Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

ERVIN

[:0]Ja man, dat zijn al serieuse prijzen zeg!!![:(]

Maar als je twee stellen kon koppelen was je natuurlijk meer kwijt geweest h?.[;)]

Al bij al zal dat heel waarschijnlijk mijn eerste aankoop worden in 2008.[:p]

loebaske

Ben ik blij dat er zoveeeel verschillende en massa's op de markt komen van DMU, dat is er over een dik jaar solden[^][^] door de overproduktie..... zoals de 77, hopelijk smijt men een massa modellen van de HLE26 ook op de markt[:)][:)]

Jurgen

Dat zien er inderdaad serieuze prijzen uit. [xx(]
De DC versie zonder sound kost bijna 14.000 oude Belgische franken. De AC versie met sound kost iets meer dan 19.000 BEF. Dit zijn de 2 uitersten.
Lijkt me redelijk duur, maar langs de andere kant toch ook weer niet. Het is maar hoe je het bekijkt.
Als ik de lotto win zal ik misschien eens overwegen om toch een setje aan te kopen. Anders doe ik het wel met mijn ene 41'er.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

Waarom ook niet de dummy alleen te koop aanbieden.
Kan me best inbeelden dat daar belangstelling voor zal zijn.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

Dus als ik de prijs van zo'n set (AC-DIG-SOUND versie) bekijk, dan betaal je zo'n 180? voor het dummy stel? [B)]

janjozef

Als je die prijs bekijkt is het veel geld, maar voor een moderne personenwagon betaal je ook rap 50? dus maal 4 plus de aandrijving is het niet overdreven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Greg

Het is idd erg duur.
Zoals Jeroen al zei is het 180 euro opleg t.o.v. het tweedelige stel.
En 90 euro per wagon vind ik veel te veel.Maar het zal wel een mooi zicht zijn om zo enkele 4 delige stelletjes in Erwin zijn Antwerpen-Centraal te zien staan.[:D][:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

linuxstecheltje

citaat:
Geplaatst door janjozef

Als je die prijs bekijkt is het veel geld, maar voor een moderne personenwagon betaal je ook rap 50? dus maal 4 plus de aandrijving is het niet overdreven.

Jan



ac dig sound, 474,95 voor de aangedreven set + de dummy
tegenover 295,00 voor de set zonder dummy
betekend 474,95-295,00=179,95 voor de dummy [xx(]
de ac dig kost 239 euro, dus dan koop je mischien beter een set die wel allebei kan rijden, maar die zijn dan weer (nog niet???) koppelbaar.[:0]
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

janjozef

345 tegen ik dacht 215 de dc analoog dat 65? per wagon extra, niet goedkoop, maar alle prijzen zijn serdertdien gestegen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

Het is een misverstand om te denken dat de fabricage van dummies erg veel goedkoper is. Het is precies hetzelfde model, maar dan zonder motor en wat tandwieltjes. De kosten van die onderdelen zijn voor een fabrikant hooguit 10 of 20 euro. De kostprijs van een model wordt vooral bepaald door de ontwikkelkosten en door de arbeid die nodig is om het model in elkaar te zetten. In de ontwikkelkosten is geen verschil, in de arbeid fractioneel.

Dan is het de vraag of het erg zinvol is om dummies op de markt te brengen. Dat gebeurt dan ook niet vaak. De meeste mensen hebben voor een paar tientjes meer liever twee gemotoriseerde stellen.

Peter

Brunel,

Dat er bijna geen verschil in prijs is tussen een aangedreven model en een dummy is niet helemaal juist. Kijk maar bij Olaerts waar zowel de Break als de MW 45 als dubbelset veel goedkoper zijn dan twee aangedreven stellen. Ook bij Bemo is het veel goedkoper.
Een VT 11 van de Breisgaubahn kost bijna 100 euro minder als dummy, (279 euro versus 175 euro) Dus het kan wel. De fabrikanten moeten alleen wel willen.
Met vriendelijke groeten
Peter

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door janjozef

345 tegen ik dacht 215 de dc analoog dat 65? per wagon extra, niet goedkoop, maar alle prijzen zijn serdertdien gestegen.


er zijn er al die de 41 aan het broderen zijn voor 199 euro, dus dan is het verschil 145.
zouden ze al overstock hebben ?
 

Brunel

citaat:
Geplaatst door Peter

Brunel,

Dat er bijna geen verschil in prijs is tussen een aangedreven model en een dummy is niet helemaal juist. Kijk maar bij Olaerts waar zowel de Break als de MW 45 als dubbelset veel goedkoper zijn dan twee aangedreven stellen. Ook bij Bemo is het veel goedkoper.
Een VT 11 van de Breisgaubahn kost bijna 100 euro minder als dummy, (279 euro versus 175 euro) Dus het kan wel. De fabrikanten moeten alleen wel willen.



Ik schrijf ook nergens dat er geen verkoopprijsverschillen kunnen zijn. Ik schreef alleen dat er nauwelijks verschil in productiekosten tussen een dummy en een gemotoriseerd stel is.
Een fabrikant kan natuurlijk toch besluiten een dummy flink goedkoper in de markt te zetten. Dan wordt er op zo'n dummy vrij weinig verdiend, maar daar kan de fabrikant voor kiezen. De meeste fabrikanten kiezen ervoor om niet of nauwelijks dummies op de markt te brengen.

ERVIN

Ik blijf het vreemd vinden dat men nu een gekoppeld stel op de markt gaat brengen met een dummie, waarom hebben ze nu niet gewoon die koppelingen verandert, ik had drie stellen besteld, die ik dus wilde koppelen, ok?, dit had mij meer gekost dan een stel met een dummie, maar dan had ik drie gemotoriseerde stellen gehad, terwijl ik er nu waarschijnlijk maar ??n ga hebben, die ik dan altijd met dezelfde nummers moet laten rondrijden.[:(]

Brunel

Ik begrijp dat de stellen op koppelen zijn voorbereid. Stuur eens een mailtje naar Rocky Rail met het verzoek de noodzakelijke koppelonderdelen te leveren. RR zou een slechte beurt maken als ze weigeren.