Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

boke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik blijf het vreemd vinden dat men nu een gekoppeld stel op de markt gaat brengen met een dummie, waarom hebben ze nu niet gewoon die koppelingen verandert, ik had drie stellen besteld, die ik dus wilde koppelen, ok?, dit had mij meer gekost dan een stel met een dummie, maar dan had ik drie gemotoriseerde stellen gehad, terwijl ik er nu waarschijnlijk maar ??n ga hebben, die ik dan altijd met dezelfde nummers moet laten rondrijden.[:(]

Ik begrijp dus Rocky-rail ook niet. In tijden waar met digitaal heel veel mogelijk is, komt men met een vast vierdelig stel uit, waarvan ??n dummy! [}:)]! Het zou veel realistischer zijn moesten deze stellen voorzien zijn van digitale koppelingen. Nee, voor mij geen dummy. Er zal hoogstens 1 stelletje rijden op mijn baan!

Groeten,

ERVIN

t'Ja Boke, zelfs een mail met Rocky Rail met de vraag of er mss toch een versie zou gaan aankomen met een koppeling waardoor je stellen kan gaan koppelen, heeft tot op de dag van vandaag nog steeds niets opgeleverd, ik heb dus nog steeds geen reactie gekregen op mijn mail, en deze is ongeveer 2 maanden geleden hier vertrokken.[:(]

Greg

ik heb ook ook eens een paar mails gedaan naar rocky rail.
En ik heb geen enkele keer een antwoord gekregen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

Kan iemand wat meer vertellen over de rijeigenschappen van het 3-rail model op M?rklin K-rails (wissels e.d.)?

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Kan iemand wat meer vertellen over de rijeigenschappen van het 3-rail model op M?rklin K-rails (wissels e.d.)?

Daar kan ik kort over zijn.
De rijeigenschappen op 3 rail Marklin K-rails zijn goed.
Er hebben op mijn baan waar verschillende soorten wissels liggen nog geen probleem voorgedaan.
Het enige minpunt dat ik met mijn exemplaar heb is dat de verlichting soms uitvalt of bij het veranderen van rijrichting plots niet meer wil branden.
Zijn er mensen die deze problemen ook hebben gehad en bestaat er misschien een oplossing?
Ik ben er al bij al toch tevreden over.[:)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

Even een oud draadje van de reeks 41 oprakelen, een nieuw draadje is belachelijk.

Ik heb eindelijk eens de moeite gedaan om het 2de digitale adres van mijn reeks 41 met geluid te activeren.
Volgens de Nederlandse handleiding zijn er slechts 8 functies, maar in de Duitse worden er zelfs 13 vermeld.
Nu blijkt dus dat de Duitse het bij het rechte eind heeft.

Ik bestuur mijn baan met een Central Station, M?rklin dus. Het 2de adres van het stel heb ik al kunnen activeren en daardoor kan ik het licht en 8 andere functies schakelen. Dat zijn dus 5 functies op het eerste adres en 4 op het 2de.
Hoe kan ik nu de laatste 4 functies ook schakelen? Is dit mogelijk met het Central Station?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Even een oud draadje van de reeks 41 oprakelen, een nieuw draadje is belachelijk.

Ik heb eindelijk eens de moeite gedaan om het 2de digitale adres van mijn reeks 41 met geluid te activeren.
Volgens de Nederlandse handleiding zijn er slechts 8 functies, maar in de Duitse worden er zelfs 13 vermeld.
Nu blijkt dus dat de Duitse het bij het rechte eind heeft.

Ik bestuur mijn baan met een Central Station, M?rklin dus. Het 2de adres van het stel heb ik al kunnen activeren en daardoor kan ik het licht en 8 andere functies schakelen. Dat zijn dus 5 functies op het eerste adres en 4 op het 2de.
Hoe kan ik nu de laatste 4 functies ook schakelen? Is dit mogelijk met het Central Station?

Bij mijn weten niet Jurgen. Je kan enkel dat tweede adres activeren en de vrijgekomen functies dan aansturen, denk ik!

Jurgen

Dat is spijtig.
Ik heb wel gevonden hoe je via het Central Station alle (bij het CS bruikbare) functies kan schakelen via het eerste adres van je loc of treinstel.
Je voert het nummer 37990 uit de database in, je geeft de loc het adres van je (in dit geval) reeks 41 en je kan dan de icoontjes veranderen met je CS. Als naam neem je gewoon de naam van je reeks 41 over, je veranderd het symbool van een stoomloc naar dat van een dieseltreinstel en nadien verander je de symbooltjes van je functies.
Op die manier kan je dus 9 functies aansturen via adres 1 van je reeks 41.
Op het 2de adres kan je de 10de functie ook nog aansturen via het lichtknopje.

Op die manier blijven er dan nog 3 functies over die je niet kan schakelen met je CS.

Weet er trouwens iemand wat "sanden" betekent? Dit wordt in de Duitse handleiding vermeld en is 1 van de geluidsfuncties, maar ik weet niet wat het betekent.
Mvg, Jurgen

MARKLINRIJDER

Zand strooien?  Tegen slippen, vooral bij stomers van toepassing.

Groetjes,

David

Anarchy

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Zand strooien?  Tegen slippen, vooral bij stomers van toepassing.

Groetjes,

David

Vooral bij stomers? Alle locomotieven in het NMBS park hebben zandstrooiers. Van de motorrijtuigen enkel de MW41. Is inderdaad voor de adhesie bij het doorslippen van de as te verhogen.

Jurgen

Dankjewel, weer iets bijgeleerd. [:)]
Mvg, Jurgen

Anarchy

Heeft er iemand foto's van de MW41 van Mehano in dubbele uitvoering? Dus 2 gekoppelde stellen waarvan ??n dummy is. Ik zoek vooral een foto van de koppeling tussen de 2 stellen.

deurenkletser

Ik heb een vraagje ivm de 41.

Ik heb de DC Sounds versie + dummy. Hij rijdt goed, maar ineens heeft hij kortsluiting gemaakt zodra hij een bocht ingaat. Daar ik hem niet durf opendoen (zie forum: zou niet simpel zijn) heb ik hem goed gepoetst rond de wielen. Nu heeft hij het probleem niet meer, maar nu zou ik willen vragen of iemand een idee zou hebben wat er aan de hand geweest kon zijn, ik wil namelijk niet nog eens kortsluiting zien maken.

@Anarchy: als mijn digitale camera gemaakt is zal ik een foto maken ;)

nicolasdj

Mischien vreemd om een oud topic op te rakelen, maar ik wist niet waar ik het anders moest zetten.

Vandaag tijdens het opzoeken kwam ik op deze website uit met een leuke foto rechts boven.
De foto heet Enthoven-4, ik gok dat dit het design voorstel was van Enthoven Associates voor Bombadier. (Gekend van de duikbril)
Echter is het Alstom die de aanbesteding heeft gewonnen, we zullen deze dus nooit zien in belgië.

Pagina waar de foto gevonden is