KLein projectje Lima 2715 new look

Gestart door Danny HST (NMBS), 10 oktober 2024, 22:42:16 PM

Danny HST (NMBS)

Heb even de tijd genomen voor een klien projectje op basis van een Lima type 27 in New look uitvoering

het spuit werk zijn we alvast begonnen

Michael

Danny ik neem aan dat je op de tweede foto laat zien hoe je de rode lijn spuit, maar kan je wat vertellen hoe je de kap hebt voor behandeld?
Tevens leuk projectje.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Danny HST (NMBS)

Citaat van: Michael op 10 oktober 2024, 23:20:23 PMDanny ik neem aan dat je op de tweede foto laat zien hoe je de rode lijn spuit, maar kan je wat vertellen hoe je de kap hebt voor behandeld?
Tevens leuk projectje.
Ja dat klopt .Maar zal eens beginnen bij het begin.Jammer heb ik er niet zo veel foto's van genomen.
Eerst heb ik alles zoveel mogelijk trachten te verwijderden .Zo als de ramen en plantografen interieur en licht balk.
Dan heb ik de gaten opgevult waar de stekkers plaats vonden.

Danny HST (NMBS)

Dan verder nog wat op geschuurd en in een primer gespoten .Maar daar heb ik geen foto's van.
Na de primer heb ik dan het eerste basis kleur gespoten .En na het basis kleur heb ik dan de rode en blauwe lijnen gespoten. En daar op volgend het dak
(De blauwe lijnen zie je wat moeilijker op de foto's)

Danny HST (NMBS)

Het was natuurlijk wel een testje om de loc zo eens te spuiten ,en er zitten wel een paar spuit foutjes op.

Den Eric

Das het leerproces voor beter te leren spuitwerk te doen, nieks mis mee. Als je het nooit ooit doet zal er ook nooit een ander kleurke op dienen locomotief komen. :)
Den Eric

Michael

Danny dank voor het delen van de info, en die paar foutjes, ach een leerproces.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RoDY

Danny dat ziet er al super uit !

Op de website van MSM staat een folder met decals en 3D prints (Voor de Lima).
https://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/modelspoormagazine/extra/

Heb je ook een PB gestuurd!  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 10 oktober 2024, 22:42:16 PMHeb even de tijd genomen voor een klien projectje op basis van een Lima type 27 in New look uitvoering

Mooi Danny, ziet er net echt uit...! :D  ;D
Grapje hoor, ook jouw eigen spuitwerk valt best mee, laat velen het maar eens beter doen...

;)

Danny HST (NMBS)

nu nog een paar andere foto's

het afplakken ging nog redelijk

Danny HST (NMBS)

Ja en na het afplakken is het natuuylijk spuiten .
De gele laag

2 lagen met een tussen pauze van 10min en dan na 5min de plakkers er afhalen.

het gele van op het dak is al verwijderd. Dus op naar het volgende :)

Danny HST (NMBS)

Na het drogen, terug alles afplakken om de grijze onderkant te spuiten
daar heb ik geen foto's van .Maar wel van het resultaat . :)

tot dus ver de ver de belangrijkste kleuren.

Stieven76

Proper gedaan. Super dat je daaraan durft te beginnen.

Peter

Prachtig gedaan Danny
Je mag er trots op zijn
Met vriendelijke groeten
Peter

Danny HST (NMBS)

Na dat ik de kap gespoten heb. Ben ik begonnen aan het maken van de decals.

de eerste was naturlijk het B logo. En heb ik in tussen ook de opstap trapje in geel gestokken. En de zwarte band naast de deuren gedaan.
Het B logo vond ik de eerste keer, een beetje te ligt .En heb ze dan terug verwijderd! En heb er dan iets donkerder opgezet. Ik had van mijn decals licht grijze en donker grijze gemaakt

op naar het volgende ;)