Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

KLein projectje Lima 2715 new look

Gestart door Danny HST (NMBS), 10 oktober 2024, 22:42:16 PM

Thommy

Het past allemaal. Heel die zooi in een ori Lima gezet zonder stuurpost aan te passen. Enkel 3e licht heb ik ipv een 2mm led een bedrade smd-led gestoken. Die zit vast met micro klear (dat ook als lens functioneerd)
Dan kan de stuurpost perfect blijven zoals hij was en moet daar niets in weggenomen worden.
Greetz

Thommy

Den Eric

Met wat zoek en prutswerk lukt er echt heel veel hoor. Hier maakte ik zelfs cabines voor Roco 59 modellen, en daar had je echt heel weinig plaats voor. Maar tis zoals we zeggen , alles moet nuchter bekeken worden. ;)
Den Eric.

Danny HST (NMBS)

Ja heb even een pauze genomen .....
En me nu even op de led 2mm gestort om ze juist te kunnen in plaatsen.

De led aan 1 kant wat smaller gemaakt ,om dat ze anders te veel tegen de kast zaten.
Daarna een stuk kabel isolatie er op gestoken om niet te ver door de kast tekomen...

daarna wat in geplakt om niet teveel licht te hebben in het intereur .

nu nog kijken hoe we de bedrading wat kunnen aan passen.

En de rest zal ook wel goed komen. Het interieur krijgt een upgrate :D

Stieven76

Is het niet lastig om die bundel dikke draden gemakkelijk weg te steken?
Ik gebruik meestal draad die maar net iets dikker is dan decoderdraad, gemakkelijk om te plooien en weg te steken.

Wel prachtige ombouw!

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 31 oktober 2024, 20:59:14 PMIs het niet lastig om die bundel dikke draden gemakkelijk weg te steken?
Ik gebruik meestal draad die maar net iets dikker is dan decoderdraad, gemakkelijk om te plooien en weg te steken.

Had ik ook al aan gedacht,
Ik zou bvb ook de rode leds niet van bedrading voorzien, meestal hangt aan een loc een trein en dan mogen die rode lichten niet branden.
Dat zijn ook al wat draden minder!

Wij keuren in geen geval af hé Hans, wij proberen gewoon mee te denken...

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 01 november 2024, 08:15:16 AM
Citaat van: Stieven76 op 31 oktober 2024, 20:59:14 PMIs het niet lastig om die bundel dikke draden gemakkelijk weg te steken?

Had ik ook al aan gedacht,
Ik zou bvb ook de rode leds niet van bedrading voorzien, meestal hangt aan een loc een trein en dan mogen die rode lichten niet branden.
Dat zijn ook al wat draden minder!

Wij keuren in geen geval af hé Hans, wij proberen gewoon mee te denken...

;)

tenzij ie achteraan hangt dan heb je ze wel nodig. Mijne zijn ook aangesloten hoor maar schakelbaar door een decoder.
Nu, ik heb ook wel dunnere draden gebruikt en ook wel nodig om de boel terug dicht te krijgen
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 01 november 2024, 08:38:31 AMtenzij ie achteraan hangt dan heb je ze wel nodig.

Dan is 1 zijde wit/rood alsnog voldoende...

;)

Stieven76

Wanneer ik tegenwoordig zelf leds inbouw maak ik het ook wel zo zodat ik de rode lichten via een functie toets kan bedienen en niet dat ze automatisch wisselen.

Deze leds lijken me van die pre-wired leds met weerstand die je zo kan kopen, en daar hangen van die dikkere draden aan. Vandaar dat die ook zo het lange stuk kripkous hebben. Althans ik ben er zo toch al tegengekomen bij de chinees.

In deze loc zal het misschien geen probleem zijn omdat er plaats genoeg is?

Danny HST (NMBS)

Klopt het zijn voor bedrade LED's. Heb die zo gekocht en heb die genomen omdat ik ze toch liggen had.
Ik ga wel kijken om ze nog in tekorten. Ben eerst aan het wachten achter nog wat onderdelen. En dan ga ik bekijken hoe ik met de bedrading weg kan.
Had eerst nog gedacht het met alleen de LED's te doen en zo verder te bedraden. Ik ga het bekijken als ik allles heb. Voor de verdere afwerking.
In ieder geval. Word vervold....
In tussen ( in afwachting voor de onderdelen) ga ik verder met de onderkant van de body. Zoals de wielen opkuisen en zo en motor.
Alle sugesties zijn welkom. ;)