uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Weer een stukje verder afgewerkt. Het schaalmodel van mijn restaurant ingebouwd in de baan.

DSC06511 by erik de boeck, on Flickr

DSC06510 by erik de boeck, on Flickr

DSC06508 by erik de boeck, on Flickr

DSC06503 by erik de boeck, on Flickr

Op naar het volgende stukje modelbouw.

Erik.

stoomlokje

Jappy

Zeer mooi geïntegreerd! Betekent dat dat we onze bestelling mogen doorgeven?  8)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erik de noorman

Citaat van: Jappy op 27 mei 2025, 14:04:56 PMZeer mooi geïntegreerd! Betekent dat dat we onze bestelling mogen doorgeven?  8)

Zal niet meer gaan ben ondertussen op rust zoals men dat mooi noemt. Probeer de afhaal chinees eens heb je ineens aluminiumbakjes waar je mee aan de slag kan. ;D

Erik.

Fred

Knap gemaakt, Erik.  Heerlijke sfeer ook op jouw baan.
Frederic

erik de noorman

Na meer dan één kwart eeuw krijgt Kapelle op den Bos eindelijk waar het al jaren opwacht.
Namelijk een achtergrond.
Oorspronkelijk was een achtergrond niet voorzien omdat de baan vrij in de ruimte stond en langs beide zijde te bekijken viel.
In de ruimte waar ze nu staat is ze uitgestald tegen de muren rond om rond met de uitbreidingen (remise en scene act's I, II, III, IV en V centraal in de ruimte.
De gebouwen op de achtergrond aan de kanaalbrug is de Eternit fabriek.
Gedownload en afgedrukt van goegle vieuw. Wolken enz. moeten nog afgewerkt of bijgewerkt worden en nog veel groen te planten.

IMG_20250610_210449 (1) by erik de boeck, on Flickr

IMG_20250610_210508 (1) by erik de boeck, on Flickr

IMG_20250610_210401 by erik de boeck, on Flickr

De baan is dus meer dan 25 jaar oud met hier en daar een retouchke.

Ik zit nu wel met een probleem mijn flickr account zit vol (1000 foto's) en kan in principe geen foto's meer uploaden of ik moet pro worden.

Erik.

Tothebeach

Dat scheelt echt een hoop, zo'n achtergrond. Zeker de eerste foto is top.
Qua Flickr-account, op een tweede e-mailadres kan je gewoon weer verder :)

Groet,
Michel

erik de noorman

Tijdje geleden dat hier nog iets geplaatst is merk ik. Het is niet dat we stil hebben gezeten maar veel spectaculairs is er ook niet gebeurd. Vooral opfrissen van de baan en hier en daar wat detaileren.
Enfin de achtergrond op het paradestuk is voor een groot deel geplaatst en kan nu verder voorzien worden van de nodige accenten.

DSC06524 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06525 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06522 by Erik De Boeck, on Flickr

Verder zijn de M rails vervangen door K rails op niveau -2. Enkel twee M wissels zijn gebleven en zo goed mogelijk geïntrigeerd.

DSC06518 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06519 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06523 by Erik De Boeck, on Flickr

Jappy

Het heeft eventjes geduurd die achtergrond zoals je zelf zei in een eerder bericht, maar ik vind het direct al een enorme opwaardeing. Het geeft de baan meer diepte en context.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Metpetergaathetbeter

Alweer heel wat heel leuke verandering(en) aan je baan  ;)

erik de noorman

Ondertussen begonnen met de binnenverlichtingen aan te sluiten bij de gebouwen met binneninrichtingen of te  vernieuwen waar nodig.

DSC06527 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06529 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06530 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06532 by Erik De Boeck, on Flickr

DSC06536 by Erik De Boeck, on Flickr

Hier en daar noch wat lichtlekkage bij de gebouwen zie ik.

Erik.

Metpetergaathetbeter

Tja de treinwereld wint aan geloofwaardigheid met deze tekenen van thuis zijn  ;)  ;)

erik de noorman

Het station Ramsveld is volledig voorzien van bovenleidingsmasten.;D Zoals eerder in dit draadje vermeld gemaakt van plasticprofielen en garnituren van sommerfeldt. De masten zijn voorlopig geplaatst na volledige detaillering kunnen ze definitief geplaatst worden. Volgend project het spoor van niveau -2 naar n. -1 voorzien van bovenleidingsmasten. ???

DSC06537 by Erik De Boeck, on Flickr

Erik.

Jappy

Da's een leuk hoekje zo! Vind het mooi dat het spoor zo genesteld ligt tussen de weg en die muur.

Koen

Weer een staaltje van prachtige zelfbouw, Erik. Altijd fantastisch om de evolutie te zien!
Die laatste foto, de uitzichttoren van Breendonk?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren