Nieuws:

Nu in MSM 259 BANEN: Oostende anno 2005 by MSKK * Verviers in 1955: stedelijk vervoer en spoorwegen * Het Rijk van Nijmegen * Sehr-am-Üzant * Karakura * Wolfstatt * Noirmont-en-Retz

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Nu we toch bezig zijn een houten schuur gebouwd. Volledig opgebouwd uit karton, schilderstape en ingekleurd met waterverf.

DSC06385 by erik de boeck, on Flickr

DSC06383 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

henry

Mooi stukje modelbouwwerk  :P
De regenpijpjes zou ik een andere kleur geven......

erik de noorman

Citaat van: henry op 15 december 2024, 09:19:25 AMMooi stukje modelbouwwerk  :P
De regenpijpjes zou ik een andere kleur geven......

Zinkkleurig de meest voorkomende kleur in België.  ;)

erik de noorman

Nu ik toch in de flow zit. Wat elektriciteitsdraad, schilderstape, secondelijm en wat verf meer was er niet nodig.

DSC06386 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

Floris

Michael

Erik mooi schuurtje, zal wel weer een mooi plaatsje krijgen op de baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erik de noorman

Het dorpje Ramsveld genoemd is in volle opbouw. De schuur de garage en nog te bouwen gebouwen moeten nog een plaats krijgen in het dorp of zijn omgeving. Het is vooral zoeken naar de geschikte plaats waar de gebouwen het best tot hun recht komen. Het bijhorende station heeft een kleine loc voorziening waar stomers eventueel water en kolen kunnen inslaan.

SONY DSC by erik de boeck, on Flickr

De watertoren heeft een plaats gekregen. De waterkolom komt links van de wateropslag te staan.

De kolenopslag gebouwd met dunne plaatjes uit MPX plaat gesneden en aluminiumdetails komt rechts te staan. De opslag heeft een gebogen vorm gekregen mits het verzorgingsspoor in een boog loopt.

DSC06390 by erik de boeck, on Flickr

Bij de kolenopslag hoort een kraan. Simpel ding. Moet nog verder afgewerkt worden.

DSC06394 by erik de boeck, on Flickr

Foto van de inplanting komt nog. Voorlopig is het te koud om in de treinruimte te werken. Lekker knus aan de keukentafel gaat ook. ;)

Erik.

erik de noorman

Wat scracth building uit de rommeldoos.

DSC06427 by erik de boeck, on Flickr

Onder tussen heb ik genoeg huizen (gebouwen) om het dorp te vormen het is juist wachten op wat warmere dagen.

Erik.

Metpetergaathetbeter

erik de noorman

Zou best kunnen komt uit de rommeldoos. Ik heb ooit een hele doos met militaire voertuigen enz. gekregen.

Erik.

erik de noorman

De laatste woning voor het mini dorp is klaar nu is het nog puzzelen waar wat moet komen.

Het project begint stilaan tot zijn einde te komen dus ook tijd om dit draadje stilletjes te laten uit bollen.
Tussen door zal ik nog een foto plaatsen wanneer er een stukje is afgewerkt. Bouwverslagen zelf ga ik niet meer plaatsen. Met alle nieuwe technieken die er nu zijn zoals 3D printen, laseren enz. heeft het nog weinig zin om artisanale modelbouw te tonen. Begrijp mij niet verkeerd met de nieuwe technieken is niks mis mee maar persoonlijk heb ik er geen feeling mee.
Wie wil kan nog steeds volgen op mijn flickr account.

Erik.

doomslu

Vergis je niet, Erik. Er zijn nog heel wat liefhebbers van artisanale modelbouw hoor!
Het ene sluit volgens mij het andere niet uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Erik blijf aub posten ik heb ook niks met die nieuwe technieken, k speak  gister nog iemand over 3D printen, hij had een printer gekocht en was volop spullen aan het printen, ik vroeg of hij dat alles dan kon tekenen, neeeee maar je kan alles van internet downloaden.

Wat heeft dat nog met modelbouw te maken?????

Ik geniet echt van jou bijdragen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

DFS

Inderdaad, de ene techniek sluit de andere niet uit. Blijf gerust je werk delen!

perk

Ik ben een van die 3D printfanaten en heb weinig voeling meer met artisanale technieken.   Vroeger was dat anders toen ik nog RC boten/vliegtuigen deed, en alles nog in hout, messing en lijm was.  Ik had toen ook dozen met 'rommel' waar ik alles uit haalde.

Maar ik ben toch zeer geinterresseerd in je bouwtechnieken, juist om zelf terug te leren en ideeen op te doen.