journal 1/2012: VT95-98 - Uerdinger Schienenbus.
Boordevol idee?n om van die twee Marklin oudjes toch nog iets 'deftig' te maken...  ...En om zo mijn collectie 'Schienenbussen' uit te breiden.

Groetjes, Peter

Mattias

SNCF 36011 is vorige week de modelbaan opgereden! [:)]
Na lang zoeken heb ik dan toch nog een betaalbare rode astride gevonden, dankzij een collega.

Foto heb ik nog niet, volgt later wel nog eens [:)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OMC

citaat:
Geplaatst door Mattias

SNCF 36011 is vorige week de modelbaan opgereden! [:)]
Na lang zoeken heb ik dan toch nog een betaalbare rode astride gevonden, dankzij een collega.

Foto heb ik nog niet, volgt later wel nog eens [:)]

Proficiat Mattias, ik zoek al bijna een jaar of 2 naar zo'n loc maar ze zijn heel moeilijk te vinden in de rode kleur. De BB467000 daarentegen duikt regelmatiger op! En die foto, daar houden we je aan [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

bollen neus

Een kolenset gekocht van ROCO 66089 met 3 DSB wagons in, donkerblauw van de "HERNINGVAERKET I/S VESTKRAFT" zonder lading en wel nog proper, ik heb een sterk vermoeden dat dit wel zal veranderen, lading inmaken en eens goed vervuilen, komen achter de MY1135 "M" te hangen.[:)]

stevend

Dat wordt een schone sleep[:p]
Misschien de lading met echte koolpuim maken, en vast zetten met houtlijm?

bollen neus

citaat:
Geplaatst door stevend

Dat wordt een schone sleep[:p]
Misschien de lading met echte koolpuim maken, en vast zetten met houtlijm?

Het zijn maar 3 wagons hoor,en wat die ladingen betreft dat zal zeker nog niet voor dit jaar zijn hoor. Maar houtlijm gebruik ik nooit hiervoor. Er zijn nog projecten genoeg in de rij die staan te wachten. Geduld Steven is meestal nodig hiervoor.[:)]

ysbeer

Wel even op moeten wachten maar vandaag gekregen
g1206 van rail4chem.Mehano

Nieuw in orginele doos voor 99 euro.
Als ik echt rijk was kocht ik er nog meer (veschillende)

]

wim

Michiel

En dit is dan mijn anti-aanwinst: een BR9.3 met 2 wagonnetjes. Goed, ik heb er niet veel voor betaald (25?), maar deze keer viel het eigenlijk tegen. Deze loc kwam ontegensprekelijk van een tapijtrijder: assen en wielen vol stof, prut en haartjes, tandwielen vast door zandkorrels, collector van de motor ingebrand en de kast heeft een oorlog meegemaakt. Ik heb het binnenwerk volledig onderhanden genomen. Alles draait nu perfect, behalve de motor. Die is echt kapot; de collector is onherstelbaar gesmolten en verbrand.  [:(]

Soms valt het mee, en heb je een haast nieuw model met een draadje los. Soms valt het tegen, zoals nu. Maar ik heb er een plukloc bij.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Mmhh: direct in mijn rommeldozen gedoken:
Yep, ik zit ook met zo'n modelletje, maar volledig uiteengehaald ...
Maar motortje ??? Neen, riebedebie weg [:(]

Spijtig.  Anders was je probleem opgelost ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, het is erg vriendelijk van je om voor mij een motortje te zoeken, maar dat hoeft echt niet. Ik heb hier nog een paar van die BR9.3 locomotiefjes. Dus een ramp is het ook weer niet. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Dit kan toch perfect dienen voor de scrapyard?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum