LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

59erke

Fijn om te lezen dat LX1920 wordt voortgezet na een kleine pauze.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Twee kortsluitingen ontmaskerd. De eerste was een braampje van een doorgesneden koperlaag dat nog kontakt maakte, en de ander een draad van de oude configuratie (vorig schaduwstation met helixen) vergeten weg te nemen.

Hopelijk kan ik morgen wel testrijden....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#3737
De lus is gesloten. Een testlocomotief heeft een paar rondjes gereden, maar niet zonder hinder. Het spoor heeft wel overal spanning, dat is al dat. Maar deze tussenstukjes zoals op de foto tussen de baan en de hangbakken aan de achterkant zijn echter nog problematisch. Met wat prutsen is het tijdelijk wel goed te krijgen, maar het schiet zo weer fout. Kwestie van een tiende millimeter. En dat is voldoende voor ontsporing. Ik heb er nog geen "mooie" oplossing voor gevonden. Het blijft dus knoeien met schroefjes en klemmende latjes. Maar ik ben wel weer een stap verder, en dat is het belangrijkste.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Jappy

Bijna vlekkeloos resultaat lijkt me! Mooi gedaan!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Herwig

#3743
Straf.  Indrukwekkend.  En dat allemaal op kousenvoeten.
( 'k heb al stressss bij een half dozijn simpele soldeerverbindingen )

Michiel

#3744
Thanks mannen! Ik soldeer inderdaad op kousenvoeten; dat zit wel aardig in de vingers.

Nu eerst die tussenstukjes onderhanden nemen, en alle nieuwe blokken in Koploper ingeven. Volgend weekend mogelijk resultaat met nieuwe rijttesten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel ik vind het filmpje begeleid door jou ingesproken commentaar een schot in de roos, eenvoud siert en dat straalt dit hele filmpje uit, knap gedaan net als de bouw van je baan. Heel veel succes met de komende werkzaamheden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Hartelijk dank, Michael, dat doet echt plezier.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michiel

#3748
En dan een filmpje van het eerste rondje met een trein, met alle miserie erbij. Maar niets is onoverkomelijk.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Dat is weer een tof filmpke, inclusief de narigheid, goed om dat ook te laten zien, anders lijkt het allemaal vanaf de eerste keer perfect te lopen. Zou een beetje frustrerend kunnen zijn voor anderen als ze gaan test rijden en het werkt niet zoals ze bedacht hebben.
Maar ondanks de haperingen op het eind een heel mooi rondje, ik blijf liefhebber van je filmpjes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154