Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

trickl

Jurgen,

De instelling voor het geluid gaat in 64 stappen. De mijne was bij levering ook veel te luid, de instelling op 30 gaf een bevredigend resultaat.

Groetjes,
PP.

loebaske

pffffff als ik dat hier allemaal lees zal den 41 niet direct op men baan verschijnen, zal nog veel water door de schelde lopen hahahahaha

Anarchy

Ik zet mijn geluid altijd ronde waarde 25, afhankelijk van model tot model natuurlijk.

SuSke

citaat:
Geplaatst door loebaske

pffffff als ik dat hier allemaal lees zal den 41 niet direct op men baan verschijnen, zal nog veel water door de schelde lopen hahahahaha


Gewoon nen echte analoge, zonder al dat geluid. Ik heb die miserie niet [:D][;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Inderdaad frans ik heb die problemen ook niet. [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door trickl

Jurgen,

De instelling voor het geluid gaat in 64 stappen. De mijne was bij levering ook veel te luid, de instelling op 30 gaf een bevredigend resultaat.

Groetjes,
PP.



Je hebt gelijk. [;)]
Ik heb enkel de tabel in de Nederlandstalige handleiding bekeken. Daarin staat als maximum waarde 2 opgegeven.
Bij de anderstalige tabellen heb ik niet gekeken, maar daar staat het dus blijkbaar wel juist aangegeven.

@ loebaske: ik hoop dat je reactie niet slaat op het geluid waar ik het over had. Anders is het maar een flauwe reden om geen 41 te kopen hoor. Het is een prachtig model met hier en daar een compromis van Mehano, maar ik kan er mee leven. Iedereen die in tijdperk V rijdt zou zo'n model op z'n baan moeten hebben. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Geplaatst door Jurgen
citaat:
Iedereen die in tijdperk V rijdt zou zo'n model op z'n baan moeten hebben. [;)]


Wachten tot volgend jaar wanneer ze een dubbele set uitbrengen met een dummy [;)]

ERVIN

Ja daar wacht ik ook op.[:p]

thalysken

Ik wist zelfs niet dat ze dat gingen uitbrengen.[8)] Maar als de portefeuille dan dik genoeg is komt die zeker ook op mijn baan.

@jurgen,

Heeft de mw41 last bij het naar boven rijden bij jouw[?]

Alvast bedankt,
Thijs



ysbeer

citaat:


Heeft de mw41 last bij het naar boven rijden bij jouw[?]

Thijs





Nee,alleen recht omhoog geeft nu en dan wat problemen.
Recht omlaag gaat echter uitstekend.

wim ysbeer

Peter

Ondanks dat ik DB tijdperk III rij, heb ik toch een aantal Belgische modellen waar ik aan gehecht ben en die ik zeker nooit verkoop. Een daarvan is de 4132 met geluid van Mehano. Na het verminderen van het geluidsvolume vind ik dat dit model zeer goed rijdt, ook op hellingen (2,5%) Wel vind ik het in vergelijking met mijn Brawa, en Roco treinstellen toch maar simpel afgewerkt. Ook het demonteren en monteren voor degen die er een decoder moeten insteken is niet eenvoudig. Ze moeten nog wat ervaring opdoen, en eens wat meer naar de modellen van de konkurentie kijken.
Nietemin heb ik zeker geen spijt van de aankoop.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door thalysken


@jurgen,

Heeft de mw41 last bij het naar boven rijden bij jouw[?]

Alvast bedankt,
Thijs






Helemaal geen problemen bij mij. Ik heb er nog geen wagens ofzo achter gehangen om te testen, maar dat hoeft ook niet. Een echte 41 rijdt ook niet met wagens rond h?.
Op mijn hellingen is er dus geen probleem.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thalysken

Ah, die komt misschien ook later nog op mijn baan. Maar dan toch wel geen dubbele set hoor. Ik heb daarjuist de prijzen gezien.[:0] Het geld groeit echt wel niet om mijnen rug hoor!

Met vriendelijke groeten,
Thijs



ERVIN

@Thalysken, heb je de prijzen gezien van een enkele MW41 of van de dubbele??
Want van deze laatste heb ik nergens al prijzen gevonden?[:I]

thalysken