Nieuws:

Nu in MSM 263 PRAKTIJK: Crossrail wordt BLS Cargo Nord | Dinosaurusvondst | Het ARCOMORA-concept

Hoofdmenu

MSM 255

Gestart door doomslu, 20 februari 2025, 10:31:06 AM

doomslu

Indien de post zijn werk goed doet, hebben de abonnees MSM 255 vandaag of morgen in de brievenbus.

Lees hier de nieuwsbrief

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

Geen virtuele messe?

doomslu

Citaat van: factageklerk op 20 februari 2025, 10:41:53 AMGeen virtuele messe?
Die kreeg een nieuwe, meer passende naam:

factageklerk

Citaat van: doomslu op 20 februari 2025, 10:56:08 AM
Citaat van: factageklerk op 20 februari 2025, 10:41:53 AMGeen virtuele messe?
Die kreeg een nieuwe, meer passende naam:

Ah ok , ja wat verfrissing kan geen kwaad he. Wanneer is dat in de dagbladhandel te koop?

Leopold

zou een elektronische versie (PDF) van MSM niet veel ecologischer zijn,
ik bewaar de tijdschriften zorgvuldig, maar weet er achteraf geen blijf mee,
Leopold

Michael

Citaat van: Leopold op 20 februari 2025, 12:03:32 PMzou een elektronische versie (PDF) van MSM niet veel ecologischer zijn,
Leopold

Dat probleem daar loop ik ook tegenaan, ik heb nog plaats voor 1 seizoen en dan moet ik kiezen of stoppen met het abonnement of oude nummers weg doen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Citaat van: Leopold op 20 februari 2025, 12:03:32 PMzou een elektronische versie (PDF) van MSM niet veel ecologischer zijn,
Leopold

Dit komt elk jaar wel weer eens een keer ter sprake, met elke keer weer een pleidooi voor en tegen.
Niets let je om het boekje elke maand te kopen, de rug er af te snijden, zelf in te scannen en daarna in de container met recyclage papier te smijten.
Versnipper het en gebruik het om papier-maché van te maken om te gebruiken op je modelbaan. Dan heeft het 2 keer zijnnut bewezen. ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Leopold

Gewoon een kwestie van gezond verstand en respect voor de natuur,
geeft ook de mogelijk de wispelturigheid en kostprijs van de Post.be te omzeilen,

mvg,

Herwig

Met permissie, maar vind het lichtjes merkwaardig dat iemand (Leopold) die (pas) in december 2024 'lid' werd van
  dit forum van ModelSpoorMagazine, hier pleit voor het afschaffen van het tijdschrift ModelSpoorMagazine. Als papieren versie
  weliswaar, maar toch ...    ??? 
  Persoonlijk vind 'k een écht maandblad tig keer gezelliger dan een 'digitale' afgeleide. Maar het neemt ondertussen enkele
  lopende meters schabruimte in, op zolder en dat wordt inderdaad een lastige kwestie op de duur.

D_Loc

Bij mij begint de ruimte ook wel een dingetje te worden. Ik heb alle MSM inclusief nr 0. Daarnaast heel wat (incomplete ) jaargangen van Spoorweg Journaal en Op de Baan.

Nr 255 lag hier overigens vandaag in de brievenbus, lijkt erop dat PostNL de zaken hier weer redelijk op orde heeft.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Ik heb begrip voor de vraag, of ze nu van een nieuw lid komt of niet.
Ik meet op mijn schap precies 150 cm voor MSM. Wie deze ruimte niet heeft moet echt wel in een bezemhok wonen, denk ik.  ;D

Zelf lees ik de krant elke dag digitaal, maar tijdschriften, neen, dat gaat niet lekker. De layout gaat vaak verloren, zelfs op een groot scherm. Geef mij maar de papieren versies.

Leopold

Er bestaat ook zoiets als "de keuze laten",
en ik ben misschien pas op het forum, waar slaat dat op, maar al veel langer met modelbouw bezig dan de meesten,
groet,

Herwig

Zeer goed dat u reeds zo lang plezier heeft aan onze hobby. 
 (we zijn ongeveer leeftijdsgenoten trouwens en     misschien evenlang bezig met de hobby)
 Maar dat is in deze niet helemaal ter zake noch het punt, mijns inziens.

U wordt  'lid'  van het forum-van-MSM en gaat dan al na enkele weken de zin van het (papieren) MSM-tijdschrift enigszins in
 twijfel trekken.
 Een tijdschrift dat nota bene recent is gered, want overgenomen door onze enthousiaste hoofdredacteur. Met toch enige
 onzekerheden en risico's vandien.
 Pardon, maar vind één-en-ander   -persoonlijk-    ook hierom nogal snel en kort door de boog.

Laat ons alvast met evenveel enthousiasme uitkijken naar MSM 255    :)
>     en zojuist uit onze brievenbus gehaald  ...

ceuleer

Awel, ik heb ze allemaal, en er mogen nog 200(of meer) nieuwe papieren edities bijkomen.  :)

SuSke

@ Leopold
Je bent dan zelf waarschijnlijk ook een dood eerlijk man die zijn licentie om de pdf te lezen, want die wordt natuurlijk geleverd met een code, niet zal doorgeven aan anderen.
Helaas zijn de meerderheid van de mensen niet zo. En dat ligt niet aan mijn wantrouwen in het mensdom, maar is gewoon een feit.
Trek de vergelijking maar met de huidige streamingdiensten hoeveel daar 'verloren' gaat aan  illegale kijkers.
Eenzelfde fenomeen zal zich voordoen bij MSM/TMM en daardoor wordt het 'verdienmodel - als dat er al is - compleet ondermijnd en verdwijnt het op termijn.
Ook tijdschriften waar deze mogelijkheid bestond, zijn er mee gestopt. Je krijgt hoogstens nog een link naar een samenvatting en referentie naar een hard-copy nummer.
De meeste free-PDF-magazines zijn vrijwilligerswerk en boeten na verloop van tijd sowieso in aan kwaliteit en inhoud.

Dus een papieren versie mag dan 'ecologisch' een onverantwoorde manier zijn, ze is economisch wel de meest verantwoorde.
En daar draait het hem nog altijd om.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.