MSM 255

Gestart door doomslu, 20 februari 2025, 10:31:06 AM

Boemeltrein

En ik vind het véél aangenamer om te "bladeren"  ;D , net hetzelfde als ik een boek lees, vanzelfsprekend over spoorwegen en modelspoor natuurlijk  ;) bladeren is leuk, om te weten waar ik gebleven ben...een bladwijzer ertussen of een mooi ezels-oor  :o
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Metpetergaathetbeter

Zat deze middag met verpakking gescheurd in de brievenbus, net genoeg om het tijdschrift niet te beschadigen. Lezen is voor weekend

Tothebeach

Vandaag ook ontvangen. Samen met de "Op de Rails" van de NVBS. Veel leesplezier dit weekeinde dus :)

Groet,
michel

Jappy

Nog niets in Herentals helaas... Tot voor kort zat ie klokslag op vrijdag in de bus, nu precies is het verhuisd naar de maandag erna. Ik kijk er wel naar uit, sinds dat ik Bouy-à-Bèze op de expo in Wieze heb gezien keek ik uit naar het artikel!  :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

stoomlokje

Hier ook nog niets aangekomen.

edemul

Ik denk dat men hier toch weer kort door de bocht gaat.
Met een digitale versie zou men het post probleem direct oplossen.
Alle gerenommeerde bladen zijn in het bezit van een digitale versie.
Voorbeelden : Railway Modeller
              Continental Modeller
              Railhobby
              Miba
              Loco Revue enz.
Als je een abonnement neemt op de papieren versie zit er automatisch een digitale bij.
Of je kunt kiezen enkel digitaal. En wat het doorgeven betreft,ik kan ook mijn papieren versie doorgeven
Ik ben reeds vele jaren lid.Bezit alle nummers van nul tot heden
Ik zelf hou ook vast aan een papieren versie, maar toch ben ik vandaag terug benadeeld want ze is terug nog niet aangekomen, en ik kan dit weekend dus mijn exemplaar niet lezen.

ceuleer

Citaat van: edemul op 21 februari 2025, 22:15:13 PMmaar toch ben ik vandaag terug benadeeld want ze is terug nog niet aangekomen, en ik kan dit weekend dus mijn exemplaar niet lezen.

En dit vind jij dus een reden om de papieren versie af te schaffen.
Enkele maanden geleden moest je als abonnee nog een week langer wachten.
Ik koop volgende week het nummer in de krantenwinkel, iets langer wachten is geen probleem.

edemul

U moet eens goed lezen.
Ik spreek niet om een papieren versie af te schaffen.
Enkel een bijkomende service van een digitale versie en zelf de mogelijkheid om te kiezen.
Anno 2025.

stoomlokje

dat ze de papieren versie maar behouden, ik heb ook problemen om van het scherm af te lezen en te onthouden wat er op de vorige (scherm ) pagina stond, met de papieren versie heb ik dat niet, want dan kijk je even snel terug.

edemul

Saskia dat is uw volle recht om de papieren versie te claimen.
Maar ik vind dat we anno 2025 vooruitstrevender moeten zijn.
Met alle respect voor Guy,maar zoals hierboven vermeld zullen er geen 200 nummers verschijnen als er geen verjonging komt.

ceuleer

Jij spreekt over gerenommeerde bladen die digitale versies verspreiden.
Moet dat dan de standaard worden ? Moet alles in de wereld dan digitaal worden ?
Ik ken een gerenommeerde blad dat er niet aan meedoet, Modelspoormagazine.
MSM, doe zo verder zou ik zeggen.
En dan wordt er nog gesproken over respect voor de natuur en de prijs van de post omzeilen.
Er wordt heel wat rommel in mijn brievenbus gedropt waar ik niet om vraag.
Als je al die reclame op een hoop legt, en dan MSM ernaast, welke hoop zal het grootste zijn ?
Waarschijnlijk hebben jullie zelf ook een printer in huis, waar druk je al die tekst op ?
In het geval van plaatsgebrek, snij uw MSM uiteen, en scan de pagina's in, je hebt een digitale versie, de rest in de papierbak.

D_Loc

Citaat van: ceuleer op 22 februari 2025, 10:48:03 AMEr wordt heel wat rommel in mijn brievenbus gedropt waar ik niet om vraag.
Daar hebben we in Nederland een Nee-Nee sticker voor (of Ja-Nee als je regionale krant wel wilt ontvangen maar reclamefolders niet) die je op de brievenbus kan plakken. Werkt erg goed, op een enkele uitzondering na die blijkbaar geen Nederlands kan lezen
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Michael

MSM gisteren ontvangen in Swifterbant en mijn keuze zou vallen op beide versies zowel papier als digitaal.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ACFI

Naast mijn abo op MSM heb ik ook een abo op een Belgisch (B/NL) foto blad Shoot.

Die bestaat zowel in digitale als papieren versie. Ik heb daar een combi-abo op. De papieren versie is beter om bijv de meerpagina foto's te appreciëren.
De digitale is om later terug te consulteren voor bijv. Technieken of software beschrijving.

En de papieren versie wordt doorgeschoven naar een jonge fotograaf die nog veel moet investeren.

Voor nog niet de prijs van een wagonnetje per jaar spaar ik me de moeite en miserie om alle nummers in te scannen. Je haalt manueel sowieso niet de kwaliteit van het originele digitale ontwerp.

Persoonlijk denk ik dat een digitale versie van bijv de uitverkochte MSM nummers wel een markt kan hebben. Niet iedereen volgt vanaf het 0 nummer en ook in oude MSM vind je toch ook nog interessante lectuur.

MVG
ACFI

PS. Met jaargang 2025 is de plek in mijn treinenboekenkast vol. Al bij al een indrukwekkende verzameling, die 256 nummers. Bravo aan al de schrijvers/schrijfsters van zoveel kennis.

edemul

Het is zoals je zegt ieder nummer wordt digitaal voorbereid om naar de drukker te sturen.
Waarom kan het dan niet digitaal aan de abonnees verkocht worden.
Kan misschien eens een poll gestart worden worden.