uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

stoomlokje

Erik, prachtig werk weeral,
heb één opmerkingske over die verschillende stenen: de achtergevels waren gewone Boomse baksteen. Boerkes zijn iets groter, de oppervlakte is dezelfde ( lengte en breedte ), maar de hoogte was +/- 1,5 cm hoger.

erik de noorman

Seinhuis kan ook geplaatst worden in Ramstelt.

Het seinhuis van Trois ponts heeft als inspiratie gediend en verder wat dichterlijke vrijheid.

IMG_20250307_194248 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

henry

Bijzonder sfeerrijk,weer een juwweltje.

Dit seinhuis past op vele banen.
Maar is niet zo maar uit ieders handen geschapen.

Floris

erik de noorman

Spaninstallatie naar B. voorbeeld.Geen al te scherpe foto genomen met de GSM.
Opgebouwd uit aluminiumplaat.

IMG_20250309_211417 by erik de boeck, on Flickr

Ik plaats nog een foto wanneer deze is geschilderd en geplaatst op de baan.

Erik. 

SuSke

't Is er aan te zien dat je gewoon bent om met messen en mesjes om te gaan.
Mooie filigrane uitwerking. Proficiat, gemeend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jappy

Seinhuis en spaninstallatie zijn heel erg leuk gedaan. Altijd tof als mensen met de meest simpele materialen en gereedschappen prachtige creaties kunnen maken.  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erik de noorman

Zoals beloofd enkele prentjes na het inbouwen van de spaninstallatie en het seinhuis.

SONY DSC by erik de boeck, on Flickr

Station en perron ook verder aangekleed met de gebruikelijke spoorse elementen. Bovenleidingsmasten zijn ook voorlopig geplaatst. Dreze moeten nog hun grijze jas en verdere details krijgen.

DSC06495 by erik de boeck, on Flickr

DSC06497 by erik de boeck, on Flickr

DSC06498 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

eddy

Eric,
Volgens mij stond de spaninstalatie niet zo kort bij het seinhuis. Diende om de spanning van de trekdraden op spanning te houden.

erik de noorman

Citaat van: eddy op 30 maart 2025, 20:01:19 PMEric,
Volgens mij stond de spaninstallatie niet zo kort bij het seinhuis. Diende om de spanning van de trekdraden op spanning te houden.

Wel dat is iets dat ik niet zeker weet (wist). Ik heb mij gebaseerd op een foto waar de spaninstallatie wel naast het seinhuis stond (vind alleen de foto niet meer terug..
Waar moet de installatie het best geplaatst worden dan verhuizen we deze gewoon.

Erik.

eddy

Heb fotos van Voneche en daar stonden de comperateurs kort bij de seinen, ongeveer 1 km van het seinhuis.

erik de noorman

Citaat van: eddy op 30 maart 2025, 20:19:45 PMHeb fotos van Voneche en daar stonden de comperateurs kort bij de seinen, ongeveer 1 km van het seinhuis.

Dan moet ik ze in het schaduwstation zetten. ;D
Ik zoek wel een oplossing.
De vraag die ik me stel bij de situatie die ik op foto heb gezien is? Kan het geen spaninstallatie zijn die behoort tot een ander seinhuis en toevallig bij het andere seinhuis staat. Sommige stations hebben bij de inrit een seinhuis en eentje bij de uitrit.
Het is maar een hersenspinsel. ;)
Erik.

eddy

Lijkt een logische reden. De mannen die het zouden weten zijn er waarschijnlijk al niet meer.

stoomlokje

Erik,
die spaninstallatie mag je veel korter bij uw wissel, richting station, plaatsen, die zogezegd met kabels werd bediend.
grtjs,