Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dagelijks brood

Gestart door rixke rail, 27 mei 2022, 16:50:33 PM

Floris

Citaat van: Havoc op 30 mei 2022, 17:25:22 PM

Waarom? Het is hier de off-topic hoek daar mag het niet over treinen gaan. En als je iets over treinen post in de andere delen dan komt er toch geen reactie.... Waarom zou je nog de moeite doen om iets over treinen te zetten?
daar ben je zelf bij... waarom zou ik zo nog eten gaan koken, over n uurtje is t weer op en alleen maar meer afwas etc....

Alberke

Bij ons kilometers ver geen bakker, geen automaat. wel vier apothekers
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

GvbuuH

Floris verdient zijn dagelijks brood met modelbouwen, die maakt al zoveel zelf. Alhoewel ... moest die zijn brood ook nog zelf maken: even een schetsje fiksen op de pc, stuur dit naar de 3d-broodprinter, filament van deeg erin, even laten bakken en dan door de plotter (of toch lasersnijder) om mooie plakjes te snijden. Ik zie het al voor me.  :o

Alberke

Je zet hier een bijdrage over met wat je (modelspoorsgewijs) bezig bent, en geen kat die reageert; maar zet hier de triviaalste (on)zin en er wordt op doorgezeurd tot in den treure. Geen wonder dat mensen afhaken.
Misschien de naam van het forum veranderen en "café de zageventen".
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 18:58:18 PMMisschien de naam van het forum veranderen en "café de zageventen".
Of "de verjaardagstaart"....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 18:45:57 PM
Bij ons kilometers ver geen bakker, geen automaat. wel vier apothekers
Wel verse vis hé als je hem zelf vangt. ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 30 mei 2022, 19:13:40 PM
Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 18:45:57 PM
Bij ons kilometers ver geen bakker, geen automaat. wel vier apothekers
Wel verse vis hé als je hem zelf vangt. ;)
Of waterkonijn  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

 
   Ja maar,  't ging hier wel over de broodprijs, ni over muskusratten

Alberke

Citaat van: Herwig op 30 mei 2022, 19:29:24 PM
 
   Ja maar,  't ging hier wel over de broodprijs, ni over muskusratten
afwijken of uitweiden noemen ze dat, is traditie hier.
En ik wil me verexcuseren bij de oorspronkelijke poster (de oerposter?), die ik een fijn persoon vind, hij wist waarschijnlijk ook niet dat het zo ging woekeren ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 19:36:36 PM
afwijken of uitweiden noemen ze dat, is traditie hier.
En ik wil me verexcuseren bij de oorspronkelijke poster (de oerposter?), die ik een fijn persoon vind, hij wist waarschijnlijk ook niet dat het zo ging woekeren ;D
Hij heeft dat hier wel in off-topic gezet. Dus hij wist maar al te goed wat er ging gebeuren.

Eigenlijk moeten we een poll organiseren. "Welk brood eet je het liefste?
- wit
- grijs
- bruin
- volkoren
- zuurdesem
- rogge
- x-granen (met x >= 5)
- melkbrood
- brioche
- haver
- spelt
- boekweit
- ander, vul zelf in"

Eerlijk gezegd, het smaakt mij allemaal zolang er geen hele graankorrels meer inzitten. Hangt wel af van wat je er bij eet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 18:58:18 PM
Je zet hier een bijdrage over met wat je (modelspoorsgewijs) bezig bent, en geen kat die reageert; maar zet hier de triviaalste (on)zin en er wordt op doorgezeurd tot in den treure. Geen wonder dat mensen afhaken.
Misschien de naam van het forum veranderen en "café de zageventen".
dan zeg ik weer t zelfde als bij Havoc: daar ben je ook zelf bij. Zag vandaag bijvoorbeeld weer wat fijne plaatjes in t terminus-draadje, en degenen die hier klagen over geen reacties op modelbouwerij zeveren hier lekker verder, ondertussen in t terminus-draadje krekels....

Herwig


't Verbaast me een beetje dat Marie-Antoinette-zaliger, met haar beruchte, vermeende uitspraak, hier nog niet de revue is gepasseerd .... ;)
Maar in die revolutionaire tijden was de broodprijs verhoudingsgewijs een eind hoger dan heden-ten-dage.
Trouwens, met een guillotine kan je ook brood snijden, mits het in acht nemen van enige minimale veiligheidsmaatregelen.

En,  afwisseling van broodsoorten doet eten.  Luchtig meergranen en soms eens een pompernikkeltje of roggeverdoemeke.




Havoc

Citaat van: Floris op 30 mei 2022, 20:53:11 PMdan zeg ik weer t zelfde als bij Havoc: daar ben je ook zelf bij. Zag vandaag bijvoorbeeld weer wat fijne plaatjes in t terminus-draadje, en degenen die hier klagen over geen reacties op modelbouwerij zeveren hier lekker verder, ondertussen in t terminus-draadje krekels....
Sorry, absoluut niet mijn ding. Zo van die locs die na 7 jaar op de bodem van de noordzee terug opgevist zijn ipv al lang gesloopt en dan in een diorama waar nooit iets zal bewegen? Neen, niet mijn idee van modeltreinen. Ga dan van die miliaire modelbouw doen.

Dat blijft een van mijn verwijten aan dit forum/tijdschrift: te weinig interesse voor treinbewegingen. Liever een diorama dan een echt station waar wissels genoeg liggen om een trein te laten zijn bewegingen maken. Of zo gecastreerd dat er eigenlijk niets van overblijft. Scenery is hier het belangrijkste, niet de treinen. Als je een station zo verhakkelt dat er eigenlijk niet genoeg van overblijft om een busdienst te organiseren dan is het te ver gegaan. Men heeft hier schrik van een wissel te leggen.

Net zo met verweren. Ja, een echte trein zit stof op. Maar hier.... En het ergste is dat men dan iets van de jaren '50 wil nadoen toen met dat materiaal nieuw was en er toch een laag roest op legt alsof het 50 jaar oud is en nooit in orde gehouden. En dat is voor scenery net hetzelfde. Wegen die in het echt net gelegd zouden zijn moeten verouderd worden alsof Napoleon betonwegen zou aangelegd hebben.

Daarom dat er hier niemand meer reageert of iets plaatst. Als je wil dat er leven is, laat dan plaats voor de 80% van de treinliefhebbers. Dat zijn die die zich niet bezig houden met schroot te laten rijden. Die houden zich ook niet bezig met 101 mini-scenes en die dan ook nog eens te verweren. Maar die zijn blij als ze een trein kunnen laten rijden op het beetje plaats dat ze hebben. En als ze dan nog eens een station of zo erbij kunnen zetten dat netjes in elkaar gelijmd is, dan zijn ze ook blij. Als er dan een lampje kan branden is het feest helemaal compleet.

Dat zijn diegenen die MSM kopen en zorgen dat het kan blijven verschijnen. Dat zijn diegenen die maken dat er treinen verkocht worden en de fabrikanten kunnen blijven leven. Niet die paar die er hun beroep van gemaakt hebben.

EDIT: dat zijn ook die die er plezier aan beleven als ze in hun eigen wereld zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

ok, je wil gewoon een beetje zeuren, ook goed, maar klaag dan niet over n ander.

Havoc

Floris, 80% van de modeltrein liefhebbers leest MSM enkel om wat weg te dromen. Daarna gaan ze naar hun eigen wereld en doen hun ding dat binnen hun mogelijkheden ligt.

Hier en daar zal er iemand eens zoiets proberen. En nooit zijn poging laten zien. Je mag niet denken dat op het forum enkel modelbouwers zoals jij zitten. Zo zijn er maar enkelen op het hele forum. Dus het is gewoon onrealistisch om te denken dat iedereen op het forum zo'n zaken gaat laten zien. En als er geen reacties komen? Wel, dan laten die niets meer zien. En als je dan verlangt dat het enkel over treinen gaat? Dan sterft het forum.
Met vakantie voor onbepaalde duur.